Share

Home / Sanatate / Măsuri benefice pentru pacienți, noutăți aduse de Contractul cadru

Măsuri benefice pentru pacienți, noutăți aduse de Contractul cadru

Pacienții cronici vor avea la dispoziție o perioadă mai lungă de timp în care să beneficieze de servicii medicale de specialitate sau investigații de imagistică ori analize de laborator în baza biletului de trimitere. Valabilitatea biletului de trimitere a fost extinsă de la 30 de zile la 90 de zile.

Noul Contract cadru prevede că pentru a crește accesul asiguraților la servicii medicale clinice și paraclinice din ambulatoriu, inclusiv pentru cele de îngrijiri paliative, valabilitatea biletelor de trimitere se majorează la 90 de zile calendaristice pentru toate bolile cronice.

”Ce aduce bun pentru pacient această prevedere? În primul rând existența unor liste de așteptare lungi punea uneori pacienții în imposibilitatea de a beneficia de serviciu medical în baza biletului de trimitere pentru că expira valabilitatea acestuia până ce reușea să se înscrie pe o listă de așteptare. Prelungirea până la 90 de zile înseamnă că va crește șansa acestui pacient de a se înscrie la un medic de familie și de a-i fi valabil acel bilet de trimitere fără să se mai întoarcă din nou la medicul de familie. Deci degrevăm și medicul de familie de atâtea consultații, îi acordăm și pacientului posibilitatea să își utilizeze biletul de trimitere atât în clinic cât și în paraclinic datorită prelungirii valabilității”, a explicat Rodica Biro, Președinte – Director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Mureș.

Regularizare lunară a fondurilor neutilizate în paraclinic

O altă modificare, benefică pentru furnizorii de servicii paraclinice, dar și pentru pacient se referă la faptul că se va trece de la regularizarea trimestrială a sumelor contractate de furnizorii de servicii la regularizarea lunară, astfel încât fondurile neutilizate de unii furnizori să poată fi redistribuite mai rapid către furnizorii cu adresabilitate mai ridicată. Practic, sumele neutilizate de un laborator vor fi redirecționate lunar, nu trimestrial, către laboratoarele cu adresabilitate ridicată, acest aspect fiind în beneficiul pacienților aflați pe listele de așteptare.

”În fiecare lună avem noi sume din investigațiile paraclinice care rămân neutilizate, deși avem aceste liste de așteptare. Cauza este simplă, sunt pacienți programați care până la urmă și-au făcut la un alt laborator analizele fie contra cost fie pe bază de bilet de trimitere. Fiecare laborator își face niște calcule, deci monitorizarea sau managementul listei de așteptare este o problemă. În al doilea rând sunt investigații sau cazuri care sunt refuzate la validare și atunci rămân niște bani care nu ai cum să-i mai acoperi”, a adăugat Rodica Biro.

Altă modificare se referă la îngrijirile medicale la domiciliu unde numărul zilelor de îngrijiri la domiciliu, de care poate beneficia un asigurat, se dublează de la 90 la 180 de zile, respectiv un pacient poate beneficia de 90 de zile de îngrijiri medicale la domiciliu și de 90 de zile de îngrijiri paliative la domiciliu în ultimele 11 luni.

”Sunt cazuri și situații unde probabil ar fi necesar și mai mult dar în prezent aceasta este situația”, a mai spus Rodica Biro.

Arina TOTH

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Se reiau cursurile gratuite de înot pentru copii din Târgu-Mureș!

Începând cu data de 30 septembrie, vor fi reluate cursurile gratuite de înot pentru copii …

Share
Share