Home / Administratie / Obligații restante anulate la Luduș!

Obligații restante anulate la Luduș!

În activitatea Biroului Impozite și Taxe Locale (ITL) din cadrul Primăriei orașului Luduș se înregistrează uneori restanțe în colectarea la bugetul local a obligațiilor fiscale a contribuabililor și în aceste cazuri inspectorii aplică prevederile articolului 183 din Legea nr. 207/2015, privind Codul de procedură fiscală, potrivit căruia pentru neachitarea la termenul de scadență de către contribuabili a obligațiilor fiscale principale datorate bugetelor locale, se datorează după acest termen majorării de întârziere de 1% din cuantumul obligațiilor fiscale principale neachitate în termen pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv.

Dar, în cazul acestui an cu atât de multe probleme, inclusiv economice, unii contribuabili au dificultăți majore de a-și achita obligațiile fiscale, iar accesoriile în cazul obligațiilor bugetare restante la 31 martie 2020 datorate bugetului local ar duce la sume mari neîncasate la buget. În raportul de specialitate la proiectul de hotărâre, șeful Biroului ITL, Dennis Bordan scrie că „Scopul hotărârii este: de determinare a stimulării achitării voluntare de către contribuabili a obligațiilor de plată restante la bugetul local al orașului Luduș; de maximizare a încasărilor bugetare și stimularea mediului economic în contextul dificultăților financiare cu care se confruntă contribuabilii afectați direct sau indirect de criza SARS – Cov 2; de evitare a deschiderii procedurii insolvenței în special a contribuabililor afectați de criza SARS – Cov 2, iar impactul economic urmând a fi unul pozitiv ducând la stimularea mediului economic, mai ales în cazul persoanelor juridice care au restanțe și pot beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii, aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv”.

În consecință, Biroul ITL propune: „Spre aprobare Consiliului Local al orașului Luduș Procedura de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ-teritorială a orașului Luduș”.                                                              

Consilierii locali au studiat documentele prezentate și, în ședința ordinară din 10 noiembrie, au aprobat Proiectul de hotărâre privind aprobarea Procedurii de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ-teritorială a orașului Luduș.

Ioan A. BORGOVAN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

FOTO: Fibula de la Suseni pentru ”vârful de lance” anti COVID-19 din Mureș

Conducerea Instituției Prefectului – Județul Mureș a acordat marți, 1 decembrie, Diploma de Excelență și …