Home / Cultură / ”Dincolo de Nil… Acustic”, hrană pentru suflet

”Dincolo de Nil… Acustic”, hrană pentru suflet

Distribuie

”Muzica însuflețește universul, dă aripi minții, zbor imaginației și viață tuturor”, afirma celebrul filozof Platon. Vineri, 6 august, pe holul Palatului Culturii din Târgu Mureș a avut loc concertul intitulat ”Dincolo de Nil… Acustic”, prefață la Festivalul Roman de la Călugăreni.

Radu Varga ne-a însoțit într-o călătorie a muzicii orientale. Acesta ne-a fermecat cu frânturi din muzica persană, turcească și românească interpretate la santur (instrument cu coarde și ciocanele iranian), chitară microtonala (are fret-uri adăugate pentru a putea cânta muzica turcească) și ney (cel mai vechi instrument turcesc la care încă se cântă).

La concert au fost aproximativ 50 de persoane, care s-au bucurat mai bine de o oră de o muzică deosebit de frumoasă.

Radu Varga a mărturisit că dintr-o simplă curiozitate și totodată pasiune a început să studieze instrumentele și acesta nu plănuia să le folosească pe scenă.

”Instrumentele le începusem dintr-o curiozitate și pasiune, nu plănuiam inițial să le folosesc pe scenă, dar acum în anul de lockdown cu ele mi-am umplut mai mult timpul. Așa că tot setlistul pe care-l aveam acum vreo trei ani s-a schimbat complet din muzică electronică – hip-hop – jazz în muzici clasice orientale”, a declarat artistul.

De la chitară la instrumente orientale

Totodată, Radu Varga a mai precizat că timp de 14 ani chitara era singurul instrument la care cânta. În timp acesta și-a dorit tare mult sa încerce și altceva, dar pentru ca nimic nu este întâmplător acesta a nimerit la un workshop de instrumente orientale, iar întâmplarea respectivă a făcut ca acesta să se îndrăgostească de muzica și instrumentele orientale.

”Timp de 14 ani chitara era singurul instrument la care cântam, făcusem făcut mult timp muzică clasică europeană, apoi și puțin jazz și alte muzici improvizate. Am avut profesor bun de chitară la Târgu Mureș. Acum trei ani am început să fiu interesat de muzica românească, care nu era foarte potrivită pentru chitară, așa că mi-am luat niște cavale românești și am învățat câteva melodii după ureche. Cavalul românesc e destul de simplu și nu poate reda orice melodii, îmi doream să încerc unele melodii mai complexe așa că am început să fiu interesat de țambal. Cumva întâmplător, sau nu, în timpul căutării, am nimerit la un workshop de instrumente orientale unde a venit Ali Pirabi, actualul meu profesor de santur și muzică iraniană, să prezinte câteva instrumente iraniene, printre care și santurul. Am fost hipnotizat instant și voiam să aflu mai multe despre instrument, conexiunea cu țambalul, așa că ne-am întâlnit mai des și până la urmă mi-am cumpărat unul și am început lecțiile”, a explicat Radu Varga.

Violeta OLTEAN


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

VIDEO. ”Lumea e aproape”, cu jurnaliștii Lacrima Balint și Aurelian Grama

Distribuie Directorul fondator al cotidianului Zi de Zi, jurnalistul Aurelian Grama, a participat, în urmă …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.