Share

Home / Business / Atlas Sport, compania mureșeană nr. 1 din România în construcții sportive și un exemplu de responsabilitate socială

Atlas Sport, compania mureșeană nr. 1 din România în construcții sportive și un exemplu de responsabilitate socială

Compania mureșeană Atlas Sport este la ora actuală cea mai mare firmă specializată în construcții sportive din România.

Modul principal de funcționare al companiei este realizarea unor produse de calitate superioară, durabile, cu un design deosebit, care să stimuleze imaginația, precum și prin seriozitate și servicii excepționale prin care își doresc să câștige satisfacția și recomandarea clienților și partenerilor lor.

Succesul vine din strategie

Însă lucrurile nu au stat așa de la bun început. În 2008, Emanuel Toma s-a alăturat părinților săi care dețineau o companie de construcții generale, civile și industriale încă din 2004. „Compania lucra doar la nivelul județului Mureș, apoi ne-am extins la nivel regional și aproape național, după câțiva ani de luptă și acumulare de experiență. Eu mă ocupam de vânzări și dezvoltare. Eram doar una dintre multele firme de construcții din țară, care, în stilul românesc, fac de toate. Am conștientizat că nu poți să le faci pe toate și să le faci bine”, rememorează Emanuel Toma.

Astfel, în 2013, conducerea firmei a decis să se specializeze în proiectarea și construcția de baze sportive. „Am decis că trebuie să ne specializăm pe un domeniu, cu toate că, în primă fază, poate a trebuit să renunțăm la 90% dintre proiecte. Era important să facem un singur lucru și pe acela să-l facem bine, mai bine decât oricine”, a subliniat co-fondatorul companiei.

Cei 15 ani de experiență își spun cuvântul. Au creat proiecte sportive pentru companii universal recunoscute, cum ar fi LIDL sau Pirelli, ministere (M.A.I), primării importante (Satu Mare, Giurgiu, Bistrița, s.a.), universități, licee, școli, antreprenori, investitori, dar și pur simplu persoane pasionate de sport.

Clientul nu își face griji pentru nimic

Pe lângă calitatea produselor și serviciilor oferite, clienții apreciază faptul că trebuie să facă  o singură oprire pentru tot. De la proiectarea și construcția de baze sportive (terenuri de sport, săli de sport, piste de atletism, tribune, dotări și toate lucrările conexe sportului), a unui loc de joacă deosebit sau a unui spațiu de fitness în aer liber, Altas Sport le oferă pe toate. Există o gamă variată de suprafețe de joc, suprafețe de protecție, iluminat, echipamente de joacă, echipamente de fitness exterior, mobilier urban, iar oamenii calificați din cadrul companiei le vor instala după preferințele fiecărui client. „Noi facem proiectul, se depune, se avizează, se emite autorizația de construcție, facem execuția, le dăm cheile și gata. Clienții nu au nicio grijă, acesta fiind unul dintre punctele noastre forte”, a explicat Emanuel Toma.

Locuri de joacă care dezvotă viitorii lideri

Ei au dezvoltat divizia pentru locuri de joacă după ce co-fondatorul companiei, având 2 copii, a descoperit că locurile de joacă din România lasă de dorit. Copiii au energie, aleargă, zburdă, se cațără peste tot, însă de multe ori, locurile de joacă erau triste, monotone și nu îl impresionau pe adultul care vede deja lumea cu un ochi critic.

„Mie personal acele locuri de joacă mi se păreau neplăcute și considerăm că fiica mea nu este stimulată de ele, nu îi provoacă imaginația, nu spun o poveste. Ea se bucura de acel loc de joacă așa cum și noi ne bucuram de fotbal pe beton sau pământ când eram mici, însă acest lucru nu scuză lipsa unor locuri de joacă actuale pentru zilele noastre iar eu vreau ceva mai bun pentru copiii mei. Am observat, de asemenea, că primăria schimbă echipamentele din locurile de joacă publice la fiecare 3-4 ani, pentru că majoritatea echipamentelor realizate în România sunt făcute din materiale slabe, se degradează ușor iar după scurt timp arată rău și nu mai pot fi utilizate în condiții de siguranță”, spune el.

Astfel, s-a decis să ofere primăriilor, grădinițelor sau persoanelor fizice și juridice posibilitatea de a crea locuri de joacă deosebite care stimulează imaginația, realizate din cele mai bune materiale, cu o durată de viață mare, la prețuri competitive.

Pe lângă spațiile dedicate în totalitate copiilor, Atlas Sport încurajează și activitățile sportive ale adulților, compania fiind un promotor al inițiativei de promovare a unui stil de viață sănătos indiferent de locație sau ocupație.

Calitatea înaintea profitului

„Valorile sunt un aspect foarte important pentru noi. Întotdeauna am spus că ne dorim ca valorile și principiile noastre să fie mereu înainte de profit, deci vrem să facem lucrurile excelent, să facem un lucru de calitate, ne dorim să facem proiectele noastre așa cum trebuie și corect. Dacă spunem ceva, vrem să ne păstrăm cuvântul, nu se schimbă, indiferent dacă câștigăm sau pierdem. Trebuie să aibă maximă importanță și maximă valoare corectitudinea, seriozitatea, integritatea. Acestea sunt pentru noi cele mai importante, decât să ne compromitem valorile, mai bine ne lăsăm de afaceri și facem altceva”, a punctat Emanuel Toma.

Portofoliul lor extins este ușor de văzut. La o simplă accesare a hărții proiectelor realizate în România pe site-ul lor www.atlassport.ro, veți observa o hartă împânzită cu punctele celor peste 350 de proiecte la nivel național în peste 200 de locații. Însă calitatea serviciilor oferite nu a rămas limitată doar la nivelul țării, ci a trecut granița. Altas Sport are lucrări în Austria (teren de fotbal, teren de tenis şi teren de baschet), dar și tocmai în Africa, și anume în Niger, unde au realizat 2 terenuri de fotbal cu gazon sintetic. În județul Mureș au realizat până acum 22 de proiecte, având încă unul în lucru chiar acum.

Produsele lor sunt realizate la cele mai înalte standarde europene, premium, demonstrat prin certificările deținute, recunoscute la nivel european, dar și certificate de siguranţă privind calitatea eliberate de TUV Reinland (EN 1176) şi certificatele ISO14001, ISO 9001 precum şi SR OHSAS18000.

Responsabilitatea socială este imperativă

Nu putem vorbi despre o companie integră referindu-ne doar la calitate, promptitudine și disponibilitate. Este foarte important de definit unde se poziționează o companie din punct de vedere al omeniei, al sensibilității la nevoile societății, pe scurt, unde se află pe scara responsabilității sociale. „Noi, ca și companie, am decis să fim cât mai generoși și avem diferite proiecte sociale: dăm pachete de sărbători către familii nevoiașe din comunitate, facem diferite acțiuni, sponsorizăm diferite organizații care lucrează cu copii nevoiași în România, India, China, etc. Spre exemplu, sponsorizăm integral o școala unde studiază 100 de copii, care altfel nu ar ajunge niciodată la școală. Doresc să fac o provocare pentru oamenii de afaceri care vor citi acest articol să înceapă să investească cu altruism pentru cei mai defavorizați decât ei. Noi, ca și companie, credem că starea comunității, în parte, este responsabilitatea noastră, iar dacă avem posibilitatea, vrem să fim implicați, să ajutăm, să dăruim, să fim o binecuvântare pentru comunitate. Provoc firmele și oamenii de business din România să înceapă să se gândească la ce pot face anul acesta pentru comunitatea lor, ceva extravagant, ce nu au mai făcut până acum”, a subliniat Emanuel Toma.

Ce urmează?

Care sunt planurile lor de viitor? Vor să dezvolte o fabrică pe fonduri europene, care va produce echipamente pentru locuri de joacă, dar își doresc de asemenea să se extindă în continuare pe piața din afara țării.

„Avem un proiect câștigat prin Fonduri Europene care este în implementare. S-a început lucrul, iar fabrica de produse sportive va fi realizată în Parcul Industrial Târgu Mureș. Va fi cea mai nouă, modernă și impresionantă fabrică pentru terenuri de sport și locuri de joacă din România. Credem că aceasta ne va ajuta în planurile și proiectele noastre viitoare. În plus, este o oportunitate de a aduce noutăți în gama de echipamente de joacă pentru copii”, a punctat Emanuel Toma.

Ei deja sunt numărul 1 în țară, iar extinderea pe piață externă reprezintă un pas firesc. Piața locală este destul de limitată, fapt care le oferă oportunități noi de a se extinde și în afara granițelor României, crescând astfel ponderea proiectelor și cifra de afaceri.

„Principalul motiv pentru care ne dorim sa trecem granițele României, este pentru că țara noastră importă destul de mult și exportă mai puțin. Astfel avem un deficit enorm la comerțul extern. Credem că și în România există puterea de a exporta către alte țări, așa cum și alte țări exportă pentru noi. Este de fapt un vis important al companiei noastre: să fim alegerea nr. 1 la nivel național, și apoi să ne extindem internațional. Dorim să fie România cea care exportă produse de calitate în alte țări și să impacteze alte țări și comunități. Să arătăm că lucrurile pot fi făcute bine în România și se pot livra produse bune și servicii din România. Pe scurt, vrem să arătăm că românii sunt serioși, profesioniști și pot face lucruri bune”, a concluzionat co-fondatorul companiei Atlas Sport.

Pentru mai multe detalii legate de companie și proiectele lor, puteți accesa site-ul www.atlassport.ro.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Vacanţă în siguranţă! Vorbim cu persoane necunoscute?

Vă propunem azi, pe scurt, subiectul relaţionării copiilor cu persoanele străine! Desigur, nu spunem copiilor …

Share
Share