Home / Rezidenţial / Interes enorm pentru Complexul Rezidențial de lângă Shopping City Târgu Mureș. Interviu Mircea Musgociu. Noutăți despre proiect. Prețuri și promoții.

Interes enorm pentru Complexul Rezidențial de lângă Shopping City Târgu Mureș. Interviu Mircea Musgociu. Noutăți despre proiect. Prețuri și promoții.

Distribuie

Aproape 60 la sută dintre cele cele 330 de apartamente ce vor curpinde prima etapă din proiectul Concept 9 al firmei Profitec, condusă de Mircea Musgociu, au fost deja rezevate pentru vânzare. Inițial au fost scoase la vânzare două din cele trei blocuri care constituie prima etapă din ansamblul rezidențial. În 7 zile au fost vândute 180 de apartamente (90% din blocurile A și B). Locația, proiectul în sine, prețurile foarte bune și încrederea în dezvoltator au generat un interes enorm în rândul celor interesați să achiziționeze un imobil în Complexul Rezidențial Concept 9. Un interviu cu principalul artizan al unuia dintre cele mai avangardiste zone rezidențiale din România explică gradul mare de interes al clienților, dar abordează și problematica firescului și nefirescului în funcționarea investițiilor în România.
Rep.: Ați avut un start foarte bun la vânzări. Cum explicați acest apetit uriaș pentru imobilele din Complexul Rezidențial Concept 9?
Mircea Musgociu: Sunt trei factori care contează într-o proprietate: 1-locația, 2-locația, 3-locația. Din 1949, de când Harold Samuel, fondatorul Land Securities, una dintre cele mai mari companii imobiliare din Marea Britanie a spus aceste cuvinte, ele au devenit motto-ul agenților imobiliari din toată lumea. De atunci și până în zilele noastre, acest principiu a rămas valabil, indiferent de țara în care se face investiția imobiliară.
Pentru un cartier rezidențial, locatia ideală se află într-o zonă în care nu ai industrie poluantă, circulația este fluentă (sensuri giratorii și două benzi pe sens), mijloacele de transport în comun sunt prezente, centrele comerciale în care te aprovizionezi cu alimente sau cu bunuri de larg consum sunt la maxim 9 minute de mers pe jos, iar punctele de interes ale orașului se află la doar 9 minute de mers cu mașina. Tot la maxim 9 minute de mers pe jos se află și pădurea, împreună cu noul parc al cartierului Tudor. Noi am însumat toate aceste idei în proiectul Concept 9.
Dacă analizăm piața imobiliară din România, vom constata că toate dezvoltările rezidențiale aflate în apropierea unui centru comercial major au avut cea mai mare creștere valorică per metru pătrat. Concret, în Cluj în imediata vecinătate a Iulius Mall, în urma cu câtiva ani se construia cu 1.200 euro/mp, iar astăzi trebuie să fii norocos să găsești un apartament cu 2.600 euro/mp.
Rep.: Și totuși, în cazul Concept 9, interesul nu este generat doar de locație. Trebuie să aveți și alți ași în mânecă…
Mircea Musgociu: Desigur, argumentele sunt multiple, iar dincolo de accesibilitate, de proximitatea magazinelor și a pădurii, un element important în generarea interesului mare a fost proiectul imobiliar în sine.
Complexul a fost gândit ca un răspuns la cele mai exigente cerințe privitoare la ceea ce înseamnă “acasă”, cu grijă pentru detalii.
O recepție somptuoasă de 80 mp, cu înălțimea de 6 m, iluminatul ambiental și funcțional modern, două lifturi OTIS silențioase și izolate fonic, cu o capacitate de 8 persoane, înălțimea generoasă a interioarelor apartamentelor, holurile largi, logii spațioase, eficiența energetică corespunzătoare noilor standarde europene (pereți izolați la exterior cu vată bazaltică, pardoseli și terase izolate fonic și termic, geamuri termopan de calitate) cu costuri mici la încălzire, termostate digitale în fiecare cameră pentru programarea și controlul temperaturii ambientale, utilizarea materialelor agrementate pentru soluții tehnice nepoluante reprezintă doar o parte din argumentele care recomandă Concept 9.
Ar mai fi de menționat că, la cerere, Concept 9 oferă automatizările unei case inteligente (comenzi vocale sau prin telefon, pentru iluminat, încălzire etc.), iar în exterior locatarii vor beneficia de un număr suficient de locuri de parcare subterane și supraterane, spațiu verde generos, cu locuri de joacă pentru copii, cu alei de promenadă și recreere și supravegherea video a spațiilor comune. Pentru a înțelege grija cu care am tratat confortul și siguranța locatarilor am să dau un exemplu concret. Videointerfonul aflat în fiecare apartament costă aproximativ 1.000 de euro și permite controlul de la distanță, prin intermediul rețelei Wifi, a funcțiilor acestuia. Cu alte cuvinte, dacă sunteți la serviciu și sună cineva la ușa de intrare în bloc, prin telefonul dumneavoastră mobil puteți, audio-vizual, să comunicați și să deschideți ușa dacă doriți. Acest videointerfon este în dotarea standard a apartamentelor.
Experiența echipei în succesul proiectului
Rep.: Credeți că a contat și experiența firmei Profitec în domeniul construcțiilor?
Mircea Musgociu: Cu siguranță, proiectele comerciale, rezidențiale și de birouri, din portofoliul Profitec, se cuantifică în experiență și, până la urmă, în încredere. Meritul nu este numai al meu, ci aparține și echipei de profesioniști cu care lucrez: arhitecți, designeri, ingineri, economiști și juriști. În această perioadă, echipa de vânzări a lucrat 12 ore/zi pentru a face față cererilor de cumpărare. Vreau să profit de acest moment, pentru a le mulțumi celor care au achiziționat apartamente și care ne-au acordat încrederea fără ezitare. Îi asigur că au făcut o alegere bună. Aici aș menționa că raportul dintre prețul cerut și ceea ce oferim este atât de bun în favoarea cumpărătorului, încât niciunul dintre clienți nu a considerat că este cazul să negocieze prețul.
În urma vânzării într-un termen record, pentru piața imobiliară din Târgu Mureș si poate din România, am decis să scoatem la vânzare și blocul C. Continuăm cu vânzările cu preț promoțional până pe data de 14 august, când vom ajusta preturile. În același timp, lucrăm pentru a răspunde încrederii acordate cu realizarea proiectului în condiții optime și în termenele stabilite.
Rep.: Ce alte “surprize” ne rezervați în viitor?
Mircea Musgociu: Așteptam această întrebare pentru că am multe surprize plăcute.
În primul rând, în etapa 2, am să ofer un discount clienților fideli care au mai cumpărat apartamente în ansamblurile rezidențiale construite de Profitec – Lux Residence (str. Negoiului 2A), Panoramic Residence (str. Gh. Marinescu 49), Tudor Residence (str. Gloriei 16).
În etapa 2 și 3 din Concept 9 voi construi spațiile comerciale și de servicii de care are nevoie un ansamblu rezidential. Amintesc câteva dintre ele: magazine cu produse de panificație sau carne ale producătorilor locali, cabinete sau laboratoare medicale, săli de fitness, magazin de mobilă, piscină + SPA pentru locatarii Concept 9.
De asemenea, locația de lângă giratoriul din strada Sighișoarei a fost avizată favorabil de McDonald’s pentru un restaurant cu McDrive. Acesta va fi suficient de departe pentru a nu deranja cartierul, dar suficient de aproape pentru o plimbare pe jos.
Blocurile pe care le vom construi în etapa 2+3 vor corespunde ultimelor cerințe ale Consiliului Local Târgu Mureș și vor avea 50% din locurile de parcare în subteran. Consider această hotărâre benefică pentru sănătatea și confortul cetățenilor – vor fi mai multe spații verzi, iar confortul este dat de garajul încălzit pe timpul iernii și proximitatea față de lift. Eu consider că două locuri de parcare, pentru fiecare apartament (de 2 camere sau mai multe), sunt necesare.
Pentru că vorbeam de “surprize”, analizez posibilitatea construirii pe amplasamentul actualului “depozit” (fostul depozit Coca Cola) a două clădiri cu 20 de etaje, care la subsol să aibă parcări, iar la parter numeroase servicii utile.
Etapizat vom realiza și celelalte funcțiuni menționate în PUZ, cum ar fi facilitățile sportive și educaționale, care să deservească cu prioritate locatari din zonă.
Rep.: Cum au “reacționat” autoritățile locale în fata unui proiect atât de reușit?
Mircea Musgociu: Am dus o “luptă” dificilă de lămurire cu consilierii locali pentru că alegerile locale erau foarte aproape, iar prioritățile lor erau altele (legate de lupta politică), DAR, o spun cu mândrie, am reușit să-i conving că proiectul este viabil și funcțional. După ședințele de comisii de specialitate la care am participat, am înțeles că respectivii consilieri nu sunt rău intentionați față de investitori, iar dacă sunt bine informați, iau decizia corectă. Nu am să uit niciodată când un consilier UDMR mi-a spus, la momentul construirii complexului Lux Residence, că am schimbat standardul construcțiilor rezidențiale în Târgu Mureș, că are încredere în mine și va susține proiectul. Promit că nu am să-l dezamăgesc.
Despre relația statului cu investitorul
Rep.: Pentru că suntem la capitolul “autorități”, care credeți că ar trebui să fie prioritățile lor?
Mircea Musgociu: Pentru mine este foarte clar:

Mircea Musgociu
  1. Formarea unei echipe de lucru (pentru primar), care să nu țină seama de naționalitate, ci doar de profesionalism. Fiecare angajat din Primarie face parte din “echipa“ Primarului și trebuie să fie conștient că viitoarea dezvoltare a orașului depinde și de el.
  2. Accesarea de fonduri europene. Europa ne întinde mâna și spune: luați banii și faceți ceea ce trebuie ca să trăiți mai bine. Dacă nu-i luăm cum ne numim?
  3. Atragerea investitorilor prin toate mijloacele de care dispune administrația locală. Grăbirea analizei documentațiilor. Consider că proiectele de investiții mari trebuie să fie tratate prioritar. Nu este normal ca cel care face o fabrică să aștepte după cel care face un garaj. NEPI, proprietarul Shopping City, va plăti peste 700.000 de euro anual la bugetul local, iar Mircea Musgociu împreună cu Profitec plătesc, de peste 20 de ani, o medie de 4.500lei/zi impozite la bugetul de stat, asigurări sociale și impozite și taxe locale.
  4. Tratarea cu respect și cu prioritate a investitorilor locali față de cei veniți de afară. De ce nu am investit în Cluj sau București când profitul ar fi dublu sau triplu? M-am născut în Târgu Mureș, aici am 90% din investițiile mele și 90% din familie și prieteni. Patriotismul local nu este o rușine.
  5. După “raidurile” DNA din ultimii ani, toți functionarii publici sunt timorați, începând de la primar și terminând cu portari. Din păcate, în România de după Băsescu, toți au învățat că dacă nu faci nimic (nu ai inițiativă, amâni luarea deciziilor etc.), nimeni nu are treabă cu tine. Pe de altă parte, dacă ai inițiativă, iei decizii și îți asumi responsabilități, s-ar putea să fii întrebat: ce interese ai? În lumea în care trăim, cu digitalizarea și circulația informației ultra rapidă, orice întârziere în luarea deciziilor te scoate din competiție. Administratia publică să nu uite că investitorii sunt primiți cu brațele deschise în orice țară din lume, iar lumea nu începe și nu se termină cu România. În Spania, unde dețin o casă, am intrat în Primărie pentru a întreba ce formalități și ce avize am nevoie pentru a construi un garaj și un etaj suplimentar la imobil. După 20 de minute am plecat cu autorizația de construire. În dosarul anexat aveam un plan de încadrare în zonă și condițiile impuse de PUG-ul local, adică înălțimea la cornișă 7 metri, distanța față de vecin de minim 5 metri, iar înălțimea gardului 2 metri. Așadar, să nu ne mirăm că cetățenii altor națiuni europene sunt mult mai relaxați decât noi. De asemenea, la cumpărarea casei, toți furnizorii de utilități au avut nevoie doar de un cont bancar din care se vor face plățile. L-am transmis prin mail și în 12 ani nu am avut niciun alt contact cu aceștia. Gândiți-vă cât din timpul nostru și câte resurse cheltuie statul nostru pentru a face lucruri care în alte state sunt banale.
  6. Orașul nostru are marea oportunitate ca odată cu finalizarea autostrăzii care ne leagă de Cluj să devină noul pol de interes pentru marile firme de IT. Tinerii care lucrează în această industrie (cu salarii între 2.000-4.000 euro) au ridicat nivelul de trai din Cluj aproape de nivelul din București. Clujul fiind sufocat, sperăm să-i atragem în Târgu Mureș.
  7. Dacă știm că IT-ul a devenit o industrie extrem de bine plătită, se impune schimbarea profilului unor școli și universități. Necesitatea de soft este uriașă. Să privim în viitor pentru binele copiilor noștri.
    Florin Marcel SANDOR
    Poziționare și costuri:
    Concept 9 se află lângă Shopping City Târgu Mureș, iar apartamentele au fost scoase la vânzare la un preț promoțional cuprins între 900-1.200 euro/mp. Această promoție este valabilă până în data de 14 august 2021, când va avea loc prima creștere de preț cu 10-20%. Datorită vânzării a 90% din apartamentele primelor două blocuri (A și B), investitorul a decis ca vânzarea blocului C să înceapă în 28.07.2021.
    Finisaje și Dotări Imobil:
    ✓ Structura de rezistență este realizată din fundații de tip radier pe piloți forați;
    ✓ Stâlpi și plăci dale din beton armat;
    ✓ Zidărie la pereții exteriori din cărămidă bloc ceramic de 30 cm în grosime;
    ✓ Zidărie la pereții interiori din cărămidă bloc ceramic de 25 cm în grosime;
    ✓ Planșee din beton armat realizate din placă dală de 21 cm în grosime;
    ✓ Termosistem exterior agrementat cu plăci de vată minerală specială de fațadă, ignifugate – 15 cm în grosime;
    ✓ Tâmplărie PVC din profile cu 6 camere de clasa A și geam tripan;
    ✓ Finisaje la fațadă cu tencuieli decorative de tip Caparol;
    ✓ Pereți cortină cu structură din aluminiu și geam securizat la accesul principal în imobil;
    ✓ Terase hidroizolate și termoizolate, finisate cu placaj ceramic;
    ✓ Accese, casa scării, holuri, finisate și placate cu piatră naturală și granito-gresie;
    ✓ Spațiu recepție generos cu înălțimea de 600 cm, tip hotel;
    ✓ Accese pentru persoanele cu handicap;
    ✓ Iluminat cu led atât în spațiile exterioare, cât și în spațiile comune;
    ✓ Două ascensoare Otis de opt persoane pentru fiecare imobil;
    ✓ Sistem de ventilație în tubulaturi rectangulare din oțel;
    Finisaje și Dotări Apartamente:
    ✓ Înălțimea apartamentelor de 270 cm, respectiv 300 cm în cazul apartamentelor de tip duplex sau penthouse;
    ✓ Pardoseli cu șape de beton, izolate termic și fonic;
    ✓ Balcoane finisate placate cu granito-gresie și balustrăzi metalice sau sticlă securizată pe parapet din beton armat;
    ✓ Tencuieli interioare mecanizate la pereți și tavane; pereți interiori gletuiți și vopsiți cu vopsea lavabilă albă;
    ✓ Module termice individuale pentru încălzire și apă caldă cu contorizare în spațiu special amenajat pe fiecare nivel;
    ✓ Termostat digital programabil pentru controlul temperaturii în fiecare încăpere;
    ✓ Instalații electrice interioare pregătite pentru instalarea sistemelor de casă inteligentă;
    ✓ Instalații de apă-canal;
    ✓ Obiecte sanitare în băi, spălător cu cuvă și picurător bucătărie;
    ✓ Ușă de intrare în apartamente cu sisteme de siguranță;
    ✓ Sistem de climatizare cu aer condiționat;
    ✓ Video interfon color digital cu control acces și monitorizare la distanță.
    Finisaje și Dotări Complex Rezidențial:
    ✓ Loc de joacă amenajat, spații verzi și parc de 2.000 mp destinat exclusiv locatarilor;
    ✓ Parcări subterane și locuri de parcare exterioare;
    ✓ Sistem de supraveghere și acces controlat în imobile, parcări și spații comune exterioare;
    ✓ Spațiu dedicat pentru paza complexului rezidențial 24/24;
    ✓ Locuri de parcare dedicate pentru vizitatori, servicii de utilități, taxi, curierat și persoanelor cu handicap;
    ✓ Rastele pentru biciclete;
    ✓ Stații de încărcare pentru mașinile electrice;
    ✓ Spații comerciale la parterul imobilului A;
    ✓ Drumuri de acces și alei pietonale amenajate;
    ✓ Iluminat stradal și semnalistică interioară și exterioară;
    ✓ Sistem de colectare selectivă a deșeurilor menajere;
    ✓ Serviciu de administrare pentru întregul complex care include paza ansamblului, întreținerea spațiilor verzi, curățenia și deszăpezirea trotuarelor și a drumurilor comune. Un loc de parcare va fi dedicat exclusiv pentru societatea care asigură paza.
    Detalii despre proiectul Concept 9 găsiți pe pagina web: https://concept-9.ro/

Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Ședință de lucru la Consiliul Județean Mureș

Distribuie DISPOZIŢIA NR. 87din 15 martie 2024privind convocarea Consiliului Judeţean Mureş în şedinţă publică ordinară …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.