Share

Home / Business / Therezia. 25 de ani de tradiție, cu pasiune

Therezia. 25 de ani de tradiție, cu pasiune

Pănet e locul de unde vine Therezia. Un continuator autentic al tradiției prelucrării laptelui în zonă, o companie care încă de la început şi-a propus să aducă din trecut şi să transmită mai departe valorile autentice ale culturii culinare transilvănene.

Partes Transsylvana ori părţile de dincolo de pădure, aşa cum era cunoscută Transilvania la începutul secolului al XII-lea, a fost şi va rămâne un loc de o frumuseţe rară, cu oameni harnici şi pricepuţi, care de-a lungul istoriei au reuşit să facă din această zonă un puternic brand european. Multiculturalitatea şi diversitatea locului au dat naştere unei bucătării tradiţionale excepţionale, în care s-au împletit cu succes cele mai felurite şi năstruşnice moduri de a înţelege gustul şi capriciile lui. Cu siguranţă astăzi, în multitudinea de tentaţii şi provocări, să rămâi ataşat şi fidel ideilor de bun, curat şi sănătos, pot fi deziderate greu de atins.

Cu toate acestea, compania Therezia, unul dintre cei mai importanţi jucători din industria laptelui, reuşeşte cu succes să îmbine vechile reţete tradiţionale ardeleneşti cu noile tehnologii de ultimă oră. Cum? Asta încercăm să aflăm şi noi!

Înfiinţată în 1994 în comuna Pănet din judeţul Mureş, Therezia este o afacere de familie care s-a impus ca un partizan al valorilor autentice, mizând în primul rând pe valorile locale. La începuturile anilor 90, fondatorii companiei demarează acest proiect folosindu-se de experienţa dobândită în ţări precum Austria, Elveţia şi Olanda.

Puse cap la cap, idee după idee, Therezia a devenit compania mureşeană care a creat direct peste 130 de locuri de muncă şi lucrurile par să nu se oprească aici. Cei 25 de ani de activitate, sărbătoriți anul acesta, sunt doar o etapă din tot ceea ce dorește să ofere Therezia.

 

Susținere pentru economia locală

Încă de la început, Therezia şi-a propus să susţină economia locală prin toate mijloacele posibile, făcând investiţii în tehnologie şi oameni.

Da, în oameni, pentru că dincolo de tehnologie şi dincolo de tradiţie sunt oamenii din Therezia, totul fiind plămădit cu suflet, pasiune şi respect. Folosind exclusiv lapte provenit din fermele mureşene, putem spune că banii rămân tot “acasă”, adică aici în judeţul Mureş, iar veniturile companiei sunt cheltuite în mare parte local. Când vine vorba însă de vânzări, lucrurile stau invers, 80% din vânzări făcându-se în afara judeţului şi doar 20% în judeţ. Deci se poate…

Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, porţile spre vest s-au deschis larg, iar companiile româneşti au avut posibilitatea să pătrundă pe piaţa comunitară mult mai uşor. Cu toate acestea, prezenţa pe o astfel de piaţă nu e simplă deloc. Concurenţa matură, rigorile de ordin calitativ, competiţia acerbă îi ţine pe cei slabi departe.

Din anul 2005, Therezia se numără printre brandurile româneşti de succes prezente pe pieţele din Anglia, Germania, Italia, Spania, Franţa, Ungaria etc. Folosindu-se de cele mai moderne tehnologii de prelucrare a laptelui, Therezia a investit continuu. Nimic nu este întâmplător. Laboratoarele proprii pentru menţinerea şi asigurarea calităţii laptelui şi a materiilor prime fac ca produsele companiei să fie la cele mai înalte standarde de calitate şi igienă. Reţelele de magazine Therezia sunt deja cunoscute în Târgu-Mureş, iar produsele ajung la noi proaspete de fiecare dată. Therezia este o poveste în care succesul îşi are fundamentul în respectul pentru valorile autentice şi tradiţie.

Therezia… unde fiecare bucată e zămislită cu pasiune

Nu știu dacă e cineva care să fi călcat pe meleaguri transilvane și să fi plecat “întreg la suflet și la minte”, după ce a dat de mesele cele îmbelșugate ale oamenilor locului, care știu să facă din mâncat și mâncare o artă pe care nu o vei uita cu siguranță multă vreme… Brânza-i brânză, cașui-i caș, și la sat și la oraș?!

Therezia e unul dintre brandurile care îmi plac foarte mult și pe care le respect, tocmai pentru valorile autentice pe care acesta reușește să le promoveze. Nimic din ce fac ei nu e întâmplător și totul face parte dintr-un ideal în care tradiția, cultura și spiritul culinar autentic le găsești acum fără prea mult efort. Nu știu de ce, dar ori de câte ori mă gândesc la Cașcavalul afumat Therezia, gândul mă duce fără echivoc la un pahar de vin alb, menit parcă să scormonească în cele mai adânci așteptări pe care le-aș putea avea de la o seară de vară perfectă.

Dacă vinul este o licoare care îți ascunde de cele mai multe ori secretele în buchete parfumate, pentru care degustătorul are nevoie de niscaiva pregătire și știință în a-l înțelege pe deplin, la brânză lucrurile par să stea exact pe dos. O brânză bună o înțelegi din prima, iar povestea gustului desăvârșit marchează simțurile, iute. N-ai cum să ratezi o armonie și nici măcar o notă, dacă totul a fost compus cu măiestrie.

Asta îmi place mie la Therezia. Fiecare bucățică e zămislită cu pasiune… Un fel de joc nemilos cu papilele gustative, în care pofticiosul nu are prea multe șanse. Rulada Dalmy, cu piper ori boia, este, de fapt, locul de întâlnire între aspru și fin. O limbă de cașcaval răsucit și batjocorit prin piper ori boia, transformă totul într-un echilibru perfect. Aspru, dar fin, ușor, dar vârtos, simplu, dar complex și totul la un loc. Cu ani în urmă nici prin gând nu mi-ar fi trecut cât de bun poate fie cârnatul proaspăt ardelenesc, sincronizat absurd într-o curelușa de cașcaval ușor afumat și bine maturat. Thery Roll, ca așa-i spune nebuniei ăsteia de cașcaval cu cârnat, care pe semne se simte cel mai vedetă, dar și cel mai ciudat dintre cașcavalurile lumii. Rulada cu Piper, Rulada cu Boia, Cașcaval Împletit ori Cașcaval Afumat Pănet nu fac decât să vină și să întărească ideea că nimic nu e întâmplător, că nimic nu e făcut la întâmplare. Pentru cei mai mulți dintre noi, Cașcavalul Dalia ori Rucăr e deja o poveste cunoscută. Dar vezi tu călătorule, că tonul face muzica… E ca o poveste frumoasă spusă frumos, ca o primăvară trăită frumos, ca o vorba înțeleaptă spusă frumos…

Dacă pentru francezi brânza reprezintă un brand național, pentru italieni un mod de viață, pentru locuitorii Transilvaniei brânza a reprezentat și reprezintă o sursă nesecată de inspirație și energie creatoare.

Therezia este, poate, cel mai frumos exemplu de continuator al tradițiilor culinare transilvane, transpuse într-o partitură modernă de jazz…

Poftă bună!

Florin Marcel SANDOR

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Brunch caritabil pentru orga bisericii evanghelice din Ideciu de Jos

Oameni cu drag de frumos, vechi și traditional, cum este cazul Anabellei Holircă din Reghin, …

Share
Share