Home / Administratie / Proiectul Centurii Târgu Mureș, deblocat

Proiectul Centurii Târgu Mureș, deblocat

Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a lansat marți, 22 martie 2021, licitația pentru proiectul ”Actualizarea documentației tehnice Proiect Tehnic + Detalii de Execuție și Documentație de atribuire pentru Varianta de ocolire Târgu Mureș”, informează www.licitatiapublica.ro. Între 2014 – 2017, proiectul a avut un executant, spaniolii de la Copisa, care au realizat doar 35% din lucrare, astfel încât contractul a fost reziliat printr-un ”acord de voință al părților” (Copisa și CNAIR).

Potrivit sursei citate, valoarea estimată a licitației este de 2.581.613 de lei, fără TVA, termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 aprilie 2021, iar termenele prevăzute sunt următoarele: 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție și proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, 4 luni pentru asistență acordată beneficiarului pentru obținerea unor avize, 2 luni pentru obținerea autorizației de construire și 24 de luni pentru asistență tehnică pe durata de execuție a obiectivului.

11,6 kilometri, între Târgu Mureș și Ernei

Conform caietului de sarcini al licitației, ”Varianta de ocolire Târgu Mureș” se va desfășura pe o lungime de 11,643 de kilometri, între localitățile Târgu Mureș și Ernei, cu plecare de pe DN13 Brașov – Sighișoara – Târgu Mureș, kilometrul 164 + 992 și sosire pe DN15 Târgu Mureș – Dumbrăvioara – Reghin, kilometrul 83 + 900.

”Traseul proiectat traversează teritoriile administrative Târgu Mureș, Livezeni, Sângeorgiu de Mureș și Ernei. Se impune realizarea unei variante prin estul municipiului care pe un traseu scurt să asigure legătura Sighișoara – Târgu Mureș – Reghin, fără a traversa municipiul Târgu Mureș”, se menționează în document.

Conform aceleiași surse, proiectul este finanțat din ”fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite”, iar ”obiectivul de investiție se preconizează a fi realizat în scopul îndepărtării traficului greu din oraș, având în vedere că unitatea administrativ teritorială a municipiului Târgu Mureș a deviat acest trafic pe rute ocolitoare mărindu-se astfel considerabil durata de transport, consumul de combustibil și crescând cantitatea de noxe generate.”

Alex TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Rețete străvechi promovate de gospodinele din satul mureșean Râpa de Jos

Gospodinele din satul Râpa de Jos, comuna Vătava, susţin că şi în Postul Mare, ce …