Pianişti mureşeni, locul 2 la Concursul “Mihail Jora” Cultură
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 801 Vizualizări

Pianişti mureşeni, locul 2 la Concursul “Mihail Jora”

Concursul Național de Compoziție și Interpretare Muzicală „Mihail Jora”, organizat la București, la Universitatea Națională de Muzică din București este unul din cele mai prestigioase concursuri naționale din lumea artistică.

Poate că prestigiul va crește și mai mult acum că, începând din 2017, concursul se desfășoară o dată la doi ani, devenind chiar o Olimpiadă a muzicii naționale. Purtând numele celebrului compozitor și dirijor român, Mihail Jora, competiția strânge cei mai talentați pianiști, compozitori și interpreți de muzică de cameră, iar noi, ca mureșeni, suntem mândri să afirmăm că la ediția din 2019, cea de-a XXVIII-a ediție a concursului, desfășurată în două etape, în luna martie, cuplul format din Ana și Marius Boldea a urcat pe podium, obținând un minunat loc II la secțiunea de Muzică de Cameră. Într-un interviu acordat cotidianului Zi de Zi, Marius Boldea vorbește, pe scurt, despre succesul său și al soției sale.

Reporter: Suntem curioși să aflăm mai multe despre voi. Cine sunt Ana și Marius Boldea? Ați putea să vă prezentați, pe scurt?

Marius Boldea: Sunt student în anul II de master la Universitatea Natională de Muzică București, secția pian la clasa maestrului Viniciu Moroianu. Formez un duo pianistic – 4 mâini, 2 piane cu soția mea, Ana Boldea de patru ani, la clasa doamnei conf. univ. dr. Manuela Giosa. În această perioadă am participat la numeroase concursuri și recitaluri naționale și internaționale, câștigând 4 premii I și un premiu II.

Rep.: Cum sau de ce ați decis să participați la concursul „Mihail Jora”?

M.B.: Am decis să particip la concursul Jora deoarece este un concurs important al țării noastre, unul dintre puținele concursuri dedicate studenților, masteranzilor. Putem vorbi despre marele concurs George Enescu, care este într-adevăr o piatră de încercare, un concurs care este recunoscut mondial ca fiind unul dintre cele mai dificile competiții. În afară de acesta, ar mai fi concursul Jora, concursul Jeunesse și cam atât…

Rep.: Care este importanța concursului “Mihail Jora” pentru lumea artistică?

M.B.: Importanța concursului Jora este mare pentru tinerii care doresc să se afirme în spațiul românesc, având cerințe de repertoriu vaste și complexe.

Rep.: Cât de important este onorabilul loc II, pentru “palmaresul” vostru?

M.B.: Consider acest premiu foarte important pentru duo-ul nostru, un premiu pentru care am concurat cu multe alte formații camerale, iar nivelul competiției a fost ridicat, fiecare formație prezentând lucrări ample, dificile atât cameral cât și individual, iar interpretările au fost pe măsură

Rep.: De ce ați ales secțiunea Muzică de cameră și nu cea de Pian, având în vedere că pianul este specializarea voastră?

M.B.: Am aplicat pentru ambele secțiuni, dar, din păcate, din cauza puținilor concurenți înscriși la secțiunea pian, aceasta nu s-a mai desfășurat. Muzică de cameră, deoarece reprezintă o fascinantă creație pe care o faci împreună cu alte persoane, o concentrare și o grijă pentru ansamblul cameral, astfel ca mai multe instrumente sau, în cazul nostru, 4 mâini la un pian să sune ca unul singur, să devină o singură entitate. Bogăția pe care ţi-o oferă cântatul în ansamblu nu poate fi egalată cu cântatul solo, iar repertoriul este divers, amplu cu adevărate capodopere ale muzicii.

Rep.: Care sunt compozițiile muzicale pe care le-ați interpetat în cele două etape ale concursului?

M.B.: Am interpretat în prima etapă o piesă românească – Cântec și dans compusă, de Leon Klepper, iar în finală, 8 Dansuri Ungare de Johannes Brahms.

Rep.: În ce constă pregătirea pentru un asemenea concurs? Este diferită pregătirea pentru concursul „Mihail Jora” față de alte concursuri?

M.B.: Pregătirea pentru orice ieșire pe scenă necesită multă muncă, determinare, cercetare continuă și implicare emoțională.

Rep.: Chiar dacă mulți dintre noi nu știm, putem presupune că pregătirea pentru asemenea performanță este asiduă. Câte ore pe zi ați exersat în timpul pregătirilor?

M.B.: După părerea mea, minim 3 ore de studiu zilnic sunt necesare pentru pregătirea unui concurs sau al unui recital

Rep.: Există perspective de viitor? Perspective pentru ediția viitoare a concursului „Mihail Jora”, poate?

M.B.: În luna mai vom interpreta concertul pentru două piane și orchestră de Francis Poulenc, alături de orchestra Universității. Ne pregătim pentru Concursul internațional Johannes Brahms, din Germania și alte recitaluri. Probabil vom participa și în ediția următoare a concursului Jora.

A consemnat Alex PĂTRAŞCU

 

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE