Se retrage Dorin Florea sau va candida independent! Politic
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2811 Vizualizări

Se retrage Dorin Florea sau va candida independent!

Primarul municipiului Târgu-Mureș, Dorin Florea, care îndeplinește și funcția de președinte al ALDE Mureș, a postat miercuri, 19 februarie, pe pagina sa de Facebook, un text pe care îl redăm, integral, în rândurile de mai jos.

”În preajma alegerilor…

Mai sunt doar câteva luni până la alegerile locale și mă surprinde disputa politicienilor privind alegerea primarilor dintr-un tur sau două tururi. Nu am văzut niciun partid să vorbească despre un program politic, care să fie atractiv pentru un candidat la funcția de primar. Necesar ar fi ca partidele să vină cu un pachet legislativ, capabil să stârnească interesul candidaților pentru următoarele alegeri locale. Sunt câteva subiecte pe care eu le consider importante și care ar merita analizate și dezbătute.
– Clarificarea de urgență a legislației privind incompatibilitățile și abuzul în serviciu, aceste două probleme care au creat atât de multe confuzii, divergențe și sentințe contradictorii. Este nevoie de o legislație clară, fără echivoc și fără excepții, valabilă pentru toată lumea.
– Articolul 16 din Constituția României prevede că orice persoană poate candida la funcția de primar. Articolul ar trebui completat prin adăugarea sintagmei „conform legii”, lege care să prevadă minime calități profesionale, morale și o minimă cultură, pe care ar trebui să le aibă un candidat la funcția de primar.

Clarificarea legislației privind alegerile locale:
– Primarul să fie ales din două tururi de scrutin, iar jumătate din consilieri să fie pe lista lui, astfel încât să-și poată duce la bun sfârșit programul anunțat. Multe țări europene aplică acest principiu, doar astfel primarul ar fi eliberat de șantaj și compromis politic, așa cum se practică astăzi.
– Consilierii locali să răspundă în fața legii pentru deciziile lor, atunci când în mod repetat, abuziv și nejustificat, blochează acțiunile cuprinse în programul orașului.
– Primarul să poată nominaliza viceprimarii și nu majoritățile constituite pe diverse interese, majorități care fac imposibilă o activitate executivă coerentă, dedicându-se doar acțiunilor contradictorii.
– Să se interzică categoric deciziile guvernamentale și trimiterea lor către autoritățile locale fără surse de finanțare.
– Elaborarea unei legi privind funcționarea zonei periurbane care să stabilească în mod clar proiecte de infrastructură de transport și a serviciilor publice. Este arhicunoscut faptul că marile aglomerări urbane vor constitui obiective de viitor. În acest sens, zonele periurbane trebuie făcute să funcționeze în mod coerent. Este necesar acum, mai mult ca oricând, un minim proiect legislativ, deoarece orașele sunt sufocate de dezvoltarea defectuoasă a acestor comunități.

– Clarificarea de urgență a prevederilor legale privind problemele patrimoniale cu care se confruntă administrațiile locale. Mi-aș dori să înțeleagă toată lumea că patrimoniul unui municipiu înseamnă forță, înseamnă libertate. Este inevitabilă abordarea acestui subiect în cadrul discuțiilor privind descentralizarea, iar principiile acesteia să fie enunțate din timp. Interesant de studiat este modul în care a fost spoliat tot patrimoniul mobil și imobil al autorităților locale prin hotărâri de guvern și prin legi intempestive, pe care primăriile au fost obligate să le aplice.
– Stabilirea de urgență a unor reguli privind relațiile dintre autoritățile locale și regiile autonome, companiile naționale care, prin comportamentul lor de „stat în stat”, blochează proiecte importante ale orașelor. Nemaivorbind de faptul că niciodată nu participă într-un mod coerent și concret la respectarea PUG-urilor comunităților locale.
– Clarificarea legislației privind zonele așa – zis protejate, controlate de ONG-uri cu apariții deloc întâmplătoare și cu activități obscure. Un exemplu zguduitor în acest sens este modul în care un ONG a achiziționat sute de mii de hectare de pădure, iar într-un mod cinic ni se spune că va fi o zonă protejată care, de fapt, este o afacere imobiliară pe termen lung, care va interzice dezvoltarea localităților din acel areal. Este incalificabil să observi cum un astfel de ONG poate să impună după bunul lui plac modul în care evoluează o localitate, după cum se întâmplă astăzi în prea multe locuri din țară.
– Reanalizarea în Parlament a legii privind retrocedările, pentru că ceea ce nu s-a putut retroceda respectând legea, s-a obținut prin sentințe judecătorești, ca excepții ce au devenit reguli.

Sunt multe alte subiecte care niciodată nu au fost luate în considerare sau derulate într-un mod coerent în ultimii 30 de ani.
În concluzie, candidații la funcția de primar trebuie să fie conștienți că numai prin aplicarea în mod clar a acestor minime prevederi, ar avea șansa să-și ducă la îndeplinire cuvântul dat în fața alegătorilor, iar partidele politice să înțeleagă că este cazul să găsească oameni cu vocație de primar și nu persoane care văd funcția de primar ca pe o meserie.

P.S. Mă îndoiesc că cineva are timp pentru a analiza aceste probleme serioase. De altfel, foarte puțini oameni politici au fost interesați de politica de cadre a partidelor și au înțeles prea puțini că buna guvernare a unei țări nu se rezumă doar la Palatul Victoria, ci cu preponderență în România reală, cea a comunităților locale.”

(Redacția)

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE