Home / Politic / Planul PSD pentru combaterea pandemiei COVID-19

Planul PSD pentru combaterea pandemiei COVID-19

Prim-vicepreședintele Partidului Social Democrat (PSD) Sorin Grindeanu și Alexandru Rafila, candidat PSD la alegerile parlamentare și reprezentant al României la OMS, au prezentat marți, 21 octombrie, la sediul PSD, cu prilejul unei conferințe de presă, Planul PSD pentru combaterea pandemiei COVID-19.

Redăm, în rândurile de mai jos, conținutul integral al documentului:

Obiectiv general:

Obiectivul general este de a reduce transmiterea virusului și de a proteja persoanele cele mai vulnerabile cu risc de forme grave, complicații și deces, de a asigura accesul la sistemul medical și tratament al pacienților infectați, de a permite accesul bolnavilor cronici la serviciile medicale necesare.

I. Ce trebuie să facem?

1. Consolidarea capacității de răspuns la nivelul asistenței medicale pentru a gestiona un număr ridicat de pacienți COVID-19, inclusiv pentru cei care necesită terapie intensive.

2. Protecția personalului medical, cu prioritate a celor implicați în tratarea pacienților COVID-19 și a medicilor de familie.

3. Consolidarea și coordonarea capacității de răspuns a structurilor de sănătate publică – DSP, INSP.

Obținerea în maximum 48 de ore a rezultatelor testării și comunicarea lor.

3.1. Controlul transmiterii în rândul copiilor și al adulților.

Protejarea persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical.

3.2. Identificarea, controlul și gestionarea focarelor de SARS-CoV-2 prin măsuri de întrerupere a transmiterii:

• identificarea precoce a focarelor si a persoanelor infectate, izolarea si tratarea acestora.

• testarea contactilor apropiati ai persoanelor infectate.

• consilierea persoanelor infectate si a contactilor acestora privind pasii de urmat si indrumarea rapida catre serviciile medicale.

4. Măsuri ne-medicale de reducere a transmiterii, care pot implica limitarea anumitor activităti pe o perioada limitată.

Doar când e nevoie! Doar în funcție de riscul real al transmiterii, pentru fiecare tip de activitate și unitate în parte.

Școlile vor funcționa în raport cu situația epidemiologică locală și cu riscul evaluat pentru FIECARE ȘCOALĂ.

Acordarea a minimum 72 de ore agenților economici pentru conformare în cazul restricțiilor preventive.

Menținerea funcționalității școlilor și a activităților economice (inclusiv de alimentație publică) este esentială pentru buna funcționare a societății.

ESTE VITAL ECHILIBRUL între limitarea transmiterii infecției și funcționarea economiei și a activităților sociale.

5. Instruirea personalului instituțiilor publice, altele decât cele medicale, răspunzătoare de implementarea măsurilor de reducere a transmiterii.

6. Dezvoltarea parteneriatului autorităților locale cu operatorii economici pentru implementarea măsurilor de bună practică care să limiteze transmiterea și să facă posibilă continuarea activităților.

FOARTE IMPORTANT! Populația trebuie să fie în parteneriat cu autoritățile, NU să fie considerată ”vinovatul” care trebuie sancționat pentru extinderea epidemiei în România.

PRIORITATEA o constituie consilierea și îndrumarea populației și NU aplicarea sancțiunilor și măsurilor coercitive excesive.

II. Strategiile de testare. Acțiuni

PRINCIPIU: Acces neîngrădit la testare acolo unde și atunci când este nevoie!

1. Extinderea testării în comunitate, în funcție de risc.

Beneficii:

• identificarea rapidă și izolarea focarelor.

• identificarea persoanele pozitive.

• prevenirea transmiterii ulterioare.

• prevenirea transmiterii intraspitalicești a virusului.

2. Testarea tuturor indivizilor, indiferent de simptome, în locurile cu incidență ridicată.

Astfel sunt identificate cazurile pre-simptomatice și asimptomatice și se întrerup lanțurile de transmitere prin izolarea promptă a persoanelor infectate.

3. Accesul facil la testare. Dezvoltarea unei aplicații informatice care să permită oricui să beneficieze de testare, la nevoie, în cazul în care consideră că este la risc de infecție.

4. Creșterea capacității de testare, în condiții de control al calității, prin crearea de centre regionale de training și supervizare, în parteneriat cu instituțiile de învățământ medical superior și cu Institutul Cantacuzino.

5. Încurajarea producției de medicamente autohtone și de dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea și tratamentul COVID-19.

Categorii de persoane la care este indicată testarea.

Algoritmul de testare se actualizează periodic în functie de evoluția pandemiei și de modificarea recomandărilor internaționale.

Răspunde:

Ministerul Sănătății. Propune INSP, cu consultarea comisiilor de specialitate de epidemiologie, microbiologie.

1. Simptomatici și alte categorii stabilite de INSP, pe baza recomandărilor OMS și ECDC – Program MS.

2. Personal medical, angajați din sectoare publice expuse; testare periodică la 15-30 de zile – Program MS și angajatori.

3. Testarea rapidă a pacienților înainte de consult sau internarea în spital cu teste de antigen, aflate pe lista OMS.

4. Încurajarea angajatorilor să își testeze periodic personalul asimptomatic cu teste de antigen, aflate pe lista OMS, acordarea de consiliere și deduceri financiare pentru cheltuielile cu testarea.

III. Monitorizarea contacților

Contacți cu risc ridicat. Acțiuni: identificare rapidă, testare și izolare indiferent dacă au sau nu simptome.

Contacți cu risc scăzut. Acțiuni: identificare, testare, indiferent de simptomele lor, dacă provin din zonele cu risc ridicat (exemplu – centrele de îngrijire a persoanelor vârstnice). Astfel se pot identifica din vreme cazurile secundare.

Carantina/ izolarea. 14 zile zile pentru cei care au avut contact apropiat cu cazuri confirmate. 10 zile după expunere dacă testul PCR în a 10-a zi este negativ.

IV. Comunicare. Educație publică

Obiectiv esențial: Reconstruirea încrederii între autorități, cetățeni și personalul medical, pentru gestionarea eficientă și controlul pandemiei.

Înființarea Centrului de Comunicare Integrat COVID-19

(CCI – COVID-19)

Structură profesionistă care include medici, sociologi, psihologi, specialiști în comunicare, informaticieni.

Termen de realizare: 30 de zile.

Răspunde: MS, MAI, STS, SRI.

Coordonare tehnică medicală: INSP.

Atribuții:

Dezvoltarea site-ului COVID-19 România care va cuprinde informațiile generale legate de evoluția pandemiei la nivel global și național, reglementările în vigoare, măsurile de prevenire și pașii de urmat de orice persoană care este simptomatică sau care are suspiciuni că ar putea fi infectată.

Analiza situației comunicării la nivel național și local; contracararea mesajelor care induc panica și confuzia în rândul populației.

Dezvoltarea unui call-center, cu un număr unic național care răspunde automat sau/ și cu operatori la cele mai frecvente întrebări (FAQ) și poate îndruma solicitanții care cer proceduri medicale sau administrative legate de COVID-19.

Elaborarea și difuzarea de mesaje și informări adaptate situației epidemiologice, dar și particularităților de la nivel regional/județean.

Dezvoltarea de aplicații informatice pentru comunicarea către utilizatori a situației epidemiologie/ urgențelor la nivel național/local, în timp real.

Parteneriat cu TVR și RRA pentru promovarea de mesaje de interes public referitoare la prevenția/informarea/ educarea populației în legătură cu pandemia COVID-19.

Înființarea Centrului de informare pentru educație COVID-19

Structură distinctă, coordonată de CCI – include medici și cadre didactice

Termen de realizare: 30 de zile.

Răspunde: Ministerul Sănătății, Ministerul Educației și Cercetării, Inspectorate școlare județene.

Coordonare tehnică medicală: INSP.

Atribuții:

Elaborarea și difuzarea de materiale specifice privind măsurile de prevenire a transmiterii, adaptate categoriilor de vârstă, pentru elevi si studenți, inclusiv a modalităților de protejare a categoriilor vulnerabile (persoane cu comorbidități, vârstnici); informare si educare împotriva discriminării si excluziunii persoanelor vulnerabile și a celor care au trecut prin infecția cu SARS CoV-2.

Extinderea în sistemul educațional a orelor de educație pentru sănătate.

Elaborarea și difuzarea de materiale specifice despre măsuri de prevenire a transmiterii destinate cadrelor didactice.

V. Sistemul de sănătate în timpul pandemiei

1. Restructurarea urgentă a Direcțiilor de Sănătate Publică prin constituirea structurii operative de intervenție în sănătatea publică, coordonată de Institutului Național de Sănătate Publică.

2. Reprofesionalizarea sănătății publice și eliminarea modului de a lua decizii bazate pe interesele politice care nu sunt întemeiate pe recomandările expertilor medicali și cele ale OMS și ECDC.

3. Reorganizarea spitalelor generale; amenajarea de circuite dedicate și paturi pentru pacienții COVID-19, inclusiv pentru terapie intensive.

4. Asigurarea asistenței medicale de rutină pentru pacienții cu boli cronice sau acute; acces fără întârziere la serviciile de sănătate în timpul pandemiei, prin testare rapidă la internare ori prezentare.

VI. Protejarea sănătății și lupta împotriva excluziunii și discriminării

1. Sprijin și empatie în protejarea categoriilor vulnerabile (persoane cu boli cronice, vârstnici) și NU excludere ori marginalizare.

2. Distantare fizică DA, dar NU și emoțională!

3. Sprijin pentru comunități în programele dedicate protejării categoriilor vulnerabile.

4. Prevenirea/tratarea afecțiunilor psihologice ale celor marcați de COVID-19.

Combaterea excluziunii și discriminării.

Reinserția în comunitate.

(Redacția)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Unitatea de Suport COVID-19 de la UMFST Târgu Mureș, model pentru autoritățile din Bacău

Autoritățile județene din județul Bacău intenționează să replice modelul de organizare al Unității de Suport …