Târgu Mureș: Criză de materie primă pentru confecționarea cărților de identitate Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 909 Vizualizări

Târgu Mureș: Criză de materie primă pentru confecționarea cărților de identitate

Cererile adresate Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Târgu Mureș pentru eliberarea cărților de identitate vor fi soluționate în termenul legal de 30 de zile, informează reprezentanții Biroului de presă al Primăriei municipiului Târgu Mureș.

”Stoc limitat” de materiale necesare

În mod obișnuit, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor din Târgu Mureș termenul de eliberare a actelor de identitate era de 48 ore pentru cărţile de identitate și de 24 ore pentru cărţile de identitate provizorii şi pentru stabilirea vizei de reşedinţă – cu excepţia cazurilor care necesită verificări suplimentare, însă din cauza stocului limitat de materiale utilizate la confecționarea cărților de identitate, cererile cetățenilor sunt soluționate în termenul legal de 30 de zile.

”Confirmăm faptul că în prezent, la nivelul țării noastre, cărțile de identitate se emit în termenul legal de maxim 30 de zile. Această măsură a fost comunicată de către instituția emitentă tuturor serviciilor de evidență a persoanelor din țară și a fost luată în condițiile stocului limitat de materiale necesare emiterii cărților de identitate. De asemenea, s-a comunicat și faptul că necesarul de materiale va fi livrat în prima parte a lunii februarie 2021. La nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Târgu Mureș, până în prezent, nu au fost înregistrate nemulțumiri, sesizări, reclamații cu privire la această măsură”, au precizat reprezentanții Primăriei municipiului Târgu Mureș.

Conform aceleiași surse, cetățenii sunt informați cu privire la toate prevederile legale conform cărora actele de identitate care au expirat ”începând cu data de 1 martie 2020 îşi vor menţine valabilitatea pe toată perioada stării de urgenţă/alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”, iar cetățenilor care se află într-o situație deosebită li se eliberează cartea de identitate în termenul solicitat, în 24 de ore.

”Actul de identitate valabil este lăsat în posesia titularului până la emitere noului document”, au mai arătat reprezentanții Primăriei municipiului Târgu Mureș.

Accesul la ghișee, pe bază de programare

În contextul epidemiei de COVID-19, ”accesul cetăţenilor la ghişeele de preluare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate se face cu respectarea prevederilor legale privind utilizarea obligatorie a măștii de protecție și păstrarea distanței de aproximativ 2 metri între persoane, pe bază de programare” fie on-line pe pagina de internet a Primăriei municipiului Târgu Mureș, www.tirgumures.ro, secţiunea ”Programare acte de identitate online”, fie telefonică la numărul 0265-250.391, de luni până vineri, între orele 8.00 – 16.00.

”Cetățenii sunt informați cu privire la eliberarea actului de identitate prin intermediul mesajelor SMS”, se mai precizează în comunicat.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE