Învățământul de calitate, prioritatea lui Claudiu Bîndilă Interviu
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2609 Vizualizări

Învățământul de calitate, prioritatea lui Claudiu Bîndilă

Profesorul Claudiu Bîndilă a fost numit, în data de 6 ianaurie 2020, prin Ordinul de ministru nr. 5747, în funcția de inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Mureș. Prof. Claudiu Bîndilă a absolvit Academia Națională de Educație Fizică și Sport București în 1996, an în care s-a titularizat pe catedra de educație fizică la Liceul ”Petru Maior” din Reghin. În anul 1998 a obținut, în urma unui examen, gradul definitiv, în 2002 gradul didactic 2 și în anul 2005 gradul didactic 1 la Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj. În anul 2008, a absolvit masteratul Managementul Resurse Umane la Universitatea ”Petru Maior” din Târgu-Mureș, iar în anul 2013 a absolvit studiile post-universitare Inginieria, Dreptul și Economia Dezvoltării Durabile tot la Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj. Prof. Claudiu Bîndilă a fost o lungă perioadă îndrumător de cerc pedagogic în zona Reghinului, membru în Consiliul Consultativ al profesorilor de educație fizică și metodist al Inspectoratului Școlar Județean Mureș, până la începerea mandatului de inspector școlar general.

 

Reporter: Ce măsuri concrete veți lua pentru creșterea calității actului educațional din școlile mureșene?

Prof. Claudiu Bîndilă: Voi avea în vedere țintele strategice respectiv Planul Operațional al Inspectotaului Școlar Județean Mureș pentru anul școlar 2019 – 2020. Bineînțeles că la întocmirea acestui document de proiectare am avut în vedere elevul și nevoile acestuia, am ținut cont de resursa umană din unitățile de învățământ și de baza materială existentă. Concret, printre măsurile care fac trimitere la acest document se pot număra: dezvoltatrea de educație timpurie, strategia pentru reducerea părăsirii timpurie a școlii, implementarea și promovarea învățării pe tot parcursul vieții și a mobilității elevilor și cadrelor didactice, creșterea calității educației și formării profesionale prin atractivitate și relevanța învățării, promovarea egalității de șanse, a coeziunei sociale și a cetățeniei active dar și susținerea și dezvoltarea învățământului terțiar. Ca obiective strategicele enumăr pe cele mai prioritare cum ar fi perfecționarea continuă a cadrelor didactice, asigurarea unui acces flexibil la învățare și obținerea de calificări, reducerea ratei de părăsire timpurie a sistemului educațional, profesori motivați și bine pregătiți, realizarea unui sistem de educație și formare incluziv adică toți copii au acces la educație de calitate în mediu incluziv ceea ce înseamnă că trebuie să existe respect pentru diversitate, beneficii pentru toți elevii și asigurarea accesului egal la educație. Un alt obiectiv major ar fi o mai mare implicare a partenerilor sistemului de educație și aici m-am gândit în primul rând la părinți, comunitatea locală, primării, agenții economici, consorțiile școlare și altele.

 

Rep: În privința siguranței elevilor ce măsuri veți lua?

C.B.: Inspectoratul Școlar Județean Mureș are parteneriate cu instituții specializate care trimit în școli specialiști în prevenție pe diferite categorii cum ar fi Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, Institutul pentru Situații de Urgență, Brigada de Combatere a Criminalității, Agenția Națională Impotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională Antidrog care are, la nivel județean, Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilulu și foarte important avem o comisie care este intersectorială și se ocupă cu prevenirea, combaterea violenței și a exploatării copilului, unde și aici sunt foarte multe insituții. Cu ajutorul acestor insituții se derulează campanii și proiecte la nivelul județului Mureș, cu privire la educația pentru siguranță rutieră, pe internet, siguranța persoanelor, bullyingul în viața reală și despre traficul de persoane.

 

Rep.: Povestiți vă rog despre experiența dumneavoastră în învățământ.

C.B.: Am o experiență de 28 de ani în învățământ cu tot cu anii lucrați înainte de facultate ca învățător suplinitor, am trecut prin toate etapele de pregătire și perfecționare profesională care țin de învățământ. M-a atras această meserie pentru că mă simt foarte bine alături de copii, de dascăli și între oameni și îmi place să comunic, de altfel, cheia succesului în învățământ este o bună comunicare la toate nivelurile, indiferent dacă ești dascăl, elev sau manager de o unitate de învățământ. Munca cu oamenii și mai ales cu copii este una frumoasă dar grea și laborioasă pentru că trebuie să clădești pas cu pas și cărămidă cu cărămidă.

 

Rep.: Cu ce obiective ați preluat conducerea Inspectoratului Școlar Județean Mureș, ce prevede, rezumativ, planul dumneavoastră de management pe termen mediu?

C.B.: Actul instructiv-educativ este o activitate complexă care depinde de mai mulți factori, cum ar fi, familia, societatea și bineînțeles școala. Planul managerial se fundamentează pe un management participativ caracterizat de motivare prin comunicare, delegare de sarcini și considerare. Ca obiective prioritare ar fi: motivarea cadrelor didactice, recunoașterea rolului social, respectarea demnității și autonomiei profesionale, formarea continuă a cadrelor didactice, asigurarea educației de bază pentru toți copii, dezvoltarea învățământului profesional, formarea profesională, dezvoltarea creativității elevilor, promovarea prin educație a unui sistem de valori de referință în societate, formarea întreprinderilor pentru o viață sănătoasă, pentru sport și mediu pentru că eu sunt profesor de educație fizică și voi medita întotdeauna pentru aceste lucruri și multe altele.

 

Rep.: Ați realizat o analiză cu privire la instituția a cărui conducere ați preluat-o, intenționați să aduceți unele modificări în ceea ce privește funcționarea Inspectoratului Școlar Județean Mureș?

C.B.: E prea mult spus așa pentru că timpul a fost foarte scurt, bineînțeles că am realizat o analiză la preluarea mandatului pe 6 ianuarie 2020 am avut o discuție cu colegii mei inspectorii școlari generali adjuncți, coordonatori ai domeniilor management și am solicitat, așa cum este și normal, un raport de la fiecare inspector școlar general adjunct pe domeniul pe care îl coordonează. În urma acest rapoarte am întocmit și eu un plan managerial bazându-mă pe activitatea care se derulează deja în instituție. Legat de modificări, în ceea ce privește Inspectoratul Școlar Județean Mureș, nu este cazul deocamdată, personalul de îndrumare și control, adică inspectorii școlari se regăsesc în momentul de față în două situații. O parte din ei au prelungit contractul de management până la data de 10 iulie 2020, iar o altă parte sunt numiți cu detașare în interesul învățământului până la 31 august 2020. În consecință, activitatea funcționează în condiții normale, dacă vor apărea situații pe parcurs, ele vor fi rezolvate fără să se perturbe actul educativ. Eu sper să facem față tuturor solicitărilor venite în primul rând de la școli și de la situațiile clare și concrete din teritoriu, la fel sper să facem față și cerințelor și solicitărilor Ministerului Educației și Cercetării. După cum spunea și doamna ministru Monica Anisie, noi ne dorim o debirocratizare a activităților specifice din învățământ și să avem o legătură mai strânsă cu copii și cu cadrele didactice, să ne axăm pe mai puține hârtii și mai mult pe procesul educativ și pe munca care se desfășoară la clasă pentru că numai așa vom obține rezultate bune și la examenele naționale, dar și în activitatea noastră profesională.

 

A consmenat Andreea GONDOR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE