Situația centurilor ocolitoare din Târgu Mureș, Reghin, Sighișoara și Târnăveni
22 aprilie 2021Ministrul Transporturilor din România, Cătălin Drulă, a răspuns joi, 15 aprilie 2021, la o interpelare făcută în data de 17 martie 2021 de Dan Tănasă, deputat AUR de Mureș, pe tema stadiului în care se află centurile ocolitoare pentru municipiile Târgu Mureș, Reghin, Sighișoara și Târnăveni.
”În momentul de față este demarată procedura de achiziție publică – Actualizarea documentației tehnice Proiect Tehnic plus Detalii de Execuție varianta de ocolire Târgu Mureș – data limită de depunere oferte este 26 aprilie 2021”, a precizat Cătălin Drulă despre centura ocolitoare a municipiului Târgu Mureș care va lega localitățile Corunca și Ernei.
Referindu-se la varianta de ocolire a municipiului Sighișoara, ministrul Transporturilor din România a arătat că ”în acest moment este în curs de finalizare documentația pentru inițierea procedurii de achiziție publică ”Proiectare și execuție varianta de ocolire Sighișoara”, iar ”procedura va fi lansată în cursul lunii aprilie 2021.”
În ceea ce privește varianta de ocolire a municipiului Reghin, Cătălin Drulă a transmis că ”este încheiat un contract de Completare Studiu de Fezabilitate varianta de ocolire Reghin, Studiul de Fezabilitate a fost finalizat în luna decembrie 2020, și este în curs de elaborare Auditul Siguranță Rutieră Stadiul 1 – termen de finalziare sfârșitul lunii aprilie 2021.”
Din nefericire pentru locuitorii municipiului Târnăveni, Cătălin Drulă a anunțat că ”Varianta de Ocolire Târnăveni nu se află încă într-o fază de achiziție lucrări – proiectare sau execuție.”
Promisiuni, amânări și strategii incoerente
În interpelarea făcută către ministrul Transporturilor din România, deputatul Dan Tănasă a precizat că în prezent niciun municipiu din județul Mureș nu dispune de centuri ocolitoare ”care ar trebui să preia traficul auto, mai ales cel greu.”
”În toți acești ani am avut din partea guvernanților doar promisiuni, studii de fezabilitate, amânări ale construcției de centuri ocolitoare. La fiecare schimbare de mandat, ne confruntăm cu modificări ale strategiilor ministerului, de unde rezultă o incoerență în derularea programelor investiționale care vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere”, a subliniat deputatul AUR de Mureș.
Text: Alex TOTH
Foto: KODOK Marton
De ce se bagă centura în iras si apoi iese iar din oraș nu era mai bine de pe dealul wațmanului pe piloni pîna în deall liveźeniului șî la selgros,nu ca pe acolo nu etau terenuri cumpărate de politicieni .să se verifice varianta aceasta,mylțumesc.