Înființarea punctului de lucru ISU de la Azomureș a redus întârzierile din zona Ungheni-Cristești-Cerghid-Cerghizel-Iernut cu până la 15 minute Business
  • Elena.Polearus
  • 0 comentarii
  • 350 Vizualizări

Înființarea punctului de lucru ISU de la Azomureș a redus întârzierile din zona Ungheni-Cristești-Cerghid-Cerghizel-Iernut cu până la 15 minute

Punctul de lucru deschis la Azomureș la sfârșitul lunii martie a adus multe beneficii atât pompierilor, cât și locuitorilor mureșeni, beneficiari ai serviciilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş.

La echipajul Azomureș, deschis în 31 martie, au fost 643 de intervenții până acum. Timpul mediu de răspuns în mediul urban a fost 8.46 de minute, iar în mediul rural 11.57 de minute.

„ A scăzut timpul de răspuns și a scăzut în mod special la zona pentru care a fost destinat acest punct de lucru, și anume Ungheni, Cristești, Cerghid, Cerghizel, zona înspre Iernut, intrarea pe autostradă. Deci într-adevăr s-a dovedit a fi foarte eficient din această perspectivă. Intervențiile cele mai multe ale acestui punct de lucru au fost în Târgu Mureș 378, Ungheni 59, Cristești 55 și Vidrasău 21”, a transmis colonelul Călin Handrea, inspector șef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Horea” al judeţului Mureş.

Pe viitor se dorește și aducerea unui echipaj de stingere, probabil anul viitor la început sau în cel mai optimist caz la sfârșitul acestui an.

„Cifrele până la urmă spun totul pentru viabilitatea acestui punct de lucru pe platforma Azomureș. Ne bucurăm că am reușit să venim în întâmpinarea acestei probleme de a acoperi această zonă a orașului și comunele limitrofe. Colaborarea cu echipajele SMURD și ISU de pe platformele de la acest punct de lucru este foarte bună. Sperăm că și ei se simt la fel de bine la noi și în cadrul pe care l-am creat. De menționat un detaliu: nu a fost nicio intervenție a celor de la ISU pe plaforma Azomureș, nu a fost nevoie. Asta pentru a clarifica unele chestiuni din spațiul public că acest punct de lucru a fost creat pentru platforma Azomureș. Nu am avut nicio intervenție din fericire și să sperăm că rămânem în aceeași notă în 2019. Așteptăm și momentul în care se clarifică situația cu mașina de stingere, când obiectivul nostru va fi complet, cu o mașină de ambulanță și una de stingere a incendiilor”, a spus  Ovidiu Maior, purtătorul de cuvânt Azomureș.

Așteptare la calea ferată de 2 minute

Problema trecerii peste calea ferată, care îngreunează ajungerea echipajelor în timp util, nu este atât de gravă precum pare. Pe culoarea roșie a căii ferate nu au voie să treacă nici un fel de autovehicule, nici măcar cele SMURD sau de stingere a incendiilor.

Soluția implementată momentan a fost o discuție cu cei de la Direcția CFR Brașov care au redus timpul de așteptare în zonă la 2 minute. Astfel, cele 2 minute sunt un maxim de întârziere care poate fi atins, însă care este cu mult sub întârzierea pe care o aveau echipajele care trebuiau să ajungă în zonă înainte, de aproximativ 15 minute, când erau nevoite să treacă prin tot orașul pentru a ajunge la punctul cuvenit.

Un al doilea demers la planul căruia încă se lucrează este mărirea pasajului de sub calea ferată pentru un acces liber. Terenul nu aparține de Azomureș, ceea ce înseamnă că ei nu se pot implica în grăbirea proiectului.

„Pe atunci ambulanțele nu erau mai mari decât o Dacia 1310, iar înălțimea pasajului este destul de redusă și atunci nu poate intra o ambulanță de tip modern. Terenul este impărțit între Direcția Apelor și Căile Ferate și probabil vom ajunge împreună la un consens ca acel pasaj să fie amenajat și să fie săpat puțin ca să încapă o ambulanță în caz de extremă urgență”, a transmis Ovidiu Maior.

Problema cu acel pasaj este faptul că pânza freatică acolo se află relativ sus, ceea ce ar însemna ca pasajul să fie în permanență inundat. Momentan se găsește o soluție pentru evitarea acestei probleme.

„Comparativ cu perioada similară a anului precedent, cu echipajul din centru mutat la Azomureș nu a avut loc o creștere sau o mare diferență față de anul precedent. Vorbim de diferențe procentuale de 1-2%, dacă a crescut în luna aprilie, a scăzut în luna mai. Per ansamblu s-a menținut cumva similar. În schimb s-a modificat zonal. Zona de Azo-Promenada-Cristești-Ungheni era o zonă în care aveam multe intervenții, însă timpul de răspuns era lung. Pentru că orice ambulanță care trebuia sa plece, pleca din zona centrală sau weekend”, a transmis Călin Handrea.  Astfel, timpul de răspuns a scăzut cu 2-3 minute, însă în timp real, de multe ori timpul a scăzut de fapt cu 12-15 minute.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE