Coaliția pentru Educație suține școala de calitate cu vacanțe mai scurte Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 169 Vizualizări

Coaliția pentru Educație suține școala de calitate cu vacanțe mai scurte

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a lansat în dezbatre publică, proiectul privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021, noutatea fiind că în semestrul al II-lea, vacanța de primăvară va ține cont de Sărbătorile Pascale și va fi fracționată în două parți.

Referitor la această propunere, Federația Coaliția pentru Educație consideră că anul școlar trebuie să înceapă mai devreme și să aibă un ritm mai potrivit vieții actuale, cu perioade intense, alternate cu vacanțe mai scurte.

Vacanța de vară afectează rezultatele elevilor

Așadar, reprezentanta federației Coaliția pentru Educație, Simona David Crisbășanu, precizeză faptul că ”în viziunea Coaliției, o vacanță de vară de trei luni afectează major copiii și nivelul la care ei revin în școală, după o pauză atât de mare însă vacanțele mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului școlar, pot contribui la consolidarea învățării, a progreselor realizate de copii și pot fi spații de odihnă, reflexie, planificare pentru profesori”.

În același context, Coaliția susține că este benefică fragmentarea vacanței de primăvară în funcție de Paștele Catolic și cel Ortodox, ținând cont de specificul anului 2021, arătând astfel necesitatea reunirii numeroaselor familiilor de români în care părinții sunt plecați în străinătate.

”Stilul de viață actual nu mai justifică vacanțe de vară atât de lungi. Pentru copiii din familii cu posibilități financiare, părinții reușesc să susțină oportunități de dezvoltare pe timpul verii. Problema cea mai mare rămâne pentru copiii din medii vulnerabile, a celor care au nevoie inclusiv de învățare remedială. Adesea, pe perioada verii aceștia pierd din rezultatele pe care poate le-au obținut prin perseverență și dedicarea unor cadre didactice”, declară Simona David Crisbășanu, vicepreședinte al Federației Coaliția pentru Educație.

Mai puțină teorie pentru învățământul tehnic

De asemenea, reprezentanta Coaliției susține că ”este important ca elevii din învățământul profesional, tehnologic să nu mai fie discriminați și, într-un fel, pedepsiți pentru că urmează această rută, prin faptul că pentru ei anul școlar este mai lung cu 3 săptămâni”.

În acest sens, menționeacă că este necesar ca perioada de practică pe care o fac acești elevi să fie parte din anul școlar valabil pentru toți liceeni, pornind de la principiul că înățământul tehnic și profesional ar trebui să fie mai aplicat și mai puțin teoretic.

”Nu în ultimul rând, Coaliția susție clarificarea și descurajarea practicilor curente din sistem, prin care, în unele cazuri, elevii nu merg școală în ultima zi din semestru, de Ziua Internațională Educației (5 octombrie) sau atunci când au loc diverse activități sau ședințe ale cadrelor didactice (ex cercuri metodice, ședinte cu directorii etc), care nu ar trebui să afecteze timpul dedicat cursurilor”, menționează aceeași sursă.

Andreea GONDOR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE