Home / Business / Ovidiu Blaga (Prodimpex Monica SRL): ”E important să ne respectăm producătorii autohtoni!”
Echipa din spatele „Miro” , brandul SC Prodimpex Monica SRL din Reghin

Ovidiu Blaga (Prodimpex Monica SRL): ”E important să ne respectăm producătorii autohtoni!”

Pandemia  COVID-19 a scos în evidență un aspect extrem de esențial dar prea puțin băgat în seamă, cel al producătorului local. Campanii peste campanii despre cât de important e să consumi local, dar tot degeaba, iar cu această pandemie rolul acestora devine unul chiar vital. Această părere este împărtășită și de către Ovidiu Blaga, directorul tehnic al societății Prodimpex Monica SRL din Reghin, producătorul brandului de mezeluri „Miro”. „Este extrem de binevenită această idee, de a sprijini producătorul local. Important este să fie pusă și în practică, în sensul în care cumpărătorul să dea dovadă de patriotism.  Până la urmă asta e și ideea. Dacă vede un produs de afară și unul românesc, și îl alege pe cel românesc, înseamnă că dă dovadă de patriotism, aspect care contează foarte mult. Banii care îi oferă unui produs românesc se învârt într-un areal local, și într-un mod îi revin tot lui până la urmă sub diverse forme în sensul că, cheltui aici, cineva are de muncă aici, iar cel care are de muncă aici plătește la rândul lui taxe și impozite tot aici, care la rândul lor se regăsesc în diferite investiții pentru comunitate. Până la urmă totul se învârte aici, regional. Cu această pandemie, fiecare țară europeană a fost cam de capul ei, fiecare a dat dovadă de egoism, și-au protejat producătorii, implicit capitalul. De aceea este important ca și noi să ne respectăm producătorii autohtoni, în special pe cei care produc mâncare și bunuri de larg consum . În momentul în care consumatorul se decide să cumpere doar produse locale, cu siguranță și vânzările vor crește cu 30-40% fără nici cea mai mică discuție”, a precizat Ovidiu Blaga.

Importanța rețetei tradiționale

Pentru ca un consumator să se apropie de un produs local, are nevoie de calitate, aspect la care producătorii locali nu se lasă cu nimic mai prejos față de cei din afară, oferindu-le ceva tradițional, cum e cazul produselor „Miro”. „Majoritatea românilor care se întorc acasă din străinătate, primul lucru care îl fac este să oprească la fabricile românești și să-și cumpere mâncare de aici din țară. De ce fac asta? Fiindcă gustul de aici nu îl găsesc afară, la fel și în ce privește calitatea. Acest lucru dă dovada că ceea ce se produce aici este superior față de ce se produce afară, și aici mă refer în special la produsele alimentare. Majoritatea produselor noastre le facem cu aceeași rețetă cam de 15 ani. Nu încercăm să copiem deloc alte produse din afară, mergem pe rețeta noastră cu care ne-am consacrat, deoarece gustul nostru din Ardeal nu prea are vreo legătură cu gusturile din afară. La noi, cârnațul de casă trebuie să conțină usturoi mai mult, și al nostru conține, trebuie să conțină piper, și conține. În afară, gusturile la cârnaț diferă total față de ce se produce acasă la noi. De asemenea, la noi, afumarea nu o facem decât cu rumeguș, deci e un fum natural, exact cum îl face și omul acasă. Respectând rețetele astea vechi, tradiționale, atunci și produsele noastre, obținute cu utilaje profesionale, sunt în proporție de 80-90% exact ca cele produse acasă. În acest sens, noi mergem pe ideea de a păstra elementele de bază ale unui produs românesc tradițional fără a asimila nimic ceva din afară”, a explicat Ovidiu Blaga.

Educația consumatorului român

De multe ori consumatorul cade în capcana prețului relativ mic sau a ambalajului, în falsa idee că tot ce vine din afară este de calitate, lucru reafirmat și de Ovidiu Blaga. „Sunt foarte frumos ambalate, foarte frumos prezentate și cam atât. În spatele lor nu există gustul și aromele noastre. Chiar dacă noi nu avem designul și aspectul exterior al produselor venite din afară, în schimb gustul și calitatea produselor sunt net superioare. Din păcate, ne dăm seama de calitatea unui produs doar atunci când se nimerește să mâncăm un produs super prost. Cum am mai spus, cei care vin de afară, primul lucru care îl fac, opresc în magazinele noastre să-și cumpere mâncare cu gust românesc, natural și de calitate. Insistă să-și cumpere un produs făcut aici, nu adus din cine știe ce parte a lumii, de aceea opresc și vin direct în fabrică pentru a cumpăra aceste produse, ceea ce reprezintă un semn clar că acești români duc dorul produselor noastre tradiționale”, a subliniat Ovidiu Blaga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Primăria Iernut are viceprimar!

Sala Mică a Casei de Cultură Iernut a găzduit joi, 29 octombrie, întrunirea în ședință …