Share

Home / Invatamant / O viziune asupra viitorului educației, la Luduş

O viziune asupra viitorului educației, la Luduş

La sfârșitul lunii mai, conducerea Școlii Gimnaziale „Ioan Vlăduțiu” Luduș a lansat o dezbatere publică a proiectului „Educația ne unește” inițiat de Ministerul Educației Naționale privind viziunea asupra viitorului educației în România.

Au fost prezenți în sala de festivități a școlii cadrele didactice, Mihail Man, sponsorul principal al școlii, preoții Viorel Ormenișan și Mihai Cercel, reprezentanții Poliției orașului Luduș, părinți ai copiilor. Profesoarele Melania Călugăr, director adjunct și Mirena Roman au pregătit în cele mai bune condiții desfășurarea dezbaterii în care profesorul Ioan Adrian Banea, directorul școlii, a prezentat viziunea Ministerului Educației Naționale pentru învățământul de mâine în România.

Teme interesante

S-au pus în discuție rezultatele garantate ale învățării și modalitățile de ale obține. Ministerul subliniază că „Sunt necesare planuri individuale de învățare, de la grădiniță până la liceu și propunerea de generalizare a programului after-school. Combinația dintre acestea reduce, la nivelul personalului didactic, impactul „aerisirii” programelor și planului cadru, pe cel al modificării parcursului școlii generale și pe cel obiectiv, al scăderii demografice. Se asigură majorității cadrelor normele didactice pe termen mediu și lung”. S-a pus în discuție și alte teme: „Roluri și relații între actorii și factorii implicați în educație: Școală – familie – societate, scopul parcursului școlar obligatoriu, evaluare, timpul școlar, evaluarea națională și admiterea în programe de învățământ secundar, formarea cadrelor didactice, management, lidership educațional și cultura școlii, servicii școlare.

În cadrul discuțiilor, cadre didactice, polițiști și părinți ai elevilor și-au expus viziunea proprie despre învățământul de mâine punând accentul pe experiența proprie din domeniul educației propriilor copii, despre momentul orientării școlare când elevii ajung în clasa a VIII-a și nu știu spre ce să se îndrepte. Se impune cu tot mai multă tărie consilierea elevilor, dar și a părinților, recomandări pentru dezvoltarea ulterioară. Mai mult decât oricând, educația elevilor trebuie să se bazeze pe valori adevărate, pe modele morale alese cu grijă de părinți și educatori.

În concluzie…

Cei prezenți au apreciat inițiativa Ministerului Educației Naționale de a organiza dezbateri pe tema educației. Din activitatea practică de zi cu zi, este nevoie de expertiza unui consilier de orientare profesională și în regim de urgență, este necesară o revizuire serioasă a programelor școlare. Tot din discuțiile celor prezenți la dezbatere au rezultat și aspecte care îngrijorează, care încetinește mersul înainte al dezvoltării individuale al elevilor. În ultimii ani s-au produs prea multe schimbări în învățământ, fără realizarea unor studii de impact asupra beneficiarilor. Asta, în condițiile în care procesul de învățământ se desfășoară în unele școli care dețin spații insuficiente, precum și dispariția unor posturi. Ar trebui studiat și dezinteresul elevilor față de materiile care nu sunt notate.

Ioan Adrian Banea, directorul Școlii Gimnaziale „Ioan Vlăduțiu ” Luduș, a făcut câteva recomandări și scenarii de implementare: „O mai mare libertate de decizie la nivelul unității de învățământ, din partea factorilor centrali de decizie, mai multe întâlniri între factorii vizați de preconizatele schimbări și factorii decizionali, de la nivel național, de la nivel gimnazial să se acorde importanță orientării profesionale, prin implicarea directă a elevilor în activități extrașcolare care să îi ajute să se decidă asupra viitoarei cariere, implicarea părinților și sprijinirea cadrelor didactice pe care le întreprind pentru dezvoltarea factorului central, elevul – copilul, implementarea unor măsuri mai drastice la adresa elevului, în cazul nerespectării regulamentelor școlare”.

Dezbaterea publică pe tema „Educația ne unește – Viziune asupra viitorului educației în România” propusă de Ministerul Educației Naționale și organizată de Școala Gimnazială „Ioan Vlăduțiu” Luduș a avut un efect pozitiv, „prin faptul că a reunit comunitatea, care a demonstrat, astfel, interes pentru  ceea ce se propune de la nivel central pentru viitorii cetățeni, în acest moment elevi – copii”, afirmă Ioan Adrian Banea care spune în continuare că „Viitoarele schimbări preconizate trebuie să țină cont de mult mai mulți factori, printre care, deloc de neglijat, cel financiar și mai ales, factorul uman implicat, profesori – elevi, care într-un interval de timp prea scurt este supus prea multor schimbări”.

Acum, dezbaterea publică s-a încheiat, Ministerul Educației Naționale a primit propuneri pe care le analizează și care, sperăm, se vor regăsi într-o nouă Lege, a Educației, una care să rămână în vigoare mulți, mulți ani de acum înainte.

Ioan A. BORGOVAN

 

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Performerii Bacalaureatului 2019 din judeţul Mureş. Ada Roxana Rusu: ,,Am învăţat în primul rând pentru mine”

Cotidianul Zi de Zi vă propune un serial de prezentare a performerilor examenului de Bacalaureat …

Share
Share