Studiu de piață: comportamentul românilor în mediul online
12 noiembrie 2020Reprezentanții companiei de cercetare Reveal Marketing Research au realizat un studiu pentru a afla despre comportamentul românilor în mediul online și principalele activități pe care aceștia le desfășoară pe internet.
În topul preferințelor se află rețelele de socializare, 83% dintre respondenți au afirmat că această activitate este printre principalele lucruri pe care le fac în mediul online, iar procentele sunt ridicate și în cazul tinerilor profesioniști, cu 89%, dar și în cazul seniorilor pensionari, cu un procent de 82%.
De asemenea, publicațiile de știri sunt preferate de pensionari, în proporție de 76%, dar și de maturii fără partener, care au înregistrat un procent de 60%.
83% dintre tinerii profesioniști au admis că folosesc internetul pentru verificarea și trimiterea e-mailurilor, iar 26% dintre români folosesc internetul pentru munca de acasă sau pentru învățat.
Alte opțiuni menționate de către respondeți sunt activitățile legate de relaxare și divertisment, 69% dintre mileniali, 61% dintre tinerii profesioniști și 59% din familiile moderne au afirmat că ascultă muzică pe internet, iar un procent mai scăzut în cazul acestei activități este înregistrat de seniorii pensionari, însă, s-a putut observa că 4 din 10 pensionari practică acest lucru.
O altă activitate este reprezentată de vizionarea de filme sau a canalelor de streaming video, procentul înregistrat de mileniali fiind de 61%, respectiv 73% pentru tinerii profesioniști.
De asemenea, în contextul pandemiei s-a observat că majoritatea milenialilor fac apeluri video sau vocale pe internet, pentru a păstra legătura cu cei apropriați.
În ceea ce privește dezvoltarea personală, peste o treime dintre mileniali participă la cursuri online gratuite sau plătite, restul segmentelor înregistrând procente foarte mici în această direcție, și anume 11% pentru familiile moderne, 5% pentru familiile tradiționale și 4% seniorii pensionari.
Totodată, 1 din 4 mileniali caută pe internet informații desore diverse hobby-uri, fiind urmați de o treime din familiile moderne, dar și de către 41% dintre seniorii pensionari.
Jumătate dintre respondenți, și anume 45% au afirmat că realizează plata facturilor și a altor cheltuieli pe internet, iar în cazul seniorior pensionari, 54% dintre aceștia au afirmat că au efectuat plăți online în ultima săptămână. Această activitate s-a înregistrat în procent de 52% și în cazul familiilor moderne, dar și în cazul maturilor fără partener, cu un procent de 51%. 45% dintre tinerii profesioniști și 48% dintre familiile moderne accesează aplicațiile bancare online, iar în ceea ce privește cumpărăturile, 43% dintre români au admis că au făcut cumpărături online în ultima săptămână.
Andreea ȚIȚIU
Lasă un comentariu