Ministrul Drulă despre despăgubirile solicitate de Straco Grup, ex-constructorul lotului Chețani – Câmpia Turzii: “Pe cine nu lași să moară, nu te lasă să trăiești” Administratie
  • ligia.voro
  • 0 comentarii
  • 697 Vizualizări

Ministrul Drulă despre despăgubirile solicitate de Straco Grup, ex-constructorul lotului Chețani – Câmpia Turzii: “Pe cine nu lași să moară, nu te lasă să trăiești”

Compania Straco Grup, ex-constructorul lotului de autostradă Chețani – Câmpia Turzii, căruia Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) i-a reziliat contractul în 11 martie, solicită despăgubiri de 460 milioane de lei. Într-o conferință de presă care a avut loc miercuri, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a concluzionat vorbind despre solicitarea companiei românești de construcții că: “Aici se aplică un pic vorba aia: pe cine nu lași să moară, nu te lasă să trăiești, asta e cam trist, dar asta e”. Straco se angajase să execute lotul de 15,7 km în 12 luni, dar au trecut aproape cinci ani de la începerea lucrărilor și șase ani de la încheierea contractului de lucrări nr. 92/1152 din 19 februarie 2015. Compania a obținut la Tribunalul București suspendarea, prin ordonanță președințială, a efectelor înștiințării de reziliere.

Întrebat despre despăgubirile de 460 de milioane de lei solicitate de Straco de la CNAIR, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a explicat miercuri, într-o conferință de presă după ședința de Guvern, situația de pe lotul A3, secțiunea Chețani – Câmpia Turzii și de ce a fost decisă rezilierea contractului.

“Este vorba despre acel lot de autostradă care după 5 ani este la 40% progres, trebuia să se termine în 12 luni, în ultimele 6 luni s-a făcut 1% progres, este o firmă care este în pragul falimentului, este în insolvență de 4-5 ani, care nu mai poate susține acest contract. S-au făcut nenumărate încercări. Cred că am primit de 20 de ori întrebarea asta în ultimele două luni: Când reziliați acest contract? S-au făcut încercări de a fi salvat tocmai în ideea că nu e nicio fericire ca o firmă să intre în insolvență, în faliment sau alții să sufere pierderi, dar efectiv nu există capacitatea financiară, bonitate financiară, nu există credit, că așa se lucrează în construcții, pentru această companie în această situație dificilă. Am reziliat acest contract și îl relicităm”, a precizat ministrul.

Despre solicitarea de despăgubiri a constructorului căruia i-a fost reziliat contractul de execuție, Cătălin Drulă a spus că este încrezător în justiție.

“Nu vreau să comentez litigii, dar pot să vă spun că sunt foarte, foarte încrezător că statul, chiar și în acele litigii, are dreptatea aproape covârșitor de partea lui. În momentul în care ești complet ieșit din contract, în loc de 12 luni sunt 5 ani, în care toată lumea ți-a întins o mână, și aici mă refer și la foști miniștri și foste conduceri, e un lucru normal să încerci să salvezi un contract decât să dai cu el de perete, aici se aplică un pic vorba aia: pe cine nu lași să moară, nu te lasă să trăiești, asta e cam trist, dar asta e”, a afirmat ministrul Transporturilor.

În instanță

CITR, Filiala București, SPRL, administratorul judiciar al Straco Grup, a solicitat în 18 martie, la Tribunalul București, anularea înștiințării de reziliere a contractului, înregistrată sub nr. 92/19750 din 11 martie, obținând în instanță, în data de 22 martie, suspendarea efectelor acestui act prin ordonanță președințială. Hotărârea Tribunalului a fost atacată de CNAIR la Curtea de Apel București.

“Este o ordonanță președințială care a suspendat temporar rezilierea, este în apel, dar sunt convins că vom lămuri și acolo lucrurile”, a declarat, miercuri, Cătălin Drulă despre acest proces.

Contractul semnat în 2015 cu asocierea dintre Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road avea o valoare de 280 milioane de lei, mai puțin de jumătate decât valoarea estimată inițial de 620 de milioane de lei.

Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE