Home / Administratie / Luduș: Regulament pentru acordarea subvențiilor

Luduș: Regulament pentru acordarea subvențiilor

Distribuie

Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei orașului Luduș își desfășoară activitatea conform Legii nr. 292/2011, a asistenței sociale, prin organizarea, administrarea și acordarea serviciilor sociale persoanelor defavorizate. În același timp, Direcția „încheie, în condițiile legii, contracte și convenții de parteneriat, contracte de finanțare, contracte de subvenționare pentru înființarea, administrarea, finanțarea și cofinanțarea de servicii sociale”, precizează Claudia Vereș, director executiv al Direcției de Asistență Socială din Primărie.

În anii 2013 și 2015 pentru a veni în sprijinul diverselor categorii de persoane aflate în dificultate, Direcția a făcut demersuri pentru subvenționarea din bugetul local a unor furnizori particulari de servicii sociale. În acest sens au fost încheiate două Convenții prin care au fost acordate servicii de asistență socială pentru un număr de 15 copii cu nevoi speciale și, în prezent, există semnale că în perioada următoare vor fi și alte solicitări pentru acordarea de subvenții.

„Acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială este reglementată de Legea nr. 34/1998 și Normele metodologice de aplicare a acestei legi. Aceste acte normative asigură cadru legal corespunzător pentru utilizarea banilor publici într-un mod transparent și asigurând condiții egale tuturor furnizorilor privați de servicii sociale care solicită acordarea subvenției”, precizează Claudia Vereș.

Regulament și comisie nouă

Pentru ședința ordinară a Consiliului Local din 31 august 2021, primarul Cristian Moldovan a inițiat un proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului „privind acordarea unor subvenții asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială a căror activitate se adresează beneficiarilor din orașul Luduș, și a categoriilor de servicii sociale pentru care se acordă subvenții de la bugetul local al orașului Luduș, precum și constituirea comisiei de evaluare și selecționare a asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială”.

În Raportul de aprobare a proiectului de hotărâre, Cristian Moldovan a precizat că „Legea nr. 34/1998, privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, (…) asigură cadru legal propice pentru sprijinirea unor furnizori privați de servicii sociale. Propun spre dezbatere și aprobare Consiliului Local al orașului Luduș proiectul de hotărâre în forma prezentată”.

În ședința Legislativului local din 31 august 2021, Regulamentul amintit a fost aprobat în unanimitate de aleșii locali, la fel și categoriile de servicii sociale pentru care se acordă subvenții, nivelul mediu lunar al subvenției, precum și categoriile de cheltuieli curente de funcționare a unităților de asistență socială pentru care se acordă subvenții de la bugetul local al orașului Luduș. În aceași ședință a Legislativului local a fost aprobată Comisia de evaluare și selecționare a asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, în următoarea componență: Gelu Puia, Ciprian Cipăian și Ioan Călugăr – consilieri locali; Claudia-Nastasia Vereș – director executiv DAS Luduș; Teodora Ormenișan – inspector la compartimentul relația cu publicul; Mihai-Paul Precup – consilier juridic; Delia Kiss – inspector la Biroul BFCRU. Secretariatul comisiei va fi asigurat de Oana Sicobean – asistent social în cadrul Direcției de Asistență Socială Luduș.

Ioan A. BORGOVAN


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dotări noi pentru școala din Acățari

Distribuie Conducerea Primăriei Comunei Acățari a atribuit, în data de 18 martie 2024, societății Dac …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.