Reghin – Eforie Sud și retur, traseu bifat cu succes de ASCA Reghin
19 august 2021Asociatia Sportivă a Cicliștilor de Anduranță (ASCA) Reghin a mai bifat o performanță, dacă o putem numi astfel, și anume ducerea la bun sfârșit a primei ture de mare.
17 cicliști reghineni au parcurs 1.300 de kilometri, cu bicicleta, traseul Reghin – Eforie Sud și retur. Miercuri, 11 august, cicliștii au revenit acasă, întâmpinați de către autoritățile locale care i-au felicitat pentru aventura lor pe două roți.
„I-am întâmpinat pe cicliștii Reghineni cu sentimentul de mândrie și bucurie totodată. Sunt reghineni de-ai noștri care au reușit să ducă la capăt o astfel de inițiativă care implică un nivel de pregătire foarte serios, atât fizică cât și psihică. Consider că gestul lor nu a făcut decât să ne aducă un beneficiu de imagine, să promoveze Reghinul la nivel național prin sport. Sper ca acest eveniment să devină o tradiție pentru anii viitori, iar tinerii noștri să se îndrepte în număr cât mai mare spre secția de ciclism a Clubului Sportiv ”Avântul” Reghin, secție nou înființată unde au posibilitatea să se pregătească în acest sport”, a precizat, la sosirea bicicliștilor, viceprimarul municipiului Reghin, Dragoș Pui.
Ai fost vreodată cu bicicleta la mare?
Mulțumiri se cuvin lui Barabas Tibor, responsabilul tehnic al turei de mare, precum și cicliștilor Lumi Todoran, Dana Bugnariu, Dana Rus, Gabriela Schiopu, Roland G. Schiopu, Sorin Pantea, Alex Ormenisan, Lorincz Attila, Marin Popovici, Marian Ovidiu, Rusu C. Ştefan, Mező András, Ádámcsik Balázs, Florin Eugen Horvat, Nasca Cristian Marius și nu în ultimul rând Claudiu Giurgiu, președintele Asociației Sportivilor Cicliștilor de Anduranță (ASCA) Reghin.
„Mulți asimilează aceste ture care le facem noi cu o competiție. Nu e deloc așa, Asociația Sportivă a Cicliștilor de Anduranță (ASCA) Reghin nu organizează competiții, asta o fac alții, noi ne rezumăm la un cu totul alt nivel. Asociația Sportivă a Cicliștilor de Anduranță (ASCA) Reghin organizează în fiecare an o tură cu plecare din Reghin pe Transfăgărășan după care se coboară în partea de sud a țării și venim pe Transalpina. Odată la cinci ani, vârsta pe care o are asociația noastră, se face această tură de mare. Pentru orice biciclist vine la un moment dat întrebarea: ai fost vreodată cu bicicleta la mare? Se pare că am ajuns în fericita postură de a putea răspunde pozitiv acestei întrebări. Am gândit de mult acest lucru, de a merge la mare cu bicicleta, dar din diferite motive ideea a tot fost amânată până acum, când ne-am decis serios să o punem în aplicare alături de alți 16 colegi bicicliști”, a precizat Claudiu Giurgiu.
ASCA Reghin organizează constant ture de biciclete pe diferite distanțe pe parcursul anului, regula de bază fiind cea a parcurgerii în totalitate a traseului.
„Asociația noastră organizează ture de anduranță unde nu solicităm un barem de timp, respectiv trasee de 100, 150 sau chiar 300 de kilometri, iar la final de sezon avem turele de 50 și 75 de kilometri. Acestea se pot parcurge într-un timp destul de lejer, cu o viteză medie undeva la 15-17 kilometri/oră. Nu este important la aceste ture ordinea la sosire, ci parcurgerea traseului. Până la acest moment asociația noastră deja a organizat turele de 100, 150, 200 și 300 de kilometri. Cei care au participat la tura de mare, cu foarte mici excepții, au parcurs toate aceste ture de anduranță din acest an, aspect care explică oarecum antrenamentul care stă la baza unui ciclist care face o tură de mare. Echipamentele pe care le avem sunt de toate felurile, majoritatea fiind de un nivel mediu. În ce privește bicicletele, poți vedea unele mai medii ca și valoare, altele ceva mai scumpe. La fel poți vedea la participanți diferite înălțimi, diferite greutăți, vârste diferite. Suntem de toate felurile, și nimeni nu ar putea veni invocând un motiv că nu ar avea o bicicletă de 3.000 de euro, poți participa și cu una de 2.000 de lei”, a spus Claudiu Giurgiu.
Tura de mare de 1.300 de kilometri a încununat un sezon întreg de pedalat pentru membrii ASCA Reghin, bornă bifată cu succes de cei 17 cicliști.
„Am stabilit de la început traseul, ne-am uitat la diferențele de nivel pentru fiecare zi și am decis să nu fie un traseu foarte greu astfel încât un sportiv cu o pregătire medie să poată parcurge acest traseu de 1.300 de kilometri. Dacă am fi cerut participanților un barem de timp, sau dacă organizam această tură ca și o competiție atunci putea fi extrem de grea și o cursă de 50 de kilometri”, a afirmat președintele ASCA Reghin.
Căldura, principalul obstacol
Inamicul principal al cicliștilor a fost căldura, iar la puncte pozitive comportamentul șoferilor din trafic. „În afară de caniculă, nu am întâmpinat niciun fel de probleme vizavi de condițiile meteo. Cel mai mare inamic al nostru a fost căldura, în rest probleme minore, o mica căzătură și două pene de cauciuc. Nu au fost probleme majore, nu am avut nicio bicicletă defectă, nu am avut probleme medicale în rândul grupului. În general am întâlnit drumuri destul de bune, practicabile pentru mersul pe bicicletă, chiar dacă pe alocuri au fost și porțiuni mai rele pe care, la întoarcere, le-am ocolit. Ce pot să spun, de când ne dăm pe bicicletă pe drumurile țării, am constatat un foarte mare progres în ce privește în ce privește respectul în trafic față de bicicliști. În această tură de mare am întâlnit de foarte multe ori șoferi care au claxonat, cu un anumit ton, să ne încurajeze, De asemenea, au fost TIR-uri care au oprit circulația în sensul giratoriu doar pentru a ne face facilita trecerea, deși nu aveam noi prioritate. Alteori, au fost TIR-uri care stăteau în urma noastră și care așteptau un loc unde să nu fie linie continuă să ne poată depăși. Nu am întâlnit pe drum nici măcar un claxon de apostrofare, nimic, totul a fost ok din acest punct de vedere. Am fost plăcut surprinși să întâlnim șoferi în trafic care să ne respecte, ceea ce este un lucru extraordinar. În urmă cu cel puțin 5 ani nu prea te întâlneai cu astfel de situații pe drumurile publice, de aceea cred că în viitor acest respect reciproc din trafic dintre bicicliști și șoferi va crește”, a subliniat Claudiu Giurgiu.
Reușită pentru Ovidiu Marian
Printre participanții la tura de mare s-a numărat și Ovidiu Marian, consilier local, membru în cadrul ASCA.
„Încerc să mă obișnuiesc cu noile deziderate ale asociației, respectiv aceste ture mai speciale, pe lângă cele obișnuite care au loc pe distanțe cuprinse între 50 și 300 de kilometri. Tura de mare a fost pentru mine o experiență extraordinară. Dacă la început am avut o oarecare teamă vizavi de distanța care urmează să o parcurgem vreme de mai multe zile, din fericire am trecut repede peste acest trac și din a doua zi, când am văzut că se poate, totul a fost în regulă, fără nicio problemă”, a spus Ovidiu Marian.
Ultimul dar nu cel de pe urmă responsabil pentru reușita turei de mare este Barabas Tibor, responabilul cu organizarea tehnică în cadrul ASCA Reghin.„Partea cu organizarea pentru o asemenea tură de mare este extrem de dificilă. Stabilim inițial traseul, apoi distanța care o avem de parcus în fiecare zi. Cea mai mare problemă pe care o întâmpinăm este cea legată de cazare. Una e să faci o rezervare pentru două sau patru persoane și alta e să o faci pentru 18. Pe lângă asta e și echipamentul care îl ai cu tine, care de asemenea necesită un spațiu. Nu în ultimul rând e nevoie de un loc unde să îți poți curăța bicicleta sau echipamentul din dotare. Sunt aspecte de care trebuie să ții cont când planifici o tură de biciclete care se întinde pe durata a mai multor zile”, a declarat Barabas Tibor.
Traseul parcurs de cei 17 cicliști a însumat o distanță dus-întors de 1.300 de kilometri, pe rura Reghin – Gheorgheni – Miercurea Ciuc -Tușnad – Întorsura Buzăului – Slobozia – Eforie Sud. „Prima zi am parcurs 200 de kilometri, Reghin – Gheorgheni – Miercurea Ciuc – Băile Tușnad. Am pus în prima zi un traseu mai lung deoarece era și normal, fiind la început de tură, cicliștii au fost mai odihniți. A doua zi traseul a continuat pe la Păltineni, undeva în zona Întorsura Buzăului, un traseu ceva mai scurt deoarece începeau munții. În a treia zi am coborât până la Slobozia unde am înnoptat după care, în ziua a patra am continuat traseul până la destinația finală, Eforie Sud. La mare am stat o singură zi, dedicată relaxului și odihnei, după care, pe același traseu ne-am întors spre Reghin, cu aceleați popasuri ca și la drumul către mare. Am pornit din Reghin marți, 2 august, am ajuns la mare vineri, 6 august. Sâmbătă a fost ziua de relax, după care duminică am pornit spre casă”, a precizat Barabas Tibor.
La fel ca și colegii săi, Tibor a subliniat căldura infernală suportată de cicliști pe traseu. „Cel mai mare dușman al nostru a fost căldura. La un moment dat, undeva în zona Țăndărei, căldura ajungea și la 43 de grade, a fost îngrozitor de cald. În schimb, nu am prin ploaie, a fost chiar ok. Am încercat ca să pornim în fiecare zi cât mai devreme, să putem profita cât se poate de mult de temperaturile optime pentru pedalat, nici prea scăzute dar nici prea mari. Nu am avut probleme din punct de vedere al recuperării fizice, a fost ok, toți cei care au participat la această tură de mare au mulți kilometri de pedalat în spate, obișnuiți oarecum cu distanțele mai lungi. Totul este să mergi într-un anumit ritm, nici prea repede nici prea lent. E important să găsești acel ritm în care nici să nu te forțezi, nici să fi prea lent. Acești cicliști cunosc acest lucru, știu cum trebuie să se deplaseze astfel încât să nu se obosească prea tare. Pot spune că eu am fost mașina tehnică a acestei ture de mare. Dacă cineva avea o pană, sau avea nevoie de apă sau de o tabletă anticârcel, eu eram cel la care apelau. Practic, am fost pe post de mașină de asistență, ambulanță, mașină de aprovozionare, practic am fost de toate, astfel ca grupul să poată ajunge în cele mai bune condiții la destinație”, a conchis Barabas Tibor.
Alin ZAHARIE
Lasă un comentariu