Târgu Mureș: Soós Zoltán propune facilități fiscale pentru firmele cu imobile, afectate de pandemie Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1320 Vizualizări

Târgu Mureș: Soós Zoltán propune facilități fiscale pentru firmele cu imobile, afectate de pandemie

Primarul municipiului Târgu Mureș, Soós Zoltán, a inițiat un proiect de hotărâre pentru acordarea unor facilități fiscale la plata impozitului anual pe clădiri și a taxei pe clădiri pentru durata stării de urgență/ alertă decretată în decursul anului 2020. Proiectul se află în dezbatere publică, pe pagina web a Primăriei municipiului Târgu Mureș, www.tirgumures.ro.

Inițiativă pentru susținerea mediului de afaceri

Potrivit referatului de aprobare a proiectului de hotărâre, instituirea stării de urgență/ alertă din cauza pandemiei de COVID-19 a avut ca efect luarea unor măsuri ”care au afectat activitatea întreprinderilor din municipiul Târgu Mureș”, astfel încât ”se impune ca mediul de afaceri, afectat de aceste măsuri, să beneficieze de un sprijin suplimentar, care să asigure continuarea activităţii.”

”Luând în considerare necesitatea prevenirii acumulării de către contribuabili a noi datorii la bugetul local, care ar putea conduce la declanşarea procedurilor de insolvenţă, necesitatea acordării unor şanse de redresare economică, în special contribuabililor cu afaceri viabile care au fost afectate de criza SARS-CoV-2, şi evitarea deschiderii procedurilor de insolvenţă care din perspectiva recuperării creanţelor bugetare sunt ineficiente, apreciem că se impune ca la nivelul municipiului Târgu Mureș să se aprobe acordarea unor facilități fiscale la plata impozitului anual pe clădiri și a taxei pe clădiri pentru durata stării de urgență și/ sau alertă decretate în anul 2020”, se menționează în document.

Conform aceleiași surse, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 181/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, ”oferă posibilitatea Consiliilor Locale de a adopta astfel de hotărâri, iar proiectul de hotărâre are la bază reglementările acestui act normativ.”

Principalele prevederi ale proiectului:

Articolul 1

Facilitățile de care pot beneficia contribuabilii sunt următoarele:

a) reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/ sau alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice;

b) scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/ sau alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.

Articolul 2

Pentru a beneficia de prevederile articolului 1 litera a), proprietarii clădirilor au obligaţia ca, până la data de 21 decembrie 2020 inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a reducerii, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

Articolul 3

Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale utilizate pentru activitatea economică proprie, în declaraţia pe propria răspundere prevăzută la articolul 2 vor menţiona fie întreruperea totală a activităţii economice proprii stabilită conform prevederilor legale, fie întreruperea parţială a activităţii economice. Proprietarii care şi-au întrerupt parţial activitatea anexează la cererea prevăzută la articolul 2 o copie a certificatului pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

Articolul 4

În cazul proprietarilor care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgenţă și/ sau alertă, din declaraţia pe propria răspundere prevăzută la articolul 2 trebuie să reiasă că aceştia se regăsesc concomitent în următoarele situaţii:

a) au renunţat la cel puţin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei, redevenţei sau altă formă de utilizare a clădirii, stabilită conform prevederilor contractuale, pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/ sau alertă;

b) cel puţin 50% din suprafeţele totale deţinute şi afectate activităţilor economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosinţă a clădirilor respective au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total şi/sau parţial activitatea economică.

Articolul 5

Pentru încadrarea în situaţia prevăzută la articolul 4 litera b) proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale verifică dacă cel puţin 50% din suprafaţa totală deţinută şi dată în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice este afectată de întreruperea totală şi/ sau parţială a activităţii acestora.

Articolul 6

Proprietarii care deţin clădiri nerezidenţiale date în folosinţă pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, la cererea prevăzută la alineatul (2) vor anexa declaraţia pe propria răspundere din care rezultă încadrarea cumulativă în situaţiile prevăzute la alineatul (4) litera a) şi b), însoţită de declaraţiile pe propria răspundere a utilizatorilor cu privire la întreruperea totală a activităţii economice a acestora şi/sau de certificatele pentru situaţii de urgenţă emise de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri în cazul utilizatorilor care şi-au întrerupt parţial activitatea economică, după caz.

Articolul 7

În cazul în care persoanele prevăzute la articolul 1 litera a) au plătit impozitul anual pe clădiri datorat pentru anul 2020, până la data de 30 septembrie 2020, acestea pot solicita restituirea diferenței de impozit, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE