Importanța digitizării în secolul 21 discutată la Conferința Digitrans Business
  • Elena.Polearus
  • 0 comentarii
  • 539 Vizualizări

Importanța digitizării în secolul 21 discutată la Conferința Digitrans

Marți, 7 mai, Hotelul Grand din Târgu Mureș a găzduit conferința de închidere a proiectului de cooperare transnaţională Interreg Dunărea – Digitrans, în care sunt implicați parteneri din opt țări din regiunea Dunării. Parteneri ai proiectului din România au fost Asociația Absolvenților UPM din Târgu Mureș și Grupul Român de Cercetare în Finanțe Corporatiste.

La eveniment s-au aflat reprezentanți importanți ai mediului academic din străinătate, autorități publice locale, regionale și naționale, dar și organizații de suport în afaceri și IMM-uri.

Modele de afaceri digitale și competitive

Pentru a face față provocărilor și transformărilor digitale, companiile trebuie să se adapteze schimbărilor, să dobândească noi competențe și să implementeze modele de afaceri digitale. Pornind de la o varietate de abordări (gândirea de proiectare, model de afaceri Canvas sau strategia „Blue Ocean”), consorțiul de proiect Digitrans a dezvoltat o metodă de inovare și transformare pentru a sprijini companiile mici și mijlocii, care le permite acestora să creeze modele de afaceri digitale și competitive într-un spațiu incubator specific. Toate materialele de învățare și instrumentele dezvoltate în cadrul proiectului Digitrans au fost integrate într-o platformă de e-learning www.digitrans.me.

„Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș susține inițiativele antreprenoriale ale studenților și promovează educația antreprenorială, inovarea și spiritul antreprenorial. Studenții universității noastre au posibilitatea de a urma cursuri facultative pentru creșterea gradului de conștientizare privind rolul antreprenoriatului în dezvoltarea locală și globală și pentru deprinderea de noi cunoștințe, competențe și abilități antreprenoriale. În același timp, ei au posibilitatea de se implica în diferite proiecte, de a participa la ateliere de lucru realizate în parteneriat cu antreprenori de succes, la sesiuni de instruire, precum și la internship-uri și training-uri la companii de succes. Universitatea noastră a dezvoltat un concept unic și inovator intitulat Smart University prin care s-a făcut salt în ceea ce privește managementul academic, modalitățile de predare și de evaluare a studenților și pătrunderea în lumea virtuală, care reprezintă viitorul resurselor științifice și academice ale universității. Consider extrem de importantă transformarea digitală și identificarea de soluții digitale adaptate managementului academic și cercetării științifice”, a spus în deschidere prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, rectorul UMFST.

Tot el a dorit să sublinize importanța digitalizării la nivelul universității. „De altfel, IBM Corporate Service Corps a reacționat cu mare interes la acest concept de Smart University, iar în cadrul unui parteneriat au fost identificate și sunt în curs de implementare noi tehnologii de inteligență artificială de tipul Cognitive Computing și Internet of Things asociate la Cloud Computing, Digital Storage, Paperless Office, Software as a Service. Pentru universitatea noastră internaționalizarea este un obiectiv strategic. A face parte din rețele de lucru, de cercetare, este singura formă de activitate academică la care putem adera, viitorul și chiar prezentul venind nu din enclavizare, ci din deschiderea porților, a minților și a inimilor către toți potențialii parteneri cu care universitatea poate interacționa”, a concluzionat rectorul.

România codașă la strategia digitală

În România, în ciuda conexiunii foarte bune la internet și infrastructurii puse la punct, maturitatea digitală este destul de mică și asta din cauza modului în care reacționăm la oportunitățile digitale și strategia digitală pe care o implementăm, sau mai bine zis, care lipsește de cele mai multe ori cu desăvârșire. De altfel, este destul de complexă încercarea definirii conceptului de maturitate digitală, umanitatea aflându-se într-un moment de mari schimbări digitale. Maturitatea digitală reprezintă o cunoștință foarte bună a pachetului Microsoft Office sau stăpânirea tehnologiei de inteligență artificială? În acest context, totul depinde de ce anume vrei să faci. Stilurile digitale nu sunt fixate, iar acum ne aflăm în perioada în care le definim.

Strategia zonală și cea digitală reprezintă repere foarte importante în industria actuală și se arată în multe domenii care au fost digitalizate cu succes, cum ar fi automotive și agricultură, două arii total diferite, dar care au nevoie de mediul digital.

Aici apare și problema digitală, conform discuțiilor avute cu publicul. Este etic să creezi un robot care va înlocui munca a 20-30 de oameni? Până la urmă aici ne-a îndreptat și revoluția industrială, și de atunci ne aflăm într-o evoluție continuă. Ajungem să realizăm că adevăratele abilități care vor conta vor fi cele care vor permite controlarea acelor roboți.

„Se spune că suntem tot timpul conectați, însă este o noțiune de conectivitate care nu contează”, a spus prof. dr. Dimitris Karagiannis de la Universitatea din Viena. Bineînțeles că s-a referit atât la Social Media, cât și la mediile de comunicare ineficiente adoptate de companii. El a vorbit despre impactul digitizării asupra industriei din punctul de vedere al cercetării. Momentan încă ne aflăm în perioada în care se face o diferențiere exactă între un produs și un serviciu în majoritatea afacerilor. Evoluția, spune el, și dovada că suntem pe calea cea bună, este momentul în care clientul face greu diferența între un produs și un serviciu.

Peste 450 de companii digitizate

Echipa Digitrans a reușit până acum să ajute peste 450 de companii din Europa să ajungă la o altă etapă digitală, Petra Newrly, managerul de proiect, susținând că de cele mai multe ori, pentru ca o companie să își asume o strategie digitală câștigătoare, ea trebuie să se debaraseze total de strategia veche a companiei, renăscând din propria cenușă. La eveniment a fost prezent și reprezentantul companiei Buday din Germania care și-a spus povestea prin care a confirmat impactul uriaș pe care l-au avut Digitrans cu strategiile lor asupra creșteri companiei.

Concluzia finală a discursurilor care au avut loc până la prânz a fost că cel mai important e mai întâi să afli ce anume îți dorești să faci ca și companie și abia după să te documentezi care este tehnologia care te poate ajuta să atingi acele obiective.

În a doua parte a zilei au avut loc în paralel două workshpuri pe teme de digitizare și metodele prin care cei prezenți își pot crește compania în mediul on-line.

Primul a fost susținut de Elena-Teodora Miron și Christian Muck de la Facultatea de Informatică, Universitatea din Viena și a abordat Scene2Model care acceptă integrarea ideilor inovatoare într-un context al întreprinderii, transformând automat elementele creative tangibile, cum ar fi figurele SAP Scenes, în obiecte digitale. Astfel, echipele de inovare își pot conecta ideile cu caracteristicile produsului sau serviciului, precum și cu procesele organizaționale. Obiectele digitale astfel formate pot fi împărtășite cu potențiali clienți sau cu specialiști pentru a rafina și a colabora în continuare pentru a crea cel mai potrivit serviciu sau produs pentru clienți și companie.

În cadrul celui de-al doilea workshop, susținut de Petra Newrly și Martin Kinitzki de la Universitatea Reutlingen, echipa Digitrans i-a învățat pe cei prezenți cum să utilizeze metoda Digitrans pentru a dezvolta o nouă idee de model digital de afaceri în compania lor. S-a aflat răspunsul la întrebările care aspecte trebuie să fie luate în considerare și ce metode și abordări îi pot sprijini pe ei și echipa lor să dezvolte o idee digitală nouă bazată pe utilizator.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE