Atenție: Păstrați toate documentele comenzii online! Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 253 Vizualizări

Atenție: Păstrați toate documentele comenzii online!

De multe ori stăm în fața calculatorului. În față, internetul ni se deschide și, odată cu el, o infinitate de posibilități. Și noi cumva tot reușim să ne plictisim, cu gura căscată, încercând să nu pierdem niciun pic de amilază salivară prin colțurile deschise ale cavității bucale. Aflați în starea asta, reușim (prin ce minune, nu știe nimeni) să apăsăm pe coșulețul de shopping al unui magazin virtual, plin de cele câteva obiecte care sperăm că ne vor surescita, iarăși!, tinerețile pierdute. Toate astea fără a fi nevoiți să ne ridicăm. Sentimentul de bucurie nu durează mult, însă, pentru că o sumedenie de detalii (două) trebuie completate și o grămadă de e-mailuri (tot două) trebuie deschise. Dar întreaga „năpastă” ce se abate asupra noastră vine, de fapt, în ajutorul consumatorului, al cumpărătorului.

Comanda online, un contract valabil

Krisztina Bardocz, comisar în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Mureş, a expus în mod detaliat și expres care sunt drepturile consumatorului în ceea ce privește relația dintre client și vânzătorul on-line, în cadrul unei dezbateri, desfășurată cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului, organizată de Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu-Mureș (UMFST), în data de 18 martie, în Aula „Tudor Drăgan” a universității.

„Achiziția online este un contract între părți. Pur și simplu, faptul că am făcut o comandă și comerciantul ne-a răspuns se consideră un contract între părți. Contractul se consideră încheiat în momentul în care vine cu mesajul de acceptare a comenzii. Nu acel mesaj care vine imediat după ce am comandat, ci mesajul care vine că a fost confirmată, acceptată comanda de către comerciant. În momentul în care vine acceptarea e foarte important dacă în acel mesaj de acceptare apar detaliile produsului, toate costurile incluse, taxele și data de livrare. Legea prevede un termen maxim de 30 de zile în care produsul comandat electronic poate fi livrat către consumator. Acest termen se poate prelungi, dar numai cu acordul dumneavoastră. Orice reclamație ulterioară către vânzător sau, eventual, către autoritatea competentă, dacă problema nu se rezolvă, se va putea face doar cu documente doveditoare: mesaje, facturi, certificate”, atenționează comisarul CJPC Mureș.

Totodată, agentul firmei de curierat, în momentul în care vă aduce coletul, este obligat prin lege să aștepte să îl deschideți în fața lui. Dacă produsul cumpărat nu este conform cu cerințele dumneavoastră sau cu modul în care vi s-a promis, dacă e spart sau deteriorat, puteți să refuzați plata și să nu acceptați produsul. Returnarea va fi făcută chiar de către curier. Societățile de curierat au un protocol special pentru aceste situații. Dacă un curier refuză să aștepte, acesta este un abuz și puteți refuza pe loc să plătiți rambursul.

“Plătiți cash sau cu cardul?”

Întrebarea am auzit-o cu toții în restaurant, la mall sau chiar și la magazinul din colț care nu mai are decât două litere de neon aprinse din întreg numele. Dar când vine vorba comenzile online? Cei mai mulți dintre noi, am putea presupune, preferă să plătească în ramburs, din diverse motive, dar comisarul Krisztina Bardocz recomandă altceva: „Plata prin cardul bancar se poate face prin card de debit sau de credit sau prin  metode alternative de plată, cum este PayPal. Vă sfătuim să folosiți cardurile bancare pentru că sunt foarte multe situații în care banca ne poate ajuta să recuperăm suma pe care am plătit-o. În momentul în care plătim ramburs cu numerar și dorim după aceea să recuperăm contravaloarea, sunt situații în care este mai greu. Când facem plata prin card bancar, este mai ușor să recuperăm suma. Se poate întâmpla să nu se livreze produsul și atunci, prin colaborare cu banca, se poate recupera suma. De asemenea, este bine să colaborăm cu banca și să știm ce este bine să facem și în cazul în care dorim să refuzăm plata.”

Dar trebuie să fim foarte atenți la cei care încearcă să ne păcălească. „Niciodată să nu completați codul PIN al cardului bancar. În momentul în care un site vă cere să completați codul PIN, sfatul meu este ca în secunda aceea să și închideți acel site și să nu mai intrați pe el niciodată. Niciodată, niciun site de încredere nu vă va cre codul PIN al cardului bancar”, avertizează în încheiere comisarul.

Alex PĂTRAŞCU

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE