Home / Sanatate / UTIL. Sfaturi pentru evitarea mâncatului emoțional

UTIL. Sfaturi pentru evitarea mâncatului emoțional

Noua noastră viață în izolare ne forțează să ducem o bătălie cam complicată cu noi înșine și cu menținerea obiceiurilor sănătoase, mai exact acel lifestyle pe care ne cam chinuiam să-l ținem în limite bune chiar și înainte de izolare.
Adică ne luptăm cu anxietatea, stresul și mâncatul emoțional.
Iar cel din urmă ”trage greu la cântar ” în aceste zile. Că mâncăm de plictiseală, de stat pe canapea, de lucrat de acasă, de tristețe, de, de și de… mâncăm fără a ne fi foame, ceea ce e din start greșit.
Ce e de făcut?
Iată niște mici trucuri care ar putea să funcționeze mai ales dacă le pui în aplicare:

– Încearcă să nu cumperi alimente care sunt tentante (de exemplu: biscuiți, semințe, pufuleți, dulciuri);

– Fă-ți program de mese și de activități; cu cât te organizezi mai bine cu atât previi mâncatul aiurea;

– Identifică ce te face să mănânci… dacă e plictiseala, găsește-ți ocupație, dacă e stresul, nu îl poți elimina mâncând, doar știi asta;

– Fie că mănânci ciocolată, fie că mănânci fructe sau alte alimente sănătoase dacă nu ți-e foame, automat nu ai nevoie, se cheamă tot mâncat emoțional… așa că încearcă să conștientizezi când mănânci;

– Fă sport… zilnic , repetat, devine rutină și începe chiar să îți placă chiar dacă ești nițel cam comod;

– Dacă tot suntem blocați în case încearcă lucruri noi… citește cartea aia de care nu aveai timp, încearcă un fel nou de mâncare, vizionează un film, poți chiar învăța o limbă noua (măcar două-trei expresii);

– Îți recomand să ai trei-patru mese, fără gustărele aiurea. Mănâncă doar când ți-e foame și oprește-te când ești sătul. Dacă ți-e poftă de un desert, îl integrezi în cadrul unei mese.

Și în final… rămâi calm, pozitiv și #staiacasa.
Să ne vedem sănătoși!

Liana CONȚIU

Nutriționist dietetician, Master Trainer Fitness Education

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Hoți de țigări prinși de Poliția Mureș

Poliţişti de investigații criminale din cadrul Poliției municipiului Târgu Mureș au surprins în flagrant delict, …