Pasiunea HEINEKEN pentru calitate în fabricile din Mureș și Harghita Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2315 Vizualizări

Pasiunea HEINEKEN pentru calitate în fabricile din Mureș și Harghita

6 august – Ziua Internațională a Berii

Pe 6 august sărbătorim Ziua Internațională a Berii. Un motiv de celebrare a băuturii care ne aduce relaxare, momente împreună, alături de prieteni ori familie. Pentru Mureș și Harghita, înseamnă mai mult de atât, este un motiv în plus de mândrie deoarece în comunitatea noastră, cel mai mare berar din Europa, HEINEKEN, deține două fabrici de producție a berii. Eduard Polschi, Brewery Manager North la Fabricile HEINEKEN Ciuc și Mureș, ne-a acordat un interviu în acest context aniversar.

Reporter: Pandemia de coronavirus a afectat activitatea economică în general. Cum au traversat fabricile HEINEKEN din Mureș și Harghita această perioadă?

Eduard Polschi, Brewery Manager North la Fabricile HEINEKEN Ciuc și Mureș: Pentru noi toți, pandemia Covid-19 a fost o provocare diferită de tot ce am experimentat anterior, așa că am fost nevoiți să ne adaptăm rapid, să învățăm și chiar să reînvățăm, totul pentru a depăși cu bine noile obstacole. Ne-am schimbat modul de funcționare internă și cel operațional, însă ne mândrim cu faptul că atât fabricile din Mureș și Harghita, cât și celelalte două fabrici HEINEKEN din Craiova și Constanța, au fost complet operaționale în toată această perioadă.

Modul de acțiune a fost unul conform cu valorile, principiile și filosofia HEINEKEN, toate acțiunile având ca prioritate absolută siguranța și sănătatea colegilor noștri, a clienților și consumatorilor noștri, sprijinind comunitățile în care ne desfășurăm activitatea și asigurând în același timp continuitatea operațiunilor.

Rep.: Ce investiții s-au făcut în aceste fabrici în ultimii doi ani și ce domenii au vizat acestea?

E. P.: HEINEKEN România are planuri solide și continue de investiții în toate ariile de business, acestea incluzând și fabricile din Mureș și Harghita, planuri care nu au fost deturnate de pandemia prin care trecem.

Astfel, în ambele fabrici proiectele au continuat, cu investiții semnificative în ultimii ani, domeniile vizate fiind în principal cele de dezvoltare sustenabilă (de exemplu, am investit în retehnologizarea completă a stației de tratare ape uzate în Mureș și demararea unor proiecte pentru utilizarea energiei din surse alternative la Miercurea Ciuc), de creare a unui mediu de lucru sigur, dar și de creștere a calității și de dezvoltare a capabilităților de producție, precum și de dezvoltare a portofoliului de produse.

Rep.: În ce măsură noile tehnologii de fabricație a berii influențează caracteristicile tradiționale ale băuturii, așa cum sunt ele cunoscute de consumatori? 

E. P.: Întreaga noastră activitate are două obiective: să producem cele mai bune beri și să construim cele mai bune branduri din lume. Iar acest lucru înseamnă că trebuie să performăm în fiecare aspect al business-ului nostru.

Avem la bază o tradiție care datează de secole, iar maeștrii noștri berari folosesc cele mai bune ingrediente pentru a crea produse de cea mai bună calitate. Una dintre valorile HEINEKEN este pasiunea pentru calitate, o abordare pe care o avem și astăzi: calitatea ingredientelor și procesele perfect controlate, la fiecare pas.

Ce s-a schimbat semnificativ și în mod pozitiv, odată cu evoluția tehnologiei, a fost creșterea productivității, eficientizarea și automatizarea proceselor. În plus, mai ales în ultimii ani, asistăm la o schimbare semnificativă în obiceiurile de consum. Astfel, sortimentația s-a diversificat și vedem tot mai multe varietăți și tipuri de bere. Cu siguranță, vor exista întodeauna consumatori de bere „tradițională”, însă numărul celor doritori de „nou” va crește în egală măsură. Inclusiv pentru segmentul de bere fără alcool vedem o cerere din ce în ce mai mare. Și noi, HEINEKEN România avem un portofoliu diversificat de produse cu un conținut scăzut sau fără alcool, care vine în continuarea strategiei noastre de sustenabilitate, mai exact a pilonului de consum responsabil. Chiar în 2021, am adăugat două noi produse în portofoliul nostru fără alcool: Birra Moretti® 0.0 și Ciuc® Radler 0.0, vișină și lămâie.

Rep.: Care este dinamica de HR în fabricile HEINEKEN? Câți angajați are HEINEKEN în Mureș și Harghita?  Care sunt politicile de retenție a personalului?

E. P.: Echipa HEINEKEN din România este alcătuită din peste 1.100 de colegi și suntem producătorul local de bere cu cel mai mare număr de fabrici de bere din țară. În cele două fabrici din Mureș și Ciuc, lucrează aproximativ 300 angajați permanenți, număr suplimentat pe perioada verii, când suntem în plin sezon, și ni se alătură, de regulă aproximativ 60 de angajați sezonieri. Din păcate, ne confruntăm și noi cu lipsa forței de muncă calificată și specializată, însă depunem toate eforturile în acest sens. Am reușit să ne asigurăm necesarul de personal folosind programe complexe de recrutare, selecție și dezvoltare internă. În plan extern, aceste programe presupun implicarea noastră încă din etapa educațională a viitoarei forțe de muncă (ucenicie, programe de învățământ dual, programe și parteneriate cu mediul academic universitar local etc.), iar în plan intern, avem programe de instruire la locul de muncă, stagiatură și internship, adresându-ne astfel tuturor nivelurilor din organizație.

În ceea ce privește politica de retenție, pe lângă pachetele salariale, care includ beneficii atractive și adaptate la piață, cred că cel mai important este mediul de lucru. De aceea, prioritatea noastră a fost și este crearea unui astfel de mediu, în care angajatul să se simtă în primul rând în siguranță, dar și apreciat, respectat, ascultat, și cu oportunități de dezvoltare profesională.

Rep.: Ce proiecte de CSR derulează HEINEKEN în locațiile din Mureș și Harghita în care funcționează fabricile HEINEKEN?

E. P.: Susținerea comunităților noastre este una dintre prioritățile noastre, avem parteneriate strategice, investiții și inițiative prin care dorim să ne aducem aportul la dezvoltarea și bunăstarea acestora.

Anul trecut, în contextul pandemiei, ne-am implicat activ în a sprijini autoritățile în lupta împotriva Covid-19 și ne bucurăm că am reușit să ajutăm spitalele județene de urgență din Miercurea Ciuc și Târgu Mureș. Sprijinul a constat în dotarea cu echipamente medicale și de protecție personală, în valoare de 250.000 de lei fiecare, necesare funcționării într-o perioadă plină de provocări. Această inițiativă a făcut parte dintr-un program mai amplu al companiei, la nivel național, ”Împreună, mai puternici. Sprijin pentru comunități”, prin intermediul căruia am donat 1,5 milioane de lei în comunitățile noastre mari.

Ne bucură că putem fi aproape de aceste comunități, să ducem mai departe valorile locale. Suntem sponsori ai echipei de fotbal Unirea Ungheni, al echipei de hochei SC Miercurea Ciuc (HSC Csíkszereda), dar și a echipei de ciclism Team Novak.

În zona educațională, avem parteneriate de colaborare cu mediul universitar, care vizează atât efectuarea practicii de studii, dar și programe de stagiatură și internship, programe de orientare profesională.

Obiectivele parteneriatelor pe care le avem sunt de a crea o legătură solidă între business și comunitate, de a da înapoi cel puțin pe măsura a ceea ce comunitatea oferă. Cred că acest deziderat ar trebui să îl aibă orice operator economic, sprijinul reciproc și colaborarea fiind, din punctul meu de vedere, cheia succesului dezvoltării ambelor părți.

Rep.: Ce activități și-a propus HEINEKEN subsecvent strategiei Brew a Better World 2030? Ce pași s-au făcut deja?

E. P.: Noua strategie de sustenabilitate și responsabilitate, 2030 Brew a Better World, lansată chiar la începutul acestui an, continuă angajamentul HEINEKEN de a contribui la o lume mai bună. Aceasta setează targete și mai ambițioase, asta pentru că noi credem că putem prospera doar dacă mediul înconjurător și comunitățile în care ne desfășurăm activitatea prosperă. 

În fabricile din Mureș și Harghita, ne concentrăm atenția și resursele în două direcții. Prima este de reducere a consumului tuturor categoriilor de utilități (energie electrică, termică și apă). Și ne mândrim cu faptul că fabrica din Mureș este chiar în topul fabricilor HEINEKEN din întreaga lume, în ceea ce privește eficiența utilizării utilităților.

A doua direcție este aceea de utilizare a energiei din surse regenerabile. În acest sens, fabrica din Miercurea Ciuc folosește numai energie electrică din surse regenerabile produsă intern cu panouri solare, fie din extern, prin acorduri cu furnizori specializați. De asemenea, tot în Ciuc, deja utilizăm și energia obținută prin metanogeneză la stația de tratare ape uzate, fiind în curs de creștere a gradului de utilizare a biogazului obținut.

Pentru a ne atinge ambițiile, suntem determinați să fim constanți în eforturile noastre, avem planuri concrete care sunt deja în desfășurare sau urmează a fi demarate, precum înlocuirea completă a surselor de energie convențională cu alternative „verzi”.

Rep.: Ce planuri de dezvoltare aveți pentru perioada următoare (producție, vânzări, noi produse)?

E. P.: Principalele obiective ale companiei noastre rămân sănătatea și siguranța tuturor colegilor, dar și continuitatea business-ului. Avem rezultate bune, care consolidează poziția pe care HEINEKEN o are pe piața din România, creând premisele dezvoltării pe viitor. În mod particular pentru Mureș și Harghita, ambiția noastră este ca, cel puțin brandurile care poartă și numele locului, să fie și mai prezente local, încercând să transmitem mândria pe care o avem de a le produce aici.

Nicolae POP

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE