Soós Zoltán, detalii despre auditarea Primăriei Târgu Mureș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1466 Vizualizări

Soós Zoltán, detalii despre auditarea Primăriei Târgu Mureș

Primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán, a susținut luni, 26 octombrie, prima conferință de presă de după învestirea în funcție, eveniment care a avut în aceeași zi, în Sala de ședințe a Primăriei municipiului Târgu Mureș.

Dornic să transmită către mass media și implicit către cetățeni un mesaj simbolic de transparență, Soós Zoltán a susținut întâlnirea cu presa pe scările de acces în clădirea care găzduiește Primăria municipiului Târgu Mureș, unde a răspuns, bilingv, întrebărilor adresate de către jurnaliști.

”Ne începem activitatea cu un inventar”

Anterior conferinței de presă, în discursul susținut imediat după depunerea jurământului, Soós Zoltán a reamintit o promisiune din campania electorală, respectiv că Primăria municipiului Târgu Mureș va fi supusă unui audit.

”Ne începem activitatea cu un inventar. Va urma un audit, care va face lumină în ceea ce privește bugetul, funcționarea aparatului administrativ, a societăților comerciale subordonate și patrimoniul orașului. Abia cu concluziile în mână vom ști exact ce anume vom putea realiza și în ce ritm”, a afirmat, în cadrul ceremoniei, primarul independent al ”Orașului Trandafirilor”.

Solicitare către Curtea de Conturi

Astfel, în mod logic, prima întrebare la care Soós Zoltán a fost invitat să răspundă în calitate de primar s-a referit la viitoarea auditare a Primăriei municipiului Târgu Mureș.

”Auditul nu înseamnă desfacerea unor contracte de muncă. Auditul se referă la o analiză a funcționării administrației târgumureșene și nimic altceva. Cine și-a făcut treaba responsabil, nimeni nu cred că va avea de suferit, ba chiar, mai mult, o să fie o administrație mult mai pozitivă, unde angajații nu vor trebui să se teamă, nu vor fi amenințați de nimeni, o să fie ascultați și o să discutăm zilnic care sunt problemele cu care se confruntă. Asta este administrația pe care eu, cel puțin, vreau să o aduc la Primăria Târgu Mureș, unde cetățeanul să fie numărul 1. Referitor la audit, în primul și în primul rând Curtea de Conturi are dreptul de a începe o analiză a situației financiare din Primăria Târgu Mureș și efectiv prin susținerea Curții de Conturi o să implementăm, de mâine (marți, 27 octombrie – n.r.) o să depunem solicitarea oficială în care o să îi invităm pe cei de la Curtea de Conturi, să verificăm, evident, până acum ce verificări au fost și ce s-a stabilit, din aceste lucruri care s-au stabilit ce ar trebui recuperat sau, mă rog, cum ar trebui mai eficient să fie făcută administrația în Târgu Mureș. Ce s-a făcut până acum, care sunt datoriile orașului și așa mai departe, deci trebuie să avem o imagine foarte clară asupra administrării și asupra situației financiare a Primăriei Târgu Mureș. Doar asta înseamnă audit, sub nici o formă nu o să fie persoane să zicem date afară pe parcursul acestui audit. Auditul este altceva”, a declarat Soós Zoltán.

Va dura auditul un an?!

Totodată, primarul municipiului Târgu Mureș a mai afirmat că ”auditul probabil va dura luni de zile sau poate peste un an până când ajungem la toate departamentele, să vedem cum este organizată funcționarea și care sunt lacunele pe care trebuie să le remediem și unde trebuie să intervenim.”

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE