Share

Home / Administratie / Anunț de ultimă oră despre Varianta de Ocolire a municipiului Târgu-Mureș!

Anunț de ultimă oră despre Varianta de Ocolire a municipiului Târgu-Mureș!

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Sorin Scarlat, a declarat vineri, 10 ianuarie, cu ocazia unei vizite de lucru la Centrul de Întreținere și Coordonare al Autostrăzii A3, situat la intrarea pe autostradă din zona orașului mureșean Ungheni, că în termen de maxim trei săptămâni va fi lansată licitația pentru continuarea lucrărilor la Varianta de Ocolire a municipiului Târgu-Mureș.

Pregătiri pentru lansarea licitației

”La sfârșitul lunii ianuarie vom anunța termenul de depunere a ofertelor pentru restul de executat la Varianta de Ocolire a Târgu-Mureșului. Suntem în procedura în care trebuie să definitivăm clarificările în legătură cu potențialii ofertanți, iar după ce se închide această procedură, la sfârșitul lunii ianuarie, anunțăm termenul la care ofertanții pot depune ofertele tehnico-economice”, a afirmat directorul general al CNAIR.

Lucrările la cei 11,6 kilometri, demarate în 2014

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Mureș va avea o lungime de 11,643 de kilometri, 8 poduri, pasaje și viaducte și două intersecții giratorii și va asigura legătura Sighișoara – Târgu-Mureș – Reghin.
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția proiectului (realizat în proporție de aproape 35%) este de circa 47 de milioane de euro, fără TVA, iar la încheierea lucrărilor accesul pe varianta se va face de pe DN 15 pe relația Reghin – Târgu-Mureș – Turda, respectiv de pe DN 13 pe relația Brașov – Sighișoara – Târgu-Mureș.
Lucrările la acest proiect au fost demarate în data de 9 octombrie 2014, de către antreprenorul de atunci, Copisa Constructora Pirenaica SA, cu o valoare a contractului la data respectivă de 134,79 milioane lei, fără TVA, au fost suspendate în data de 15 iunie 2015, reluate în data de 29 aprilie 2016 și sistate în decembrie 2017, prin rezilierea contractului prin acordul părților.
În august 2017, reprezentanții Ministerului Transporturilor explicau, prin intermediul unui comunicat de presă, motivul neînțelegerii cu antreprenorul: ”În urma cuantificării acestor lucrări suplimentare (solicitate de antreprenor – n.r.), s-a constatat că pentru finalizarea obiectivului de investiție, valoarea suplimentară estimată este cu aproximativ 57% peste valoarea inițială a contractului, această suplimentare nefiind posibilă din punct de vedere legal, întrucât reprezintă o modificare substanțială în sensul prevederilor legislației în materia achizițiilor publice”.

Alex TOTH

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Alerte de infecții cu noul coronavirus în patru orașe din România, infirmate

Întreaga circulaţie a persoanelor care vin spre România din aria geografică a Chinei a fost …

Share
Share