La mulți ani, 112! Stiri nationale
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 87 Vizualizări

La mulți ani, 112!

Pentru mulți dintre noi ziua de 11 februarie nu are mare importanță. Este o zi ca oricare alta. Dar probabil ar trebui să îi acordăm o atenție sporită. Anual, această dată marchează Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, comun pentru toate statele Uniunii Europene. Este numărul la care apelăm dacă avem vreo urgență, la orice oră a zilei din orice zonă în care avem telefon fix sau semnal la telefonul mobil. Așa că ar trebui să îi spunem un călduros La mulți ani!

Prin intermediul unui comunicat de presă, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) România amintește că Numărul Unic de Urgență poate fi „utilizat pentru a solicita intervențiile agențiilor specializate (Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și salvatori montani). În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) a fost înființat în urmă cu 17 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).”

Cetățeni tot mai responsabili

În același comunicat se arată că semnalarea urgențelor reale predomină tot mai mult în raport cu situațiile considerate a fi non-urgente.

„Numărul unic de urgență 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetățenii sunând mai mult pentru a semnala urgențe reale și mai puțin pentru situații non-urgente. Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgențe pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004. În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puține cu 1.067.286 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.”

Ambulanța, salvatorul cel mai solicitat la nivel național

La nivel național, cele mai multe solicitări către 112 au fost transferate serviciului de ambulanță, în raport de 53%, urmat de Poliție 22,99%, ISU-SMURD 19,23%, Jandarmerie 4,1% și alte agenții 0,59%.

Conform aceluiași comunicat, „în 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24.00, iar cele mai puține în jurul orelor 3.00”, iar ”în data de 2 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgențe (21.561 de apeluri).”

Mureșul, în fruntea non-urgențelor

Județul Mureș se află în top la capitolul apelării 112 pentru situații non-urgente, care nu prezintă un pericol imediat pentru sănătatea și integritatea fizică a cetățenilor.  

„În anul 2020, peste 60% dintre apelurile înregistrate la Centrul unic pentru apeluri de urgență Mureș nu au fost urgențe. Este vorba despre 196.192 de apeluri, dintre acestea peste 2.700 fiind efectuate de o singură persoană care a sunat la 112 în mod abuziv”, se mai specifică în comunicatul STS Mureș.

Alex PĂTRAȘCU

  • Etichete:
  • 112
Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE