Home / Altele / Recompense și recunoaștere la locul de muncă

Recompense și recunoaștere la locul de muncă

Aprecierea la locul de muncă este un aspect care contează. La nivel de bază, recompensele și programele de recunoaștere ajută la crearea unei culturi pozitive a companiei și la menținerea angajaților motivați și implicați la locul de muncă. La un nivel superior, recompensele și recunoașterea la locul de muncă pot contribui la adăugarea de valoare și scop la un loc de muncă și într-o carieră. Unde și când a început recunoașterea la locul de muncă? Cum arăta recunoașterea la locul de muncă în trecut? De la Grecia antică la spațiul de lucru modern, există fel de fel de schimbări.

Unele forme timpurii de recompense pot fi găsite în primele jocuri olimpice din Grecia antică. Câștigătorii evenimentelor olimpice primeau diverse premii, inclusiv coroane realizate de frunze de dafin (sau măslin), cai și tripoduri din bronz. Acești sportivi erau, de asemenea, onorați în orașele gazdă cu statui și inscripții din piatră ale victoriilor lor. Medaliile au devenit o parte a jocurilor olimpice moderne, începând din 1896 și continuă să inspire toate sporturile – chiar și cele care nu merg la olimpiadă – peste mai mult de 100 de ani mai târziu. În cazul celor care pot fi clasificate drept sporturi ale minții și care au, de asemenea, un loc în online, cum ar fi pokerul, recompensele sunt personalizate și vin în cufere pline.

În termeni simpli, recompensele și recunoașterea la locul de muncă sunt lucruri care depind de comportamentele specifice ale indivizilor sau echipelor, care, ulterior, sunt recompensate. Și această recompensă nu trebuie să fie întotdeauna monetară. Dacă poate fi astfel și mai bine, dar nu doar așa e eficientă. Orice recunoaștere este, în general, o recunoaștere valoroasă, dar dacă aceasta poate fi făcută specifică, oportună și autentică, va propulsa un angajat în drumul ales.

Odată cu Revoluția Industrială a venit o nouă modalitate de a gestiona și împărți lucrătorii pentru o mai bună productivitate și eficiență. Frederick W. Taylor a fost cel care a formulat teoria de management științific. Taylor a studiat lucrătorii din fabrici și ceea ce i-a făcut mai mult sau mai puțin productivi și motivați la locul de muncă. Ceea ce a constatat el a fost că promisiunea de angajare a doua zi nu era o motivație suficientă pentru ca aceștia să lucreze mai eficient. Recompensa reală eficientă descoperită de Taylor era monetară, întrucât a teoretizat că lucrătorii erau în mare parte motivați de bani. Avea sens ca cei care erau mai productivi să fie plătiți mai mult. Această practică de management științific a fost necesară pentru avansarea conducerii și creșterea motivației angajaților.

Companiile investesc mai mult decât oricând în sănătatea și bunăstarea angajaților lor. Recompensele și recunoașterea joacă nu numai un rol important în fericirea angajaților și reducerea stresului, ci îmbunătățesc implicarea cu până la 200%. Și implicarea sporită duce la productivitate mai mare, probleme de calitate mai reduse și absenteism mai scăzut. Pur și simplu, recompensele și recunoașterea sunt importante, deoarece ajută oamenii să se simtă mai împliniți la locul de muncă.

Așadar, care ar fi cea mai bună recompensă pentru recunoașterea angajaților? Nu se poate răspunde foarte ușor la această întrebare, deoarece, luând în considerare numărul mare de indivizi care există pe planetă, ar fi un număr egal de „cele mai bune recompense” pentru fiecare în parte. Este greu de spus că unul ar putea fi mai bun decât altul.

Ideal ar fi să li se permită angajaților să-și aleagă propria recompensă. De aceea, cardurile cadou sunt un articol atât de popular, oferind un spectru larg de produse. Dar nici despre ele nu se poate spune că sunt cele mai bune. Dacă oamenii sunt obișnuiți să folosească Amazon pentru a obține orice le place în viața lor de zi cu zi, de ce nu le-ai oferi aceeași experiență pe post de recompensă?

În mare, programele de recunoaștere de succes ar trebui să includă cel puțin următoarele aspecte: personalizare, actualitate, socializare, de la egal la egal, să fie unice pentru cultura companiei.

Programele de recunoaștere vor continua să evolueze odată cu forța de muncă nouă și de aceea este important ca managerii să aloce timp pentru a înțelege valoarea angajaților.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

5 motive pentru care să lucrezi cu o agenție SEO

Dacă ai un site web și vrei să te asiguri că ai o prezența foarte …