Home / Invatamant / FOTO: ”BlagaRocks!”, tabăra bucuriei pentru elevii reghineni

FOTO: ”BlagaRocks!”, tabăra bucuriei pentru elevii reghineni

Tabăra ”BlagaRocks!”, demers inițiat de prof. Cristina Drescan de la Liceul Tehnologic ”Lucian Blaga” din Reghin, și-a derulat în perioada 10-12 august cea de a doua ediție, una mult mai bogată și mai diversă decât cea din luna iulie. Despre această a doua ediție ne-au vorbit profesorii implicați, care au punctat activitățile derulate cu elevii.

Tura pe biciclete

„Data de 9 august 2021 a fost prima zi din cea de a doua ediție a Taberei de la Blaga, și elevii au avut ocazia de a se aventura pe două roți la Gurghiu pentru a vizita castelul Rákóczi-Bornemissza, parcul dendrologic alăturat și ruinele cetății cu biserica din vârful dealului.

Iată rețeta pentru o zi reușită: 15 elevi voioși și plini de energie, 4 profesori voluntari, vreme frumoasă, picnic în natură și biciclete echipate corespunzător. Produsul finit este o activitate ce îmbină sportul, recreerea, istoria și botanica. Scopul didactic a fost acumularea de cunoștințe prin metode alternative și interactive conștientizând elevii asupra valorilor ce se află în imediată apropiere a zonei în care locuiesc.

Traseul primitor și ambientul plăcut din parc, la care a contribuit mult și lacul cu lebedele blânde a lăsat o impresie pozitivă în rândul elevilor, care sunt dornici de mai multe astfel de deplasări. Satisfacția parcurgerii cu succes al traseului coroborat cu interesul de care au dat dovadă elevii în descoperirea castelului și al parcului mulțumesc cel puțin în egală măsură și inimile profesorilor organizatori. Vă așteptăm,dragi elevi, la următoarea “ieșire” – Nagy Imre László, profesor de turism la Liceul Tehnologic “Lucian Blaga” Reghin

Blaga Cowboys – Introducere în echitație

„Comuniunea cal-om, este un prilej de bucurie, de împlinire sufletească, de încredere reciprocă, o adevarată lecție de viață, într-un ambient natural de neuitat. Lecția de echitație organizată în cadrul Taberei de la Blaga-Ediția a II-a- a dat ocazia participanților, atât elevilor nostri, cât și voluntarilor (foști elevi, membrii comunității, parteneri) să-și îmbunătățească abilitățile și deprinderile, contribuind fiecare dintre ei la atmosfera destinsă a acestei activități” – Prof. Böjte Kinga, consilier școlar

Lecţie de italiană

„Atelierele de limbi străine sunt foarte iubite de elevii noștri. Ei se bucură de acest tip de lecție interactivă, dinamică și modernă. Pentru aceste motive, s-au înscris cu drag la acest atelier, unde am pornit într-o aventură de cunoaștere a limbii și culturii italiene, a gastronomiei și a muzicii sale” – Sanda Simon, bibliotecar

Lecţie de finlandeză

„Lecţia de finlandeză a fost susţinută de Szép Mónika, fosta noastră elevă, absolventa Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, specializarea Limba chineză-Limba finlandeză. Pe lângă câteva informaţii de cultură generală, participanţii au avut prilejul de a învăţa regulile de pronunţie, numerele, zilele săptămânii în finlandeză, să salute, să poarte o conversaţie şi să savureze bomboanele Salmiakki” – Prof. Székely Rozália

Biblioteca vie

Elevii în dialog cu specialişti din diferite domenii: Berekmeri Evelyn – cosmetica, Petrisor Dragos – medicina militara, Najjar Karina – medicina, Ursan Radu – inginerie software, Szabo Valer – fost cameraman TVR Cluj + cofondator firma+membru formatie The Prog. Bros, Szabo Erwin – inginer de sunet+ proprietar firma+membru formatie The Prog. Bros).

„Este emoţionant pentri noi profesorii să ne reîntâlnim cu absolvenţi care revin la Blaga să povestească elevilor despre studiile şi pasiunile lor, despre carieră şi dedicaţie, şi care, la cerere, pot oferi sfaturi sau lecţii plecând de la propria experienţă. Conform studiilor, adolescenţii sunt mai puţin receptivi la îndrumările părinţilor şi şcolii şi mai deschişi către poveştile de viaţă ale unor tineri care au reuşit în viaţă” – Prof. Cristina Drescan

Despre animale de companie

„A fost un atelier în care elevii au avut șansa să afle cum să îngrijească câini și pisicile, de la primele luni de viață până la ultima. Elevii au avut parte de sfaturi extrem de utile, povești despre animale salvate, îndemnuri către adopție și nu în ultimul rând, cum să-ți faci cel mai bun prieten pe viață. Elevii au pus întrebari și au arătat interes pentru acest subiect. Medicul veterinar Ramona Dan și tehnicianul veterinar Oana Pașcu sunt două exemple demne de urmat în ceea ce privește relația pe care trebuie să o avem cu animalele pe care alegem să le ajutăm” – Prof. Andreea Dumitrache

Combinarea corectă a alimentelor

„Prin ateliere de nutriție doresc să educ elevii pentru a-și însuși un mod de viață sănătos și echilibrat! Prin această cale doresc să mulțumesc profesorilor organizatori pentru invitația la Tabăra de la Blaga ediția II la Liceul Tehnologic ”Lucian Blaga” Reghin. Susțin în continuare această idee și apreciez inițiatva lor de a oferi elevilor această oportunitate de învățare.

În urma discuțiilor atât cu copii cât și cu părinți am ajuns la concluzia că dorința exagerată de a pierde din kilogramele în plus compromițând sănătatea, mâncatul pe fond emoțional, mâncatul compulsiv, afecțiunile tubului digestiv și altele își au originea într-o lipsă de cunoștințe nutriționale. Deoarece sănătatea începe la nivel celular, iar dacă aceste celule sunt hrănite într-un mod incorect vor apărea dezichilibre în organism și repercursiunile acestor dezechilibre.

Pentru a deschide calea către cunoștințele nutriționale, mi-am propus ca în cadrul taberei să abordez conceptele de proteine, lipide și glucide și să ofer informații benefice în ceea e privește repartizarea corectă a alimentelor la mesele principale. Schimbarea de atitudine spre o alimentație corectă am dorit să o realizez prin identificarea unor exemple de combinări alimentare din viața de zi cu zi. Elevii si-au identificat micile erori de alimentație și au avut ocazia de a le corecta pe acestea.

Programul s-a decurs cu familiarizarea Piramidei Alimentare și conștientizarea importanței meselor principale și a gustărilor, respectiv întărirea convingerilor de a lua mesele la ore fixe.

Combinația alimentară sănătoasă a fost de mare impact, deoarece acest concept constituie una dintre cheile unei alimentații corecte și echilibrate. Am oferit informații despre combinații alimentare ineficiente din punct de vedere nutrițional, respectiv combinații alimentare eficiente care ajută la accelerarea metabolismului și nu îngreunează digestia.

Implicația elevilor a fost deosebită! În partea practică au combinat alimentele corect din grupa de proteine, lipide și glucide transpunând noțiunile învățate în abilități practice prin realizarea de mici platouri decorate după placul și creativitatea fiecăruia.

Eu consider ca prin contribuția mea am îmbunătățit cunoștinșele elevilor în ceea ce privește educația nutrițională. Prin platourile prezentate de ei mi-au demonstrat asta, iar curiozitatea lor primit aripi prin interes și întrebări suplimentare” – Moldovan Orsolya, tehn. nutriționist

Team-building

„Dacă scopul major al taberei este crearea unei comunităţi Blaga, atunci activităţi de team-building nu sunt doar utile şi recomandate, ci şi necesare. Prin joc, distracţie, elevii noştri se cunosc mai bine, învaţă unul de la celălalt şi cooperează. Iar această cooperare aduce cu sine deprinderi şi abilităţi de viaţă cum ar fi lucrul în echipă, gândire critică şi strategică, creativitate, negocierea conflictelor, etc” – Prof. Cristina Drescan

Jocul de-a arhitectura – Să descoperim Reghinul

„Vorbim mereu despre necesitatea cunoaşterii istoriei şi geografiei ţării şi uităm de nevoia cunoaşterii istoriei locului natal, a familiei, a comunităţii în care trăim. Cu sprijinul Centrului de Informare şi Promovare Turistică Reghin am realizat paşi importanţi în acest sens. Elevii noştri interesaţi, împărţiţi în echipe, au încercat să găsească răspunsuri, au făcut fotografii, au învăţat multe şi au fost răsplătiţi pentru efortul depus” – Prof. Cristina Drescan

Drumeţie în Munţii Rodnei

„Nimic nu atrage mai mult tinerii decât excursiile şi drumeţiile. Este firesc să fie aşa. Ei se mişcă, învaţă despre natură, istoria şi geografia locului, discută şi se simt bine. Inclusiv călătoria cu autocarul pe care noi adulţii de cele mai multe ori o considerăm greoaie, anostă şi interminabilă, devine pentru adolescenţi o ocazie de a se distra şi a comunica nonformal cu colegii şi profesorii” – Prof. Cristina Drescan.

Alin ZAHARIE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Luduș: Creșă arondată la „Căsuța Fermecată”

În Legea nr. 1/2001 a Educației Naționale la articolul 27, alineatul 1, este specificat ca …