Home / Sanatate / ”Vid complet de autoritate” la Spitalul de Urgență din Târgu Mureș

”Vid complet de autoritate” la Spitalul de Urgență din Târgu Mureș

Distribuie

Consiliul de Administrație al Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș s-a întrunit în ședință extraordinară luni, 29 martie, pentru a analiza situația de la conducerea instituției, rămasă fără manager, și pentru a demara procedurile prevăzute de lege în vederea organizării concursului pentru ocuparea funcției de manager.

Mandatul managerului Claudiu Puiac, expirat

Potrivit unui comunicat de presă remis de prof. univ. dr. Benedek Imre, președintele Consiliului de Administrație al Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, administratorii ”au constatat că mandatul managerului dr. Claudiu Puiac a expirat în data de 27 martie, iar începând cu data de 28 martie domnia sa se află în concediu de odihnă”.

În același comunicat se specifică faptul că administratorii prezenți la ședință au decis ”demararea procedurilor de organizare a concursului pentru postul de manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, conform legislației în vigoare”, precum și ”organizarea acestui concurs în data de 10 mai 2021, pe baza calendarului care va fi anunțat public”, iar ”comisia de concurs va fi formată din personalități ale lumii medicale din România, incluzând conducători ai unor instituții medicale din Ministerul Apărării Naționale și reprezentanți din cadrul Administrației Prezidențiale.”

”Decizia a fost luată cu votul majoritar al membrilor prezenți, singurul vot împotrivă fiind al dr. Szasz Jozsef Attila, reprezentantul Consiliului Județean Mureș în Consiliul de Administrație al Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș. Totodată, s-a solicitat directorului Direcției de Sănătate Publică Mureș, domnul Iuliu Moldovan, să informeze de urgență conducerea Ministerului Sănătății și Instituția Prefectului – Județul Mureș în legătură cu faptul că astăzi, 29 martie, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș se află într-un vid complet de autoritate și că, în stare de alertă și în plină criză sanitară, nu există o persoană desemnată să asigure funcționalitatea operativă a instituției medicale.”

Ce prevede Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății despre organizarea concursului de manager:

Articolul 177

(1) Consiliul de administraţie organizează concurs sau licitaţie publică, după caz, pentru selecţionarea managerului, respectiv a unei persoane juridice care să asigure managementul unităţii sanitare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii*) sau, după caz, prin ordin al ministrului din ministerele cu reţea sanitară proprie şi, respectiv, prin act administrativ al primarului unităţii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucureşti sau al preşedintelui consiliului judeţean, prin hotărârea senatului universităţii de medicină şi farmacie, după caz.

(2) Managerul este numit prin ordin al ministrului sănătăţii, al ministrului transporturilor sau, după caz, prin act administrativ al conducătorului instituţiei, al primarului unităţii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucureşti sau al preşedintelui consiliului judeţean, după caz.

(3) Pentru spitalele din sistemul de apărare, ordine publică, siguranţă naţională şi autoritate judecătorească, funcţia de comandant/director general sau, după caz, de manager se ocupă de o persoană numită de conducătorul ministerului sau al instituţiei care are în structură spitalul, conform reglementărilor proprii adaptate la specificul prevederilor prezentului titlu.

(4) Selecţia managerului persoană juridică se efectuează prin licitaţie publică, conform dispoziţiilor legii achiziţiilor publice.

(5) Până la ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director, conducerea interimară a spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii se numeşte prin ordin al ministrului sănătăţii, iar pentru ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, respectiv pentru autorităţile administraţiei publice locale prin act administrativ al ministrului de resort, al conducătorului instituţiei respective sau prin act administrativ al primarului unităţii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucureşti sau al preşedintelui consiliului judeţean, după caz.

(6) Managerul interimar şi ceilalţi membri ai comitetului director interimar se numesc în condiţiile prevăzute la alineatul (5), până la revocarea unilaterală din funcţie, dar nu mai mult de 6 luni.

Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dotări noi pentru școala din Acățari

Distribuie Conducerea Primăriei Comunei Acățari a atribuit, în data de 18 martie 2024, societății Dac …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.