Home / Cultură / Incursiune în istoria muzicală românească, la Casa de Cultură „Eugen Nicoară”

Incursiune în istoria muzicală românească, la Casa de Cultură „Eugen Nicoară”

Distribuie

Publicul reghinean a avut parte de o frumoasă serată muzicală lirică joi, 8 octombrie la Casa Municipală de Cultură „Eugen Nicoară”, eveniment inclus în cadrul turneului „Fascinantul Itinerar al Operei Românești”.

Pornind de la nevoia de a promova muzica de operă românească, proiectul Fascinantul Itinerar al Operei Românești (FIOR) organizat de Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, a propus  publicului un colaj de fragmente muzicale selectate din opere și operete românești semnate de Filaret Barbu, Gherase Dendrino, Ciprian Porumbescu, Sabin Drăgoi, Florin Comișel, George Grigoriu, Gheorghe Dumitrescu, Tiberiu Brediceanu. Concepția artistică, precum și întreaga coordonare a proiectului îi aparține dirijorului Cristian Sandu, conferențiar univ. dr. la Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”, originar din Reghin, oraș care a închis practic turneul FIOR.

„În primul rând mă bucur că am revenit acasă la Reghin, locul unde practic încheiem turneul nostru de 10 concerte din cadrul proiectului FIOR -Fascinantul Itinerar al Operei Românești. Acest proiect  a vizat în primul rând localitățile și județele din jurul Clujului, acele localități care sunt lipsite de o instituție muzicală sau de spectacole profesionistă, teatrul, filarmonică sau operă. Ne-am îndreptat spre acel public iubitor de muzică românească, acolo unde tradiția noastră merge mână în mână cu cântecul, cu istoria noastră”, a precizat Cristian Sandu.

Protagoniștii serii au fost atât muzicieni consacrați, cât și tineri talentați aflați la începutul parcursului profesional muzical: Lorena Puican, Sara Mihali, Alexandra Coșbuc, Andrei Manea, Aurelian Filip, Titus Pop, Anton-Bronislaw Babiaș, acompaniați la pian de asist. univ. dr. Lelia Serafinceanu.

„Publicul prezent a avut parte de câteva puncte de reper în istoria muzicii noastre românești, pentru că istoria cântului este legată până la urmă de istoria și devenirea neamului românesc, a propriei noastre istorii. Cântecul a însoțit individul, comunitatea  în devenirea, în transformarea în toate etapele lui istorice. Din cauza faptului că am fost foarte bine primiți pe tot parcursul acestui turneu, faptul că lumea dorește să vadă o ediție secundă, de ce nu terță, sperăm să putem continua și să ne întoarcem cu alte și alte momente extraordinar de frumoase din istoria noastră muzicală, din păcate prea puțin cunoscută și apreciată”, a subliniat Cristian Sandu. (A. Z.)


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

INTERVIU – Patru elevi de la „Papiu”, calificați la Etapa Națională a Olimpiadei de Matematică. „Matematica este regina tuturor științelor”

Distribuie Performanță demnă de admirație și aplauze pentru patru elevi ai Colegiului Național „Alexandru Papiu …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.