Peste 44.000 de hotărâri verificate în 2018 de Prefectura Mureş Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 338 Vizualizări

Peste 44.000 de hotărâri verificate în 2018 de Prefectura Mureş

Raportul de activitate al Instituției Prefectului – Județul Mureș pe anul 2018 a fost prezentat joi, 14 februarie, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural.
Cele 90 de pagini ale raportului cuprind informații referitoare la resursele umane și financiare ale instituției, la activitatea Cancelariei, a Corpului de Control al Prefectului și ale serviciilor din cadrul Instituției Prefectului. Totodată, au fost prezentate activitatea pe partea de control a legalității actelor și aplicarea legilor de fond funciar dar și activitatea în creștere a Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple și a Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
Prefectul județului Mureș, Mircea Dușa, le-a mulțumit atât angajaților, cât și reprezentanților instituțiilor deconcentrate, primarilor și reprezentanților Consiliului Județean pentru buna colaborare din cursul anului trecut.
”Volumul de activitate al Instituției Prefectului – Județul Mureș este unul foarte mare, având în vedere, în primul rând, cele două atribuții importante ale instituției, controlul legalității actelor și monitorizarea realizării în județ a obiectivelor cuprinse în programul de Guvernare. Numărul actelor, fie că este vorba de hotărâri ale Consiliului Județean, ale consiliilor locale și dispoziții de primar, este foarte mare. În anul 2018 au fost supuse controlului legalității peste 44.000 de acte, iar pentru peste 500 de hotărâri și dispoziții de primari s-au întocmit proceduri prealabile, în urma cărora majoritatea documentelor au fost abrogate sau modificate pentru a fi în concordanță cu legea. Doar 33 de acte au fost atacate în contencios administrativ. Raportând cele 33 de acte la totalul de 44.000 de documente, rezultă un procent foarte mic, sub 1%, de unde concluzia că, atât Consiliul Județean, cât și consiliile locale și primarii, atunci când adoptă hotărâri sau când semnează dispoziții, sunt atenți ca acestea să fie redactate cu respectarea legii. O problemă importantă este cea legată de aplicarea legilor fondului funciar. Se semnează în medie 350 de titluri de proprietate. Au fost semnate și titlurile de proprietate care se referă la exproprierile pentru autostradă sau alte investiții de utilitate publică. Este sarcina primarilor să facă parcelarea, astfel încât să se poată întocmi documentele de plată a sumelor prevăzute în documentele de expropriere. Autoritățile centrale au alocat deja sumele necesare, dar trebuie parcursă și această etapă, specifică autorităților locale”, a declarat Mircea Duşa, prefectul judeţului Mureş.

(Redacţia)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE