Studiu de caz: Comportamentul românilor față de branduri Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 585 Vizualizări

Studiu de caz: Comportamentul românilor față de branduri

Reprezentanții companiei Reveal Marketing Research au realizat un studiu pentru a afla comportamentul românilor față de branduri, iar în urma acestuia, s-a constatat faptul că pentru peste jumătate din români, reprezentând 54%, experiența pozitivă cu un produs îi determină să devină loiali companiei respective, iar în cazul experiențelor negative, 50% dintre ei nu vor mai apela pe viitor la același brand.

Promotorii și detractorii brandurilor

În mediul rural, milenialii sunt cei mai vocali în promovarea brandurilor către alți cunoscuți, iar în mediul urban, seniorii pensionari sunt cei care recomandă produsele cu impact pozitiv altor persoane, iar în ceea ce privește experiențele negative, acestea îi determină pe seniorii pensionari să transmită mai departe nemulțumirea față de un brand.

Cei mai constanți detractori ai brandurilor sunt tinerii profesioniști în mediul urban, cu un procent de 52% și milenialii în mediul rural, cu 58%, iar aceștia declară că în urma unei experiențe neplăcute cu un produs, preferă să le spună și celorlați despre dezamăgirea lor pentru a-i preveni.

În ceea ce privește maturii fără partener, aceștia reprezintă segmentul cel mai pasiv, chiar și atunci când au o experiență pozitivă cu o companie, și sunt constanți în mediul urban, reprezentând 20%, respectiv rural, cu 37%. Dacă au o experiență pozitivă cu un brand aceștia nu devin mai loiali acestuia și iau în considerarea apelarea la alte produse sau mărci în viitor.

Campaniile publicitare

În cadrul studiului, românii au afirmat că atunci când văd o campanie pe care o consideră bună, ei își creează o impresie pozitivă despre marcă și serviciile sau produsele oferite de aceasta, fiind deschiși să încerce un brand ca urmare a unei reclame pe gustul lor.

De asemenea, studiul arată procente scăzute în cazul românilor care fac reclamă negativă barndurilor de care nu sunt mulțumiți, procentele reprezentând maturii fără partener cu 26% și familiile moderne cu 25%.

Deschiderea spre noutate

Cu excepția seniorilor pensionari, reprezentând 32% în mediul urban, respectiv 27% rural, deschiderea spre noutate se remarcă la toate segmentele analizate, milenialii și familiile moderne fiind cei mai dispuși să încerce un brand nou dacă le-a fost stârnit interesul cu o campanie publicitară despre acesta.

Familiile moderne din urban, 45% și din rural, 47% tind să fie detractori ai brandurilor de care nu sunt mulțumite, exprimându-și dezamăgirea și cu alte persoane, iar tinerii profesioniști, 65%, sunt cei mai constanți promotori ai produselor utilizate de care au fost plăcut impresionați, recomandând acele produse și altor persoane.

În ceea ce privește seniorii pensionari, aceștia au afirmat că o reclamă care le displace le-ar influența decizia de cumpărare, creându-și o impresie negativă despre brand și evitând să mai cumpere de la acesta, însă, dacă au fost mulțumiti de un produs, 82% dintre pensionari au declarat că devin loiali acestuia.

Andreea ȚIȚIU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE