INTERVIU. Asociația Homeschooling, lobby pentru educația acasă în România Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 706 Vizualizări

INTERVIU. Asociația Homeschooling, lobby pentru educația acasă în România

Educația a fost, este și va rămâne esențială în societatea în care trăim. Aceasta contribuie la formarea și dezvoltarea fiecărui individ în parte, încă de la cea mai fragedă vârstă. Gabriel Curcubet este fondatorul asociației Homeschooling, care are menirea de a promova educația acasă, nu doar în instituțiile de învățământ. În acest context, educația este înțeleasă drept fiind ,,școala” de acasă. Astfel, prin intermediul acestei asociații, părinții înșiși vor avea posibilitatea de a-i învăța pe copii direct de acasă. În următorul interviu, Gabriel Curcubet subliniază importanța educației acasă și totodată își exprimă părerea, cu privire la situația în care se desfășoară actul de învățământ la momentul actual.

Reporter: Ce v-a determinat să înființați Asociația Homeschooling în România?

Gabriel Curcubet: Am dorit să promovăm educația acasă în România și am dorit să facem demersuri pentru legalizarea educației acasă.

Rep.: Când a fost înființată asociația?

G.C.: În data de 19 noiembrie 2002.

Rep.: Care este principalul scop pentru care a fost înființată asociația?

G.C.: Promovarea educației acasă.

Rep.: Care sunt principalele obiective urmărite?

G.C.: Organizarea de conferințe, chiar și online, publicarea de cărți, consiliere pentru cei care doresc sa practice educația acasă, legalizarea educației acasă în România.

Rep.: Ce activități promovează asociația?

G.C.: Conferințe, tabere, consiliere.

Rep.: Cine sunt membri asociației?

G.C.: Părinți care practică educația acasă, avocați, profesori, și tineri care au fost educați acasă.

Rep.: Ați întâmpinat anumite piedici pe parcursul acestui proiect?

G.C.: Nu, dacă nu luăm în considerare faptul că încă nu este legal și pentru copii sănătoși.

Rep.: Considerați că această asociație a fost apreciată în România?

G.C.: Da, de cei pe care i-am ajutat.

Rep.: Având în vedere contextul pandemiei, ce părere aveți despre școala online?

G.C.: Este o idee foarte bună pe care o poți pune în practică bine, doar în anumite condiții. Să sperăm că nu va mai fi nevoie de ea în curând.

Rep.: Aveți o propunere concretă în ceea ce privește desfășurarea actului de învățământ online?

G.C.: De fapt situația este mult mai complexă decât pare. În primul rând, copiii nu sunt învățați să învețe singuri și de aceea depind foarte mult de profesori și mentori. Manualele de la noi sunt concepute în așa fel încât copii să fie nevoiți să apeleze la profesori. Diferă foarte mult de manualele avansate folosite în țările unde este piață liberă de manuale. Profesorii de la noi ar trebui să se inspire din manualele acelea și să-i învețe pe copii să învețe. În al doilea rând, conexiunile de internet și calitatea tabletelor lasă de dorit. Dacă vor să facă educație online, obligatoriu ar trebui să se asigure în ceea ce privește calitatea acelor materiale. În al treilea rând, ar trebui să facă un program conform căruia profesorul să învețe numai cu trei, patru elevi deodată și să nu urmărească manualele stufoase, ci să învețe ce este absolut necesar. Sunt conștient că niciuna din aceste propuneri nu poate fi pusă în practică. Pentru aceasta ar trebui să-i schimbe inclusiv pe consilierii președintelui și ar trebui să sufle un vânt politic foarte puternic care să scoată din minister ce este fără uz.

A consemnat Alexandra HAJA

Sursa foto: www.elitaromaniei.ro

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE