Home / Administratie / EXCLUSIV! Legalitatea Ordonanțelor Militare Covid-19 desființată de un reputat profesor de Drept din Târgu-Mureș!

EXCLUSIV! Legalitatea Ordonanțelor Militare Covid-19 desființată de un reputat profesor de Drept din Târgu-Mureș!

Conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu, membru al colectivului Departamentului E2 – Drept și Administrație Publică din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș a demarat miercuri, 25 martie, pe pagina sa de Facebook, un ciclu de postări sub egida ”Lecții de cultură juridică în ceea ce privește Starea de Urgență”.

În cadrul episodului de joi, 26 martie, intitulat ”Noțiuni și opțiuni. Ce este o Ordonanță Militară? Sau ai Constituție sau nu?”, conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu demonstrează cu argumente de ordin juridic că, cităm, ”Ministerul Afacerilor Interne, care adoptă Ordonanțe Militare, nu acționează legal.”



CV profesional de excepție

Conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu a absolvit Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” – Facultatea de Drept (1995, licențiat în Științe juridice), Universitatea București – Facultatea de Drept (1997, absolvent cu medie generală maximă a cursurilor postuniversitare, specializarea Drept internațional privat) și este doctor în Drept cu pregătire în domeniul Dreptului internațional public, Dreptului privat și arbitraj internațional (2000-2005, Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București).

Din CV-ul profesorului de la UMFST ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș amintim și cursul ”International Law in Conflict” (2006, Centrul George C. Marshlall European Center for Securities Studies, Berlin), cursurile de Drept internațional organizate pentru diplomați (2007, Geneva University Center for International Humanitarian Law, Geneva) și cursurile în domeniul Global Peace and Security: Challenges and Responsen (2011, Geneva Center for Security Policies, Geneva).

Printre disciplinele predate de conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu amintim Drept internațional public, Drept internațional privat, Elemente de drept internațional public și privat și Procesul constituțional și protejarea drepturilor omului.

Totodată, conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu deține și o vastă activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, unde de-a lungul timpului a ocupat mai multe funcții: responsabil activități juridice și judiciare (1995-1997 și 2011-2013), șef al Serviciului Drept internațional, Drept european și Drepturile omului din cadrul Direcției Generale Juridice (2006-2009) și director general adjunct al Direcției Generale Resurse Umane.

Redăm, în rândurile de mai jos, episodul intitulat ”Noțiuni și opțiuni. Ce este o Ordonanță Militară? Sau ai Constituție sau nu?”:

”În primul rând Ordonanța Militară este un act de implementare a legii, dar aflat în afara cadrului constituțional din România!
Cum s-a putut întâmpla acest lucru?
Denumind Ordonanță Militară poți să chemi armata să intervină în orice acțiuni! Juridic vorbind însă, nu există un act juridic care să aibă această denumire, anume Ordonanță Militară! Pot aduce multe critici acestei denumiri instituite printr-un OUG al Guvernului, deși Constituția României la articolul 73 obligă Parlamentul să reglementeze această situație! Ce au făcut parlamentarii? Au dormit! Nici măcar nu cunosc Constituția actuală!
Și iată, primii vinovați de această situație!
Articolul 73 din Constituția noastră ne arată clar: (3) Prin lege organică se reglementează: (…)g) regimul stării de asediu şi al stării de urgenţă;
Ce lege organică au adoptat reprezentanții parlamentului aleși? Nimic! Guvernul a adoptat o Ordonanță de Urgență extrem de criticabilă juridic în 1999, atunci când aveau probleme cu minerii! Da, putem vorbi de Legea nr. 453/2004 pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență!
Problema juridică care se pune este următoarea: Poți emite acte juridice în afara prevederilor constituționale? Răspuns: NU
Absența atenției din partea autorităților statului, în special Parlamentul, de a își exercita atribuțiile, cum era necesitatea elaborării unei legi organice în domeniul declarării stării de urgență sau a stării de necesitate reprezintă un atac la adresa siguranței statului!
Acum ar fi important de știut cum putem să contestăm unele acte, cum ar fi cele intitulate Ordonanță Militară! În acest sistem, cei care au elaborat Ordonanța Militară nu au nicio legalitate, deoarece trebuia să fie o autoritate militară a statului, iar Ministerul Afacerilor Interne nu este autoritate militară! Ministerul Afacerilor Interne, care adoptă Ordonanță Militare, nu acționează legal! Vă rog, contestați toate amenzile la care se pricep, pentru că nu există bază legală!
După cinci ani aprobi o Ordonanță de Urgență?
Concluzie: Orice act normativ, indiferent cum se numește(spre exemplu Ordonanță Militară) este nelegal atât timp cât a fost dat în afara prevederilor constituționale! Constituția nu pomenește nimic de Ordonanțe Militare!”

Alex TOTH

 

 

6 comentarii

  1. Din OUG1/1999:

    Articolul 7
    (1) La instituirea stării de asediu sau a stării de urgență, unele atribuții ale administrației publice centrale de specialitate și ale administrației publice locale trec în competența autorităților militare și a altor autorități publice, prevăzute în decretul de instituire a stării de asediu sau de urgență.
    Urmare celor de mai sus M.A.I. poate emite Ordonanta Militara.

  2. Că , somnul rațiunii zămisleşte monştrii” este un lucru aproape comun pe meleagurile noastre. Aceste ordonanțe militare-denumirea însăşi are un profund iz anacronic-mi-a trezit suspiciuni de la bun început. Dar, în sfârşit Parlamentul îi reprezintă pe români, adică doarme şi el aşa cum şi cetățenii acestei țări au dormit vreo 30 de ani…lăsându-i pe politicieni de capul lor…Rezultatul? Medici care işi dau demisia şi echipamente de protecție insuficiente pentru cadrele medicale. În schimb se dau ordonanțe militate , amenzi, etc.
    Îmi dau seama de importanța vitală a carantinării. Dar….doar atât ? Că, în rest, cam nimic în afară de promisiuni. Unde sunt măştile, mănuşile, medicamentele? A….vor fi! Sunt convins. Dar când? După? După ce?

  3. Doar aparent nu este constitutionala.Se pare ca “specialistul”,in ciuda titlurilor sale,nu a auzit de natura juridica a textelor de lege.Ele se aplica si nu legea ca atare.Si daca continutul lor se refera la o situatie de urgenta, atunci ne aflam in cadrul constitutional. Eu nu mai practic dreptul de 25 de ani.

  4. paula mihaela sterian

    Tot respectul pentru domnia sa dar dansul a uitat ca Romania nu mai este stat national, independent si suveran, iar constitutia nu mai este valabila? Romania este corporatie iar o corporatie nu are constitutie.

  5. și dacă este asa cum argumentezi tu ,aici este țara unde TOTUL este ca la noi ,și CE .

  6. daca asta a dedus el………………. o fi………………. dar problema reala tot ramane daca facem politica si iar politica fara masuri clare luate cati mai trebuie sa se infecteze sau mai rau sa moara , si lui ii arde ca nu e constitutionala , daca te prinde apoi covid , nu-ti mai arde asa mult de analizat , analizezi dupa ce trece criza gogule!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

SIGHIȘOARA. Siguranța copiilor, prioritară!

Primăria Sighișoara a finanțat un proiect privind dotarea Școlii Gimnaziale “Zaharia Boiu” cu un sistem …