Home / Administratie / Facilități la plata impozitului la Luduș

Facilități la plata impozitului la Luduș

În acest an efectele epidemiei coronavirusului SARS – COV – 2 s-au resimțit din plin și au generat situații inedite în viața economică și socială.

Un raport de specialitate întocmit de inspectorii Florina Țeculescu, Violeta Orosan și Varga Zoltan și avizat de șeful Biroului ITL, Dennis Bordan din Primăria orașului Luduș a propus Consiliului local Luduș , o Procedură de acordare a unor facilități la plata impozitului anual pe clădiri și a taxei lunare pe clădiri. La întocmirea acestui document, semnatarii au avut în vedere hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență, precum și instituirea stării de urgență pe teritoriul României, decretate potrivit legii, precum și necesitatea susținerii resurselor financiare atât a contribuabililor, cât și  statului pentru asigurarea cheltuielilor, precum și pentru faptul  că în perioada stării de urgență , mediul de afaceri s-a confruntat cu o diminuare a lichidităților financiare și ca urmare a creat dificultăți în achitarea obligațiilor fiscale. În OUG nr. 69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal este prevăzut că „Pentru durata stării de urgență decretate în anul 2020, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe clădiri/taxă pe clădiri (…) Consiliile locale (…) pot adopta hotărâri până la data de 14 august 2020”. Potrivit acestui OUG se poate reduce impozitul anual pe clădiri „cu o cotă de până la 50%, pentru clădirile nerezidențiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS – COV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice ”.

În ședința Legislativului local din 28 iulie 2020, consilierii locali au aprobat Proiectul de hotărâre privind aprobarea Procedurii de acordare a unor facilități la plata impozitului anual pe clădiri și a taxei lunare pe clădiri.

Ioan A. BORGOVAN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

O ”Nuntă de aur” atipică la Luduș

Președintele Sindicatului Pensionarilor din Luduș, Andronic Stoica ne-a declarat că Organizația Națiunilor Unite a recomandat …