Home / Administratie / Piaţă la standarde europene, la Târnăveni

Piaţă la standarde europene, la Târnăveni

Distribuie

Consilierii locali ai municipiului Târnăveni au aprobat, recent, cu ocazia unei şedinţe de lucru, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Pieţei Agroalimentare „Avram Iancu”.

Facilităţi pentru comercianţi

Potrivit regulamentului aprobat de consilierii locali, Piaţa Agroalimentară „Avram Iancu” funcţionează de luni până sâmbătă, între orele 6.00 – 21.00, şi duminică, între orele 6.00 – 14.00, ste organizată ca un serviciu de interes public, fără personalitate juridică, funcţionează prin autofinanţare, iar evidenţa contabilă este organizată şi condusă de către Serviciul Buget-contabilitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Târnăveni.

În piaţă se comercializează legume şi fructe, lapte şi produse lactate, miere şi produse apicole, boia, seminţe, flori, produse de uz gospodăresc într-o proporţie de maxim 10% din suprafaţa platoului şi produse de alimentaţie publice.

Piaţa este dotată cu toate serviciile care facilitează desfăşurarea activităţii în condiţii optime. Astfel, la Biroul administrativ există spaţiu de depozitare şi închiriere a echipamentului de protecţie, sursă de electricitate, cântar de control şi spaţiu de depozitare a materialelor de întreţinere şi igienă, iar platoul este dotat cu grup sanitar şi bazin de spălare a produselor. Piaţa are o suprafaţă totală de 4.100 de metri pătraţi, care reprezintă şi suprafaţa platoului, respectiv suprafaţa acoperită. Pe platoul pieţei, care este betonat, sunt amplasate 228 de mese din fibră de sticlă din patru culori diferite: roşu, alb, verde şi albastru.

„În cadrul structurilor de comercializare cu ridicata sau cu amănuntul este obligatorie organizarea de spaţii de vânzare distincte, care sunt rezervate în exclusivitate producătorilor agricoli persoane fizice deţinătoare ale unui atestat de producător şi ale unui carnet de comercializare pentru valorificarea produselor din sectorul agricol obţinute din gospodăria sau ferma proprie”, a precizat Adrian Ioan Hosu, şef serviciu Administraţia pieţei.

Regulamentul adoptat de consilierii locali prevede şi proporţia distribuirii meselor, în funcţie de specificul comercial al producătorilor, după cum urmează: 114 mese sunt destinate producătorilor agricoli individuali şi asociaţiilor acestora, 62 de mese pentru agenţi economici, 23 de mese pentru comercianţii de lapte şi produse lactate, 18 mese pentru sectorul flori, 6 mese pentru comercianţii de miere şi boia şi 5 mese pentru obiecte meşteşugăreşti.

„Pentru buna desfăşurare a activităţii de piaţă, administraţia pieţei pune la dispoziţie serviciile care facilitează desfăşurarea activităţii în cadrul pieţei, conform articolului 12, alineatul 1, şi articolului 13 din Hotărârea 348/2004: spaţii pentru păstrarea şi închirierea cântarelor şi echipamentelor de protecţie, loc de păstrare a cântarelor de control, bazine pentru spălarea legumelor şi fructelor, apă potabilă, birou administrativ, spaţii pentru păstararea materialelor de întreţinere şi curăţenie, grup sanitar, locuri de parcare, punct de colectare a deşeurilor rezultate din activitatea comercială, punct PSI, cântare funcţioinale, acces gratuit la cântarul de 500 de kilograme, informaţii facile asupra tarifelor percepute, asigurarea condiţiilor de desfăşurare a unui comerţ civilizat, racordarea pieţei la  reţeaua electrică, la reţeaua de apă sau la o sursă de apă potabilă, la reţeaua de canalizare şi la reţeaua de gaz, unde este cazul”, se menţionează în Regulament.

Taxe de rezervare a meselor

Totodată, aleşii locali au votat şi cuantumul taxelor de rezervare a meselor, după cum urmează: 80 de lei pentru o lună, 200 de lei pentru 3 luni, 350 de lei pentru 6 luni şi 500 de lei pentru 12 luni.

Proiectul de modernizare, finalizat

Prin grija autorităţilor locale, piaţa a beneficiat de un amplu proiect de modernizare, astfel încât condiţiile oferite comercianţilor, dar şi celor care îşi fac cumpărăturile din piaţă, să fie la standarde europene.

“A fost unul dintre proiectele în care am crezut și pentru care m-am bătut. Satisfacția este cu atât mai mare cu cât astăzi, Piața agroalimentară “Avram Iancu” a fost deschisă chiar în pragul sărbătorilor. E timpul! România în primul rând!”, a anunţat sâmbătă, 20 aprilie, pe pagina sa de Facebook, Nicolae Sorin Megheşan, primarul municipiului Târnăveni.

(Redacţia)

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Mureș: Caravană cu servicii gratuite din 10 specialități medicale

Distribuie Direcția de Asistență Sighișoara Sighișoara a demarat, în data de 18 martie 2024, o …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.