Drepturile tale și comanda on-line. Fii pe fază! Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 150 Vizualizări

Drepturile tale și comanda on-line. Fii pe fază!

Cu toții am auzit cuvintele acelea pline de înțeles, învățate de la bunii noștri poporeni: „Vorba lungă, sărăcia omului”. Și despre drepturile consumatorilor am vorbit cu toții. Avem drepturi, o știm. Chiar strigăm asta în gura mare în momentul în care găsim o muscă printre chiftelele de la căminul cultural. Dar am făcut noi ceva, mai mult decât să vorbim despre drepturile noastre, ale tuturor consumatorilor? S-a sculat vreunul dintre noi de pe scaun să ducă înapoi la bucătărie platoul ăla cu chiftele care e pe punctul de a deveni Leagănul Vieții pentru un nou harem de muscoi? Sau am dat bâzgania la o parte, ne-am spus că „Eh, așa e la noi”, am lătrat puțin despre drepturi și am înfulecat o biluță de carne prăjită pentru că, deh, le-am plătit deja. Și se prea poate ca această anemie în acțiune să se datoreze faptului că, deși știm că avem drepturi, nu suntem prea siguri care sunt acelea. Și asta le permite multora să profite de consumatori, mai mult sau mai puțin.

Tur și retur, fără obligații

Poate că, la un moment dat în viață, toți am vrut să returnăm ceva și nu am reușit deoarece vânzătorul încerca abil să oprească procesul. Este bine să știm că, în acest caz, legea protecției consumatorului este în favoarea noastră. Krisztina Bardocz,comisar în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Mureș (CJPC), în cadrul unei dezbateri, desfășurată cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului, organizată de Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu-Mureș (UMFST), în data de 18 martie 2019, în Aula „Tudor Drăgan” a universității, afirmă: „Trebuie să știți că avem posibilite să renunțăm la acel produs fără invocarea unui motiv în termen de 14 zile calendaristice, fără explicații, fără penalități. Acest termen curge din momentul în care am intrat în posesia produsului comandat, ori dacă am semnat acel contract, în cazul serviciilor. Dacă nu ați fost informat pe site-ul profesionistului despre dreptul de a vă retrage în 14 zile, atunci acest termen se prelungește la 12 luni. Returul se face pe cheltuiala noastră. Adică dacă returnăm produsul fără invocarea vreunui motiv, atunci costurile cad în sarcina noastră. Iar profesionistul are tot 14 zile pentru restituirea contravalorii care va urma aceeași cale prin care a ajuns la profesionist. Adică dacă am plătit cu card bancar se va vira în contul nostru din bancă. Dacă am plătit ramburs, de cele mai multe ori va veni curierul la noi și ne va restitui banii.”

Atenție, întrucât “există posibilitatea diminuării valorii produsului. Dacă am comandat un aparat foto și am făcut 2-3 mii de poze cu el profesionistul, poate să considere că se reduce valoarea produsului, deoarece nu îl mai poate vinde ca și un produs nou”, completează Krisztina Bardocz.

Mai mult, “există și câteva excepții de la dreptul de a ne retrage dintr-un contract electronic. De exemeplu, furnizarea de ziare, periodice și reviste, produse confecționate după specificațiile dumneavoastră, înregistrări audio sau video sigilate sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate după livrare, contaractele încheiate ca urmare a unei licitații, prestarea de servicii de transport, cazare, agrement, închiriere de mașini sau catering. La acestea nu putem renunța în 14 zile”, încheie reprezentanta CJPC Mureș.

“Fac reclamație! Dar unde?…”

Trebuie să cunoaștem faptul că legislația română care are în vedere comerțul electronic este OUG 34/2014, care transpune la nivel naţional prevederile directivei 2011/83/UE a Parlamentului European.

Depunerea plângerilor și reclamațiilor la Autoritatea Regională pentru Protecția Consumatorului se poate face la numărul de telefon 0219551, la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru (Brașov).

În județul Mureș, Protecția Consumatorilor Mureș poate fi contactată la adresa: Târgu-Mureș, strada Livezeni nr. 7, cod 540472 sau la numărul de telefon 0265-254.625 și fax 0265-255.153 sau accesând adresa de internet www.anpc.gov.ro.

Alex PĂTRAŞCU

 

 

 

 

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE