Home / Administratie / Atribuții pentru Comisia rutieră din Luduş

Atribuții pentru Comisia rutieră din Luduş

Distribuie

În ultimii ani de mari transformări prin care a trecut țara, au apărut schimbări majore în viața orășenilor asaltați de ofensiva, uneori insuportabilă a autovehiculelor de tot felul. Schema stradală a localităților urbane a fost trasată în vremurile în care nimeni, nici Nostradamus nu putea anticipa „războiul sau iubirea” dintre om și mașină. Ce este de neînțeles, sau poate că nu, este atitudinea arhitecților contemporani care au trasat noile cartiere fără să prevadă alei mai largi, suficiente parcări între blocuri, pentru a-i scuti pe deținătorii, mulții deținători de autoturisme de chinurile pe care le crează aglomerația generatoare de nervi, conflicte și accidente care de multe ori sunt inerente în condițiile date.

Circulația rutieră este reglementată prin acte normative de tot felul, Poliția rutieră este la post și pentru că s-a considerat că nu este suficient, OUG nr. 195/2002 a atribuit sarcini concrete și administrațiilor locale.

Atribuții concrete

Prin lege, comisiile de circulație rutieră de la nivelul orașelor sunt obligate: Să ia măsuri pentru menținerea în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează, precum și pentru iluminarea acestora; să instaleze și să întrețină mijloacele de semnalizare rutieră și a echipamentelor destinate siguranței circulației, conform standardelor în vigoare; să întocmească și să actualizeze planurile de organizare a circulației în oraș și să ia măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluenței și siguranței traficului, precum și reducerea nivelurilor de emisii poluante, cu avizul poliției rutiere; să stabilească reglementări la acces și circulație, staționare și parcare în oraș, cu avizul poliției rutiere; să ia măsuri pentru amenajarea de trotuare și drumuri laterale pentru pietoni, tractoare, vehicule cu tracțiune animală și piste pentru bicicliști; să înregistreze și să țină evidența vehiculelor care nu sunt supuse înmatriculării; să ia măsuri pentru asigurarea spațiului de depozitare a  vehiculelor cu tracțiune animală depistate circulând pe drumurile publice pe care le este interzis accesul; să sprijine activitățile organizate de Ministerul Educației și Cercetării și de Ministerul  Administrației și Internelor pentru educația rutieră a elevilor.

Dacă aceste cerințe sunt luate în considerare, dacă propunerile făcute de locuitorii orașului sunt de bun simț și la obiect suntem convinși să circulația rutieră din oraș se va înscrie într-o stare de normalitate dorită și așteptată de toți participanții la trafic: șoferi și pietoni.

Ioan A. BORGOVAN

 

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

”Rabla local”, succes în Sângeorgiu de Mureș

Distribuie Programul ”Rabla local” a fost finalizat cu succes la Sângeorgiu de Mureș, a anunțat …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.