Secretar general nou la Prefectura Mureș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1980 Vizualizări

Secretar general nou la Prefectura Mureș

Monitorul Oficial al României Partea I, Nr. 940 din 1 octombrie, a publicat o decizie a prim-ministrului României privind exercitarea, cu caracter temporar, de către Elena-Cristina Cormoș a funcției publice vacante din categoria înalților funcționari publici de secretar general al Instituției Prefectului – Județul Mureș.

”Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Elena-Cristina Cormoș, consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Compartimentului Corpul de control al prefectului, exercită, cu caracter temporar, funcția publică vacantă din categoria înalților funcționari publici de secretar general al Instituției Prefectului – Județul Mureș, pentru o perioadă de șase luni”, se precizează în decizia semnată de Florin Cîțu, premierul României, și contrasemnată de Tiberiu Horațiu Gorun, secretarul general al Guvernului.

Funcția de secretar general în cadrul prefecturilor a fost introdusă în Codul administrativ în luna februarie 2021, prin Hotărârea Guvernului Nr. 66/2001.

Atribuțiile secretarului general al Prefecturii

Potrivit www.avocatnet.ro, atribuțiile secretarului general al Prefecturii sunt următoarele:

– Asigură stabilitatea funcţionării instituţiei prefectului, continuitatea conducerii şi să realizeze legăturile funcţionale între compartimentele instituţiei prefectului;

– Sprijină activitatea prefectului în exercitarea atribuțiilor privind verificarea legalității actelor administrative ale consiliului județean, ale consiliului local și ale primarului;

– Coordonează structura/ structurile de specialitate prin care se realizează atribuțiile privind verificarea legalității actelor de către prefect;

elaboreze proiectul regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;

asigure transmiterea către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;

– Monitorizează primirea, distribuirea corespondenței și să urmărească soluționarea acesteia în termenul legal;

– Elaborează studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;

– Asigură transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului și publicarea în monitorul oficial local al județului ori al municipiului București, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului;

– Îndrumă secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;

– Gestionează și să urmărească îndeplinirea măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;

– Urmărește modul de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului;

– Înaintează către prefect propunerile cu privire la organizarea și desfășurarea circuitului legal al lucrărilor, să facă informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, precum și arhivarea documentelor;

– Aprobă eliberarea de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului, cu excepția celor care conțin informații clasificate;

asigure secretariatul comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei județene;

– Urmărește îndeplinirea măsurilor dispuse de prefect;

– Îndeplinește și alte atribuții prevăzute de lege sau sarcini date de către prefect.

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE