Home / Slider / INTERVIU. Mihaela Ormenișan, arhitect al fericirii prin Pilates

INTERVIU. Mihaela Ormenișan, arhitect al fericirii prin Pilates

Are o poveste demnă de un film de succes. În urmă cu mai mulți ani, își petrecea ore în șir pe scaun, la birou, în calitate de economist, până când din cauza unor dureri acute de spate a fost nevoită să suporte două intervenții chirurgicale pe coloană. După operații, în loc să se dea bătută Mihaela Ormenișan a strâns din dinți și a început recuperarea prin metoda Pilates. Aceasta nu numai că a dat roade, contribuind decisiv la vindecarea sa, dar a determinat-o să își schimbe radical viața renunțând definitiv la sedentarismul specific muncii de birou și devenind antrenor de Pilates, sistem complex de exerciții fizice supranumit și ”cea mai inteligentă formă de mișcare.”

Reporter: Pentru început, vă rog să vă prezentați pe scurt cititorilor Zi de Zi.

Mihaela Ormenișan: Sunt economistă de profesie, dar de câțiva ani am devenit instructor de Pilates, iar în prezent îmi desfășor activitatea la Centrul Neoreka.

Rep.: Când ați făcut cunoștință cu Pilates și care a fost evoluția dumneavoastră de atunci și până în prezent?

M.O.: Trebuie să vă spun că eu am fost ani de zile o persoană foarte sedentară, care petrecea multe ore din zi pe scaun, la birou și acest lucru mi-a afectat negativ starea de sănătate. Au început durerile de spate care s-au tot agravat. Am ajuns să fac hernie de disc, care a necesitat două intervenții chirurgicale pe coloană. Am descoperit metoda Pilates, mai întâi ca terapie de recuperare, și cred că acela a fost momentul de cotitură din viața mea. Apoi, l-am practicat din plăcere, fascinată fiind de multiplele lui beneficii, pentru ca mai târziu să renunț pentru totdeauna la munca de birou și să transform această formă de mișcare inteligentă în stil de viață.

Rep.: Cum ați ajuns antrenor de Pilates?

M.O.: ”Fiecare este arhitectul propriei fericiri”, spunea Joseph Pilates, un mare adevăr pe care l-am descoperit atunci când am hotărât să îmi schimb radical viața, să renunț la munca de birou, pentru mine total nesatisfăcătoare, și să devin antrenor de Pilates, tocmai pentru a-i învăța și pe alții că se poate trăi bine, fără durere. Am urmat un curs acum câțiva ani, sunt instructor certificat de Fitness Scandinavia și acreditat de Pilates International Education, și uite așa, drumul meu a luat o turnură total diferită, și din punctul meu de vedere, foarte fericită.

În prezent, îmi desfășor activitatea de instructor la Centrul Neoreka din Targu Mureș, strada Strâmba numărul 36/A, prin antrenamente zilnice. Trebuie să specific că la centrul nostru mai avem și alte tipuri de antrenamente. Pe lângă Pilates, se mai practică bodyart, yoga, TBW, TRX, diverse antrenamente personale, kinetoterapie, toning, step dance, presopunctură japoneză Shiatsu și în curând o să venim cu o noutate absolută în Târgu Mureș. Deocamdată, prefer să nu vă spun mai mult și să mențin misterul.

Rep.: Cui se adresează exercițiile Pilates și cine sunt elevii dumneavoastră?

M.O.: Cursurile de Pilates se adresează tuturor, deoarece exercițiile, deși sunt solicitante, se desfășoară în mare parte culcat pe saltea, astfel fiind protejată în permanență coloana și articulațiile. Femei, bărbați, sportivi sau nu, persoanele în vârstă, copii, persoanele stresate, obosite, care suferă de rigiditate, femeile însărcinate sau care tocmai au născut pot practica Pilates, deoarece această metodă este progresivă, iar exercițiile pot fi adaptate în funcție de nivel, de nevoile fiecărei persoane și de eventualele patologii.

Rep.: Ce recomandări aveți pentru cei care doresc să practice acest tip de exerciții?

M.O.: Din punctul meu de vedere, Pilates este cea mai inteligentă formă de mișcare. Dacă îți dorești o dezvoltare armonioasă a corpului, corectarea posturilor greșite, recuperarea vitalității fizice, îți recomand cu drag să faci Pilates. Aș putea să merg și mai departe și să spun că este și o formă de ”meditație în mișcare”, fiindcă în timpul antrenamentului ești focusat pe respirație și pe a corela respirația cu mișcarea, pe conștientizarea fiecărei poziții și a muschilor care lucrează, și nu prea mai ai loc și timp de gânduri negative care să îți invadeze mintea. Așa că vă recomand să încercați, să experimentați și să vedeăi daca vi se potrivește.

Rep.: Ce beneficii aduc exercițiile de Pilates?

M.O.: Beneficiile sunt extraordinare. Aș aminti îmbunătățirea posturii și întărirea musculaturii profunde și, ca atare, reducerea durerilor de spate, tonifierea abdomenului și a mușchilor motori, îmbunătățirea amplitudinii articulare, a rezistenței și a forței musculare, masarea organelor interne, favorizarea circulației sangvine, reducerea riscurilor de rănire sau dezechilibru muscular, dezvoltarea armonioasă a musculaturii, reducerea stresului, și multe altele. În fond, eu sunt exemplul concret că această metodă chiar funcționează. După doua operații m-am recuperat complet, nu mai simt niciun fel de durere și pot să fac orice mișcare fără disconfort fizic.

Rep.: În cât timp schimbările datorate Pilates devin să zicem vizibile? M.O.: Depinde de fiecare organism în parte. Joseph Pilates spunea: „după 10 ședințe vei simți diferența, după 20 de ședințe vei vedea diferența, iar după 30 de ședințe, vei avea un corp cu totul nou!”. Desigur, depinde de fiecare organism în parte și de ceea ce îți propui, de stilul de viață și de conștiinciozitatea cu care lucrezi exercițiile, de frecvența antrenamentelor, etcetera.

Rep.: Combinați exercițiile Pilates cu un stil anume de alimentație?

M.O.: Eu, personal sunt adepta ideii ”orice, dar cu moderație”. Se poate adapta un plan alimentar, sigur că da, dar pentru asta avem nutriționist la Centrul Neoreka, mult mai în măsura decât mine să dea astfel de sfaturi.

Rep.: Cum a influențat pandemia activitatea dumneavoastră?

M.O.: Din păcate, s-a întâmplat un fenomen în cursul pandemiei, pe care eu personal nu prea l-am înțeles, și anume că lumea nu a conștientizat, cel puțin în prima fază, faptul că mișcarea este absolut necesară și că are o contribuție esențială în creșterea imunității și a stării de bine, și din acest motiv multe persoane au renunțat la sport. Acum însă, putem spune că am reintrat în normal. Anul acesta sunt deja foarte multe persoane care ne calcă pragul cu entuziasm, ceea ce mă bucură.

Rep.: Ce alte sfaturi legate de viață sănătoasă aveți pentru cititori?

M.O.: Cred că un stil de viață echilibrat, o gândire pozitivă și o abordare mai lejeră, mai veselă, mai optimistă a vieții este esențială pentru o stare de bine. Așa că petreceți timp în natură, râdeți, iubiți, meditați și nu uitați să faceți mișcare.

A consemnat Alex TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Câte cazuri de gripă au fost raportate în sezonul 2020-2021

De la începutul sezonului 2020-2021 în România au fost confirmate cu laboratorul 4 cazuri de …