Home / Administratie / Contractul cu Sylevy Salubriserv, încetat. Consilierii au luat act

Contractul cu Sylevy Salubriserv, încetat. Consilierii au luat act

Consilierii locali târgumureșeni au votat ieri, în regim de urgență și într-o ședință extraordinară, mai pe văzute, mai pe nevăzute, un proiect de hotărâre prin care iau act de încetarea contractului de prestări servicii cu Sylevy Salubriserv. Până la ora redactării acestui material, proiectul de hotărâre nu a fost postat pe site, ci am reușit să îi aflăm conținutul prin amabilitatea unor consilieri locali.

Proiectul de hotărâre intrat în regim de urgență în dezbaterea Consiliului Local Târgu Mureș a fost prezentat tot de directorul Administrației Domeniului Public (ADP), Florian Moldovan.

“Am ajuns într-o situație în care operatorul a facturat o serie de servicii, iar municipiul le-a refuzat o parte, prin acele notificări (…), prin care a solicitat operatorului o serie de lămuriri privind modul de facturare și modul de calcul al cantităților și lucrărilor efectuate pe acest litigiu. Având în vedere acest litigiu și având în vedere cuantumul valorilor pe care societatea respectivă le-a solicitat, cel puțin pe componenta stradală s-a atins cuantumul sumelor preconizate și ca atare, practic, acest contract nu mai are fonduri alocate pe componenta stradală și, fiindcă această componentă nu se mai poate derula, este necesar a se încheia acest contract și a se demara noi proceduri privind achiziția unor noi servicii de genul acesta”, a argumentat Florian Moldovan.

Imediat după expunerea sa, consilierul Pro România Claudiu Maior a solicitat amânarea, motivând că: “materialul a intrat acum de o jumătate de oră și în funcție de asta, în cunoștință de cauză votăm. Să nu ne trezim că ajungem într-un proces și o să se întoarcă împotriva noastră”.

Șeful ADP, Florian Moldovan a explicat după această intervenție că și operatorul a solicitat încheierea contractului. Din explicația primarului Soós Zoltán, care a ajuns la dezbaterea acestui punct, am înțeles că operatorul Sylevy Salubriserv a solicitat rezilierea contractului de prestări servicii 48 din 16 iunie 2020 de comun acord, ceea ce ar însemnat că primăria ar fi fost de acord cu cerințele operatorului, adică plata facturilor. Și aș completa că operatorul a cerut o reziliere amiabilă și nu încetarea unilaterală cum avea să se întâmple, de fapt. Primarul a mai susținut că nu există altă cale legală de a ieși din această situație, după 6 săptămâni de căutări și discuții de la Prefectură până la Consiliul Județean și unde s-o mai fi discutat.

“Am ținut să introducem acest proiect de hotărâre având în vedere că suma prevăzută pentru salubrizare pentru un an, din păcate, s-a făcut pe un contract de prestări servicii, pe o sumă fixă. În momentul în care valoarea serviciilor atinge această sumă sau o componentă din această sumă, noi suntem obligați să oprim acest serviciu pentru că nu mai putem continua. Și ați văzut săptămâna trecută, nu accidental s-a întâmplat că Sylevy nu a ridicat gunoiul din oraș. Evident era o dispută între noi și vedeți aici situația facturilor foarte clar prezentată, în care se vede că diferența între calculele noastre și calculele operatorului este suficient de mare: 10 milioane de lei neacceptate, dar și așa suntem cu suma epuizată. Dacă astăzi nu se votează să continuăm serviciile de salubritate prin încetarea acestui contract, se va bloca în 2-3 zile iarăși orașul și atunci Consiliul va trebui să explice locuitorilor de ce s-a blocat iarăși serviciul”, a mai adăugat Soós Zoltán.

Primarul a mai arătat că minim un an va dura până când va fi încheiată licitația organizată de ADI Ecolect pentru contractarea operatorului serviciilor de colectare și transport deșeuri.

Ajunși în acest punct, Claudiu Maior a întrebat ce sumă îi va fi alocată operatorului, iar așa am aflat că pentru 90 de zile operatorul va încasa peste 10 milioane de lei. Cel puțin așa se înțelege din explicația directorului economic Ana Năznean. “Conform legii și solicitării făcute către Administrația Finanțelor Publice, pentru orice procedură nouă, până la aprobarea bugetului se merge pe a 12-a parte din buget, respectiv 3,8 milioane, cât este din bugetul prevăzut anul trecut”, a spus Ana Năznean.

Amânarea proiectului a picat la vot, ca apoi varianta inițială să fie aprobată cu 17 voturi, Radu Bălaș s-a abținut, Claudiu Maior și Călin Moldovan au votat împotriva, iar liberalul Voicu Bogdan și social-democratul Sebastian Pui au absentat de la ședință.  

Ce conține hotărârea

Pentru consilierii locali care nu au primit proiectul de hotărâre și pentru cititorii noștri pentru care am dat câteva telefoane suplimentare ca să obținem acest proiect misterios, trecem mai jos ce conține acesta.

La articolul 1, consilierii locali au votat că: “Se ia act de încetarea înainte de termen a Contractului de servicii nr. 48 din 16.06. 2020, încheiat între Autoritatea Contractantă Municipiul Târgu Mureș și Prestatorul Sylevy Salubriserv SRL”.

Articolul 2 prevede că: “Se solicită operatorului Sylevy Salubriserv SRL să asigure continuitatea prestării serviciilor de salubrizare a Municipiului Târgu Mureș până la data desemnării noului operator, dar nu mai mult de 90 de zile”.

Ultimele articole se referă la cei responsabili de aplicarea acestei hotărâri, adică ADP și Direcția Economică.

Ligia VORO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Salvamont Mureș, acțiune de îndepărtare a țurțurilor de gheață

Reprezentanții serviciului de urgențe montane Salvamont Salvaspeo Mureș, au anunțat prin intermediul unei postări pe …