Se face lumină în iluminatul public din Luduș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 416 Vizualizări

Se face lumină în iluminatul public din Luduș

Chiar dacă, într-un fel sau altul, localitatea Luduș a fost iluminată pe timpul nopții, despre electrificare nu se poate vorbi decât după 15 octombrie 1929, atunci când Primăria a solicitat autorităților aprobarea pentru instalarea rețelei de distribuție a curentului electric produs de o uzină electrică locală. Timp de patru ani au avut loc licitații, discuții și modificări, după care în decembrie 1933 s-a făcut recepția definitivă a lucrării prin care s-au electrificat un număr de 14 străzi în lungime totală de 4500 m folosindu-se 131 de stâlpi și 500 de lămpide 40 w. Este dificil să ne imaginăm astăzi cum era iluminat orașul de 500 de becuri de veioză cocoțate pe niște stâlpi din lemn. Anii au trecut, tehnica a avansat în mod uimitor, la fel și pretenția locuitorilor și în mod firesc a evoluat și iluminatul public în oraș.La sfârșitul lunii iunie 2020, Primăria orașului Luduș a propus Consiliului local trei proiecte de hotărâre importante pentru comunitate: Regulamentul serviciului de iluminat public; Stabilirea modalității de administrare a serviciului de iluminat public; Aprobarea caietului de sarcini al serviciului de iluminat public. Legislativul local a luat în discuție cele trei proiecte de  hotărâre pe care le-a aprobat în unanimitate de voturi.

Regulamentul

Realizat de Societatea  AGO PROIECT ENGINEERING SRL din Cluj-Napoca, Regulamentul serviciului de iluminat public din orașul Luduș este alcătuit din 110 articole care reglementează: Principiile și obiectivele realizării serviciului de iluminat public; Documentația tehnică; Îndatoririle personalului; Analiza și evidența incidentelor și avariilor; Asigurarea siguranței de funcționare a instalațiilor; Condiții tehnice de desfășurare a serviciului de iluminat public; Asigurarea parametrilor luminotehnici cantitativi și calitativi; Exploatarea și întreținerea instalațiilor; Indicatori de performanță.  Dintre prevederilor Regulamentului  prezentăm doar două: Condițiile tehnice și indicatorii de performanță din Regulament au caracter minimal și orice dezvoltare a rețelei electrice de joasă tensiune destinată iluminatului public se face cu respectarea Regulamentului aprobat.

Un studiu de oportunitate

În referatul de aprobare la proiectul de hotărâre privind stabilirea modalității de administrare a serviciului de iluminat public, primarul Cristian Moldovan spune că „Autoritatea locală a obținut finanțare nerambursabilă (….) pentru implementarea obiectivului de investiții „Modernizarea și eficientizarea sistemului de iluminat public”, fiind semnat contractul de finanțare nr. 4968, cu o valoare totală de 20015452 lei”. În aceste condiții, finanțarea proiectului de investiții este condiționată de darea în administrare sau delegarea gestiunii serviciului de iluminat public către operatori specializați conform Legii nr. 51/2006, a serviciilor comunitare de utilități publice, ceea ce Primăria orașului Luduș a și făcut cu respectarea procedurilor de achiziție publică prevăzute în legislația în vigoare. Consilierii locali au aprobat și durata delegării gestiunii serviciului de iluminat public – 48 de luni, precum și nivelul redevenței minime de 2% din valoarea veniturilor încasate din prestații.

Condiții stabilite în caietul de sarcini

De la inceputul modest al iluminării publice în oraș a trecut multă vreme și rețeaua electrică s-a dezvoltat în permanență. S-a ajuns acum la 1318 aparate de iluminat public, la 1899 de stâlpi instalați pe toate străzile din oraș. În această situație, cerințele tehnice  și de calitate trebuie să fie precizate riguros într-un Caiet de sarcini. Prin Hotărârea Consiliului local s-a stabilit că ofertantul trebuie să facă dovada calității de operator licențiat ANRSC  pentru servicii de iluminat public, cel puțin clasa 3 sau echivalent, precum și atestate de tip C1A și C2A. Pentru orasu Luduș, Caietul de sarcini cuprinde prevederi prin care se stabilesc cel puțin nivelurile de iluminat, indicatorii de performanță a serviciului, condițiile tehnice, infrastructura aferentă  a serviciului și raporturile operator-utilizator.

Cele  trei proiecte de hotărâre în legătură cu servciul de iluminat public din oraș au fost aprobate în plenul Legislativului  local din Luduș.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 










 

 

 

Print


 





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!