Cresc emoțiile negative ale românilor Stiri nationale
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 398 Vizualizări

Cresc emoțiile negative ale românilor

Reprezentanții companiei Reveal Research Marketing au prezentat prin intermediul unui comunicat de presă rezultatele unui studiu, realizat în perioada aprilie – noiembrie, la care au participat 1.015 de respondenți.

Studiul a avut în vedere emoțiile resimțite de români în această perioadă și satisfacția cu privire la aspectele de bază ale vieții.

În ceea ce privește emoțiile, în mediul urban se înregistrează în luna noiembrie o creștere a furiei și a fricii, cu un procent de 62%, acesta fiind egal cu procentul din mediul rural și este urmat de oboseală și dezamăgire, care reprezintă 24% în mediul urban și 27% în mediul rural. În mediul rural din luna august și până în prezent au scăzut sentimentele de furie și de panică, fiind înlocuite de oboseală și dezamăgire. Însă, cea mai resimtiță emoție în mediul rural rămâne îngrijorarea, aceasta fiind mai predominantă în cazul maturilor fără partener, reprezentând 25%.

În mediul rural, segmentele cele mai furioase sunt milenialii și maturii singuri, cu un procent de 75%, iar în mediul urban, este egalitate între familiile moderne și cele tradiționale, cu 65%.

Satisfacția față de diferite aspecte ale vieții

În urma studiului s-a observat o creștere a emoțiilor negative ale românilor și o scădere a satisfacției față de aspectele de bază ale vieții. Deși între lunile august – octombrie s-a înregistrat o creștere substanțială a satisfacției față de venituri, în noiembrie această satisfacție a scăzut, crescând emoțiile negative, precum furia și panica în mediul urban și oboseala și dezamăgirea în mediul rural.

Schimbare de priorități

Prin intermediul studiului s-a înregistrat o schimbare a priorităților, în mediul urban oamenii se orientează mai mult spre stabilitate, cu un procent de 32% și scade orientarea spre schimbare, de la 34%, la 27%. În mediul rural trendul este asemănător, cu o orientare către stabilitate și grijă – 38% și o scădere a teritoriului depășirii obstacolelor, de la 26% la 21%.

Cel mai înalt scor pentru orientarea către schimbare îl înregistrează milenialii din mediul urban cu 45%, iar milenialii din mediul rural erau în luna octombrie opuși celor din mediul urban, când 58% alegeau stabilitatea, însă, în luna noimebrie orientarea lor către stabilitate scade la 32%.

Mediul urban este mai rapid în schimbări, cu o creștere semnificativă a orientării către stabilitate, de la 26% la 32%, iar în mediul rural această orientare este mai degrabă constantă, cu 38%.

Scad categoriile de cheltuieli

Din perspectiva românilor, în perioada aprilie – noiembrie, aceștia consideră că au cheltuit mai puțin atât pentru a-și satisface nevoi de bază, precum și nevoia de siguranță și supraviețuire, scădere de la 58% la 51%, precum și cele de dezvoltare personală și stima de sine, de la 12% în octombrie la 8% în noiembrie.

S-au înregistrat scăderi și la categorii de produse care erau în creștere în octombrie, precum electrocasnice, de la 20% la 14% și cărți, de la 19% la 12%, însă românii nu consideră că au economisit, întrucât a avut loc o scădere și în procentul celor care au pus bani deoparte, de la 17% la 13%.

În mediul urban, cei mai economici sunt maturii singuri, 22% declarând că au pus bani deoparte în ultima lună, iar pe locul al doilea sunt tinerii profesioniști cu 18%. În mediul rural, cei mai economici sunt seniorii pensionari, cu 28%, urmați de familiile tradiționale cu 15%.

De asemenea, în luna octombrie, orientarea către relații sociale nu mai corelează cu creșterea cheltuielilor în afara casei, ci se exprimă prin cumpărături pentru casă, investiții în electrocasnice, mobilier și decorațiuni.

Andreea ȚIȚIU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE