Home / Invatamant / Decani noi la UMFST Târgu-Mureș (4). Competitivitate și excelență, obiectivele lui Liviu Moldovan

Decani noi la UMFST Târgu-Mureș (4). Competitivitate și excelență, obiectivele lui Liviu Moldovan

Distribuie

Cotidianul Zi de Zi vă propune un serial de prezentare a noilor decani ai Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș, mandatul 2020-2024.

Desemnarea celor șapte decani ai UMFST ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș s-a făcut la sfârșitul lunii martie de către o comisie alcătuită din prof. dr. Leonard Azamfirei – președinte, prof. dr. Călin Enăchescu – membru, prof. dr. Angela Borda – membru și prof. dr. Rodica Bălașa – membru, iar episodul de astăzi este destinat decanului Facultății de Inginerie și tehnologia Informației, prof. dr. habil. ing. Liviu Moldovan, totodată prorector cu vechime de opt ani în funcție la Universitatea ”Petru Maior” și ulterior la UMFST ”George Emil Palade” din Târgu-Mureș.

Ofertă educațională bogată

În prezent, Facultatea de Inginerie și Tehnologia Informației are în componență două departamente, Departamentul de Inginerie Industrială și Management, respectiv Departamentul de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației.

În ceea ce privește oferta educațională, aceasta se compune din studii universitare de licență (șase programe de studii: Tehnologia construcțiilor de mașini, Inginerie economică industrială, Ingineria sistemelor electroenergetice, Automatică și informatică aplicată, Inginerie medicală și Informatică), studii universitare de masterat (cinci programe de studii: Proiectare și fabricație asistate de calculator, Managementul sistemelor calității, Managementul sistemelor de energie, Sisteme automate de conducere a proceselor industriale și Tehnologia informației) și studii universitare de doctorat în două domenii științifice: Inginerie și management și Informatică.

Potrivit Planului Managerial propus de prof. dr. habil. ing. Liviu Moldovan, viziunea de dezvoltare a Facultății de Inginerie și Tehnologia Informației se grefează pe valorile prezentului, anticipează și devansează provocările traseului pe care se direcționează, având ca instrumente și obiective implicarea tuturor membrilor facultății, prin preocupările și motivațiile lor, în destinul organizațional dorit.

”Responsabilitatea majoră a conducerii și a colectivului facultății constă în definirea modului în care aceasta va demonstra eficiență și competitivitate în plan didactic și științific. Viziunea de dezvoltare a Facultății de Inginerie și Tehnologia Informației trebuie să contribuie la îndeplinirea obiectivului organizațional asumat și anume acela de ocupare în ierarhia universităților a unei poziții de lider național în învățământul superior tehnic și în cercetare, clădit pe cele trei componente: inovare, integrare și internaționalizare, ca suport al managementului tactic și operațional al Facultății de Inginerie și Tehnologia Informației, derivate din guvernanța și strategia organizațională”, a precizat prof. dr. habil. ing. Liviu Moldovan.

Analiza SWOT a situației actuale a Facultății de Inginerie și Tehnologia Informației

Puncte tari:

– Percepția regională a facultății ca principal furnizor de resurse umane înalt calificate în domeniul tehnic;

– Oferta educațională pe cele trei niveluri de studii, licență – masterat – doctorat;

– Inserția ridicată a absolvenților pe piața muncii;

– Capacitatea de interacțiune interdisciplinară în cadrul facultății într-un spectru larg de domenii inginerești;

– Capacitatea de interacțiune interdisciplinară cu alte domenii non-inginerești în cadrul universității;

– Relații excelente cu mediul economic;

– Implicarea mediului economic în reconstrucția laboratoarelor;

– Relații internaționale excelente;

– Vizibilitate națională și internațională a cercetării științifice prin manifestări științifice de anvergură – Conferința Inter-Eng;

– Valorificarea rezultatelor cercetării din ultimii ani printr-un număr mare de brevete de invenție.

Puncte slabe:

– Adaptarea insuficientă a conținutului curricular la nevoile actuale ale pieței muncii;

– Curricula eterogenă cu accent pe conținut teoretic;

– Efectuarea formală a stagiilor de practică fără o preocupare adecvată din partea organizatorilor;

– Promovarea insuficientă în rândul studenților a conceptului de interdisciplinaritate în inginerie;

– Absența unor competiții în echipe hackathon care să soluționeze probleme reale din mediul industrial;

– Colectarea formală a satisfacției studenților referitoare la programele de studii și absența unor programe reale de îmbunătățire;

– Metode de predare insuficient centrate pe student;

– Lipsa metodelor moderne de predare de genul Project – Based learning;

– Interesul redus al unor cadre didactice pentru cercetarea științifică și promovare didactică.

Oportunități:

– Interdisciplinaritatea în tematicile de cercetare din inginerie;

– Apeluri naționale și europene de depuneri de proiecte cu priorități formulate pe tematici de cercetare din domeniul ingineriei medicale;

– Accesul la facilitățile extinse ale universității;

– Indexarea publicației Acta Marisiensis Seria Technologică în baza de date Claryvate Analytics;

– Solicitări de angajare a absolvenților în mediul economic din regiune;

– Suport instituțional în modernizarea infrastructurii didactice și de cercetare;

– Elaborarea de noi tipare și standarde instituționale de comportament.

Amenințări:

– Rezistența umană la schimbare;

– Competiția cu alte facultăți de inginerie din regiune;

– Descreșterea constantă a numărului de absolvenți de liceu care sunt potențiali candidați la admitere;

– Exodul absolvenților din regiune și din țară;

– Salarizare neatractivă pentru cadrele didactice tinere;

– Valori academice insuficient de bine conturate;

– Asigurarea cu resurse umane tinere motivate pentru cariera academică;

– Perioadele de instabilitate generate de contaminarea mondială cu coronavirus.

Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

LIVE: Raportul anual al rectorului UMFST ”George Emil Palade”

Distribuie Prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, rectorul principalei universități mureșene, prezintă joi, 28 martie, Raportul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.