Larix & Natürlich, tandem de succes născut și crescut la Reghin Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1045 Vizualizări

Larix & Natürlich, tandem de succes născut și crescut la Reghin

Tradiția prelucrării lemnului în zona Reghinului are o istorie frumoasă și bogată, tablou din care face parte și Larix, companie înființată în 1992 de către familia Bereczki.

Povestea Larix a început la Reghin, undeva pe strada Iernuțeni, dezvoltată ulterior cu alte puncte de lucru la Reghin, Aluniș, comună de pe Valea Mureșului Superior, și Gheorgheni, județul Harghita. Dacă la început producția principală era axată pe fabricarea seturilor de berărie, în prezent mobila estea cea care monopolizează portofoliul de produse al Larix, de la mobilier de sufragerie de calitate premium, până la mobilierul de dormitor sau de bucătărie. Unicitatea mobilei produse de compania reghineană este dată de tehnologia unică de furniruire a plăcilor de pal și de îmbinare cu elemente de lemn masiv. Un pas important în consolidarea companiei reghinene a fost crearea brandului Natürlich în anul 2011, răsplătit cu distincţia Merit, în cadrul competiţiei internaţionale de rebranding Rebrand 100 Global Awards, și cu Aur la categoria „Cea mai bună strategie creativă de brand” în cadrul competiţiei de transformare de brand Transform Awards.

Pasul a fost consolidat cu lansarea la începutul anului 2012 a conceptului de retail Natürlich, mobilier und decoraţiuni.

„Conceptul Natürlich integrează mai multe categorii de mobilier, de la dormitor până la bucătărie, camere de zi, sufragerii, tapițerie, camere de tineret, puțin office și decorațiuni, toate cu un design deosebit, modern sau clasic pentru toate gusturile. Practic, e un concept integrat”, afirmă reprezentanții companiei Larix Mobilă.

Numele reflectă fidel relația cu clienții „Natürlich (Da, desigur în limba germană). Este răspunsul nostru practic la orice cerință a clientului. Când vine vorba despre mobilier și decoraţiuni, vom răspunde mereu Natürlich! la toate solicitările clienţilor noștri. Natürlich – mobilier und decoraţiuni s-a dezvoltat treptat, de-a lungul a 20 de ani de colaborare strânsă cu parteneri străini. Astăzi, magazinul de mobilă online Natürlich oferă clienţilor săi produse și servicii de rigoare germane”, spun reprezentanții Larix.

Extinderea companiei se face atât intern, prin deschiderea de noi magazine, cât și extern, prin abordarea pieței germane.

„Momentan avem un număr de 11 magazine proprii în întreaga țară. Putem spune că suntem într-o continuă dezvoltare, fapt pentru care urmează să mai deschidem alte două noi magazine, în martie – în Brașov iar în aprilie – la Timișoara. Deși dorim foarte tare să ne extindem pe piața din România, ponderea cea mai importantă pentru noi o reprezintă exportul. Principala piață unde suntem prezenți este Germania. În urmă cu câțiva ani, compania noastră a reușit o mișcare foarte deșteaptă dacă o putem numi astfel. S-a reușit scoaterea din ecuație a intermediarilor, a celor care vindeau produsele noastre, fapt pentru care suntem doar noi cei care vindem direct produsul final la client, la prima mână cum se spune. Cât despre oferta noastră, producem mobilă, începând de la segmentul mediu spre high, în sensul că nu ne axăm pe produse ieftine, dar nici pe prețuri foarte scumpe, nu ajung prețurile noastre la nivelul mobilierului din lemn masiv”, declară reprezentanții Larix.

Factorul uman completează cu succes tehnologia de înaltă calitate promovată cu strictețe de cei din cadrul companiei reghinene.

„Echipa Natürlich este formată din oameni specializaţi – dinamici, compacţi, determinaţi, cu un nivel de profesionalism ridicat care au ca scop satisfacerea nevoilor clienţilor în materie de mobilă și obiecte decorative. Viziunea noastră urmărește schimbarea imaginii serviciilor din această industrie printr-o abordare diferită a relaţiilor cu clienţii, noi scoatem „nu” din conversaţii și îl înlocuim cu Natürlich!”, spun reprezentanții Larix.

Diversificare în permanență Portofoliul de produse este mereu îmbunătățit, proces în care clientul are un rol determinant.

„În primăvara anului trecut, când toată Europa era închisă, noi lucram la modelele noi. Practic, așa am reușit să ne susținem, lucrând nonstop la modelele noi. E greu de cuantificat numărul acestora, în special în ce privește partea de tapițerie din cauza faptului că ea se produce personalizat. Contează extrem de mult dorința clientului, în fond el e cel care cumpără un produs pe care și-l alege cum dorește. Doar că în România nu se plătește prețul corect pentru un produs personalizat, precum e cazul în Gemania sau în țările din zona Benelux unde suntem prezenți. Tot legat de cerința clientului, ne-am specializat foarte bine pe mobila de bucătărie la comandă, o piață deosebită unde am reușit să pătrundem cu succes de doi ani. Metoda prin care noi încercăm să ne menținem cu succes pe piață este designul și produsul în sine. Încercăm să facem ceva diferit față de restul, ceea ce nu se poate copia așa de ușor. În piața mobiliei, ca în multe alte domenii, se copiază extrem de ușor, tocmai de aceea încercăm să venim pe piață cu produse foarte greu de copiat având la bază o tehnologie aparte”, declară reprezentanții Larix Mobilă.

”Magazinul „nemțesc”, cu suflet românesc” este sloganul Natürlich – mobilier und decorațiuni, extrem de grăitor dacă luăm în calcul calitatea și conceptul de business promovat de cei de la Larix. Nu la fel putem spune despre piața din România, incapabilă să se pună de comun acord când vine vorba de găsirea unui numitor comun în ce privește producătorii de mobilă.

„Piața din România, din păcate, este invadată cu mobilă venită din Polonia. Au un flux mare de producție, fapt pentru care își permit să vină cu prețuri mai mici. Sunt ajutați foarte tare de stat, plus că au o calitate pe care noi nu prea o avem. Nu în ultimul rând, lucrează împreună sub tot felul de forme asociative. Sunt un fel de clustere prin care achiziționează împreună materie primă, primesc subvenții de la stat, fac proiecte împreună. În schimb, la noi, fiecare merge pe cont propriu. Am încercat să facem anumite schimbări în acest sens, dar, din păcate, rămase fără vreun rezultat”, au subliniat reprezentanții Larix.

Alin ZAHARIE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE