Home / Administratie / Retrageri de localități din ADI Aqua Invest Mureș

Retrageri de localități din ADI Aqua Invest Mureș

Plenul Consiliului Județean Mureș a aprobat joi, 24 iunie, cu prilejul unei ședințe ordinare de lucru, retragerea din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Aqua Invest Mureș a orașului Sângeorgiu de Pădure și a comunelor Suplac și Valea Largă.

Efect al lipsei realizării investițiilor

Potrivit președintelui Consiliului Județean Mureș, Péter Ferenc, solicitarea a fost efectuată urmare a deciziei de retragere din Asociație a celor trei unități administrativ-teritoriale, motivele retragerii fiind ”reprezentate de întârzierea, respectiv lipsa realizării investițiilor în sistemul de alimentare cu apă și canalizare”.

”Asociația constituită în data de 7 aprilie 2008 în scopul gestionării în comun a rețelelor de alimentare cu apă și canalizare aflate în patrimoniul public al unităților administrativ teritoriale, numără în prezent 96 de membri. Conform prevederilor articolului 12 din Statutul Asociației, calitatea de asociat încetează în cazul retragerii sau excluderii din Asociație, și nu poate avea loc decât în situația în care asociatul respectiv se retrage unilateral din contractul de delegare. Dacă oricare dintre asociați dorește să se retragă din contractul de delegare și, respectiv, din Asociație, acest asociat va notifica președintelui Asociației și celorlalți asociați intenția sa. Președintele Asociației va convoca Adunarea Generală a Asociației în cel mult 30 de zile de la data primirii unei astfel de notificări. Această intenție a fost comunicată președintelui Asociației și a fost dezbătută în cadrul ședinței AGA din data de 19 martie 2021, demararea procedurii de retragere a celor trei unități administrativ teritoriale din cadrul Asociației fiind aprobată în ședința AGA din data de 26 aprilie 2021”, a precizat președintele Consiliului Județean Mureș.

”Interesul general al locuitorilor” invocat în Statut

Conform articolului 4, alineatul 1 din Statut, ADI Aqua Invest Mureș s-a constituit ”în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare (denumit în continuare Serviciul) pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre (denumită în continuare aria Serviciului), precum şi realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, destinate înfiinţării, modernizării şi/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului (denumită în continuare strategia de dezvoltare).”

În același document, la articolul 4, alineatul 2 se mai menționează că ”interesul comun ce stă la baza constituirii Asociaţiei este interesul general al locuitorilor de pe raza unităţilor administrativ-teritoriale membre pentru îmbunătăţirea calităţii Serviciului, în condiţiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populaţiei şi principiul ”poluatorul plăteşte”, atingerea şi respectarea standardelor europene privind protecţia mediului, precum şi creşterea capacităţii de atragere a fondurilor pentru finanţarea investiţiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciului.”

Alex TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Spitalul Sovata-Niraj, situația actuală și proiecte de viitor

Cu o bună organizare și sprijin consistent din partea autorităților locale Spitalul Sovata-Niraj reușeste să …