Home / Administratie / Soós Zoltán, plan de reorganizare a Primăriei Târgu Mureș

Soós Zoltán, plan de reorganizare a Primăriei Târgu Mureș

Distribuie

Primarul ales al municipiului Târgu Mureș, independentul Soós Zoltán, a prezentat joi, 15 octombrie, într-o emisiune difuzată la postul de radio Europa FM, câteva din prioritățile aflate în agenda sa de primar al ”Orașului Trandafirilor”.

Datorii imense, audit în pregătire

Așa cum a afirmat și în cadrul unei conferințe de presă organizată după anunțarea rezultatelor alegerilor locale din 27 septembrie, Soós Zoltán a reiterat ideea unui audit extern la Primăria municipiului Târgu Mureș.

”Am pornit deja discuții cu firme de audit din România care o să vină, o să facă o analiză a situației din Târgu Mureș pentru că vrem să avem o imagine clară. În momentul de față există circa 50 de milioane de lei datorii acumulate pe parcursul anului 2020, facturi neplătite, și evident o să mai apară și alte datorii existente, neplătite sau în curs de proces. Este o situație tristă pentru că s-au făcut niște contracte, de la bănci au luat împrumuturi pentru dezvoltare de infrastructură, unde s-au cheltuit circa 160 de milioane de lei, care înseamnă totuși aproape 40 de milioane de euro, iar rezultatele sunt foarte infime”, a precizat noul primar al municipiului Târgu Mureș.

Întrebat dacă are o listă de oameni cu care nu va lucra după depunerea jurământului, Soós Zoltán a afirmat că ”evident”, argumentându-și apoi răspunsul.

”Cei care erau implicați, și eu am zis și în campanie și după campanie că în primul rând cine vrea să lucreze pentru oraș, cine nu a înțeles că nu suntem de acord și refuzăm în orice fel corupția. Cei care vor această schimbare, pot să rămână, o să colaborăm. Cei care sunt implicați în corupție și în cazul acestui audit vor avea de suferit, este responsabilitatea lor. Noi nu facem ”vânătoare de vrăjitoare” cum s-ar zice, dar vrem să avem o situație clară, vrem să vedem care sunt minusurile și responsabilii care, evident, vor trebui să răspundă pentru ceea ce au făcut. Evident, nu pot eu ca să preiau acest oraș cu aceste minusuri imense și să semnez. Nu era responsabilitatea mea sau a celor care o să vină de acum încolo în staff-ul administrației pentru a transforma acest oraș într-un oraș eficient”, a menționat Soós Zoltán.

Organigramă micșorată

În momentul de față, Primăria municipiului Târgu Mureș are aproximativ 1.800 de angajați, număr considerat prea mare de Soós Zoltán.

”Personalul care efectiv lucrează în organigramă și este subordonat să zicem aparatului primarului este în jur de 870 de angajați, care este un număr foarte mare la nivelul orașului, la care se adaugă Poliția Locală, 130 de angajați, deci suntem la 1.000, plus circa 800 de angajați care lucrează în diferite firme sau direcții subordonate Primăriei. În total, ajungem la 1.800 de angajați care este un număr foarte mare la nivelul populației din oraș care se situează undeva la 120.000 în momentul de față”, a arătat primarul ales al municipiului Târgu Mureș.

În perioada viitoare, la nivelul angajaților din cadrul Primăriei vor avea loc diverse evaluări și participări la cursuri și formări profesionale.

”În momentul de față estimăm că undeva la 40% din bugetul orașului este cheltuit pe angajați-salariați. Este o sumă enormă. Noi am analizat structura organigramei și evident pentru persoanele care au depășit deja pragul de pensie o să solicităm, după ce expiră contractul lor făcut pe 6 luni sau pe un an, să se retragă. Nu o să facem posibilă prelungirea acestor contracte. În ceea ce privește personalul contractual, iarăși o să analizăm. Din aceste 870 de persoane circa 100 sunt pe bază contractuală și aici o să lăsăm numai persoanele chiar foarte importante, necesare pentru funcționarea administrației, le vom păstra și menține contractul, restul contractelor se vor desființa și din cadrul personalului angajat pe perioadă nedeterminată o să le instruim, o să îi trimitem la cursuri, ei vor trebui să preia aceste atribuții. Cine dorește. Cine nu vrea să rămână în cadrul aparatului și să se dezvolte, asta este, dar noi dăm șansa tuturor angajaților cine vrea să rămână, cine vrea să lucreze pentru oraș să facă ceva și noi îi ajutăm prin aceste cursuri, să îi educăm în administrația online, în administrația digitală, și în multe altele pe care dorim să le implementăm în perioada viitoare, în următorii ani”, a conchis Soós Zoltán.

Alex TOTH

(Foto: Facebook Soós Zoltán)

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Doi atleți mureșeni premiați la Campionatul Național U20

Distribuie În perioada 9-10 martie s-a desfășurat la București finala Campionatului Național de Atletism U20, …

2 comentarii

  1. Sper ca Zolica sa facă și peste 2 ani declarații de genul asta! Toți la început zic asa, iar după ce întra mafia pe fir, se înmoaie. Trebuie sa ai sprijin puternic ca să poți sa te pui cu ei. Sunt obișnuiți cu bani mulți și nu poți sa faci nimic împotriva lor decât cu sprijin politic. El e independent…

  2. Felicitari ptr ce ti-ai propus. Punele in practica fara jumatate de masurat.Te saluta un roman.Mult succes.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.